וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבריאל תמאש הגיש תלונה במשטרה, מכבי חיפה ביקשה להעמידו לדין

28.2.2019 / 14:55

הבלם, שעורר סערה בעקבות הפוסט באינסטגרם, הגיש תלונה על איומים והסתה. הירוקים לתובע ההתאחדות: "מעשה גזעני, מתסיס ומתריס"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

גבריאל תמאש הגיש היום (חמישי) תלונה במשטרת זבולון כנגד אוהדי מכבי חיפה, וזאת אחרי שספג איומים על חייו. כזכור, נוצרה סערה גדולה סביב פוסט שבלם הפועל חיפה פירסם אתמול (רביעי) באינסטגרם נגד מכבי חיפה. הרומני פרסם תמונה בה נראה שחקן של מכבי חיפה "משתחווה" לו לצד הכיתוב "אמא שלי מוסרת לכם תודה" - כתגובה לקללות והנאצות שספג לפני, במהלך ואחרי הדרבי החיפאי. בעקבות הפוסט ספג תמאש קללות רבות והותקף גם על ידי שחקניה המוסלמים של מכבי חיפה, שטענו כי הפוסט שלו "לא מכבד את הדת" משום שמופיעה בו תמונה של מוחמד עוואד חוגג שער ומודה לאל.

בנוסף, מכבי חיפה שלחה מכתב לתובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, וקראה להעמיד את תמאש לדין. הסעיף בגינו דורשת מכבי חיפה את העמדת תמאש לדין היא הסתה לאלימות/התנהגות בלתי ספורטיבית/הפרת סדר/התבטאות גזענית: "מדובר במעשה חמור ביותר, גזעני, מתסיס ומתריס", נכתב במכתב של מכבי חיפה.

"אני רוצה להתייחס לסערה שנוצרה מהפוסט שהעלתי בתמימות ובהומור לאחר הדרבי", אמר תמאש בפוסט בו הגיב לסערה. "כל מי שמכיר אותי יודע שאני לא גזען, יש לי הרבה חברים מכל העדות והדתות, יהודים, נוצרים ומוסלמים ואני מכבד את כל הדתות. לאורך כל המשחק אוהדי מכבי חיפה קיללו את אמי והתעלמתי מזה במהלך המשחק. ביממה האחרונה אני מקבל איומים על חיי ועל בני משפחתי. המצב הזה לא נורמלי. זאת אי הבנה אחת גדולה. אני אוהב את כל בני האדם. תודה לכל האנשים התומכים בי ואני מקווה שהמסר יעבור לכולם. אני לא גזען. חבל שיש שחקנים במכבי חיפה ש"עושים פוליטיקה" ומנסים ליצור סכסוך ביני לבין האיסלאם. שיחקתי בטורקיה, נהנתי מאוד ו"אספתי" חברים מוסלמים לכל אורך הדרך. Peace and love".

עוד בנושא

גבריאל תמאש פרסם פוסט נגד מכבי חיפה: "אמא שלי מוסרת לכם תודה"
האופציה על קרים פריי שייכת למכבי חיפה בלבד, שכרו נקבע מראש
המתין, קיבל הזדמנות ונפצע בחימום: הדרבי הטראגי של עומרי גלזר

גבריאל תמאש פוסט אינסטגרם. צילום מסך
הפוסט המדובר/צילום מסך

כאמור, השחקנים הערבים של מכבי חיפה לא אהבו את השימוש הציני בחגיגה התמימה שלהם. מוחמד עוואד הגיב באינסטגרם וכתב: "קודם כל אלוהים". מצד שני, עאיד חבשי ומוחמד אבו פאני היו חריפים בהרבה וכתבו בתגובה: "אדם קטן, אין לך כבוד ואתה לא מייצג את הכדורגל בכבוד. מתנהג כמו אפס שלא מכבד דת של אדם אחר".

יואב כץ לא הסכים עם הפעולה של תמאש, אבל התעקש שמדובר ב"חלק מהשואו ביזנס". שחקני הפועל חיפה הסבירו שתמאש לא רצה לזלזל באף אחד, אלא עקץ את אוהדי היריבה העירונית על כך שגידפו אותו לאורך כל המשחק.

אמש הגיבו במכבי חיפה לפוסט של תמאש וכתבו: "מיותר, רדוד, ובעיקר ילדותי. במועדון גדול או כזה המכבד עצמו, שחקנים נוהגים בכבוד ולא כאחרון האוהדים. בציר היסטוריית היריבים שלנו, לא ייחקק כאחד הראויים, אלא כקוריוז פתטי. אנחנו קוראים לאוהדים שלנו לא לייחס לכסילות זו חשיבות".

(עדכון ראשון: 09:53)

עוד באותו נושא

גבריאל תמאש בפוסט נגד מכבי חיפה: "אמא שלי מוסרת לכם תודה"

לכתבה המלאה
מוחמד עוואד, מכבי חיפה, מגיב לפוסט של גבריאל תמאש, הפועל חיפה. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
התגובה של מוחמד עוואד/צילום מסך, מתוך אינסטגרם
עאיד חבשי, מכבי חיפה, מגיב לפוסט של גבריאל תמאש, הפועל חיפה. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
התגובה של חבשי/צילום מסך, מתוך אינסטגרם

התגובה של אבו פאני

מוחמד אבו פאני, מכבי חיפה, מגיב לפוסט של גבריאל תמאש, הפועל חיפה. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
מוחמד אבו פאני, מכבי חיפה, מגיב לפוסט של גבריאל תמאש, הפועל חיפה/צילום מסך, מתוך אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully