וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי רחוק מטביב: השבוע שהמחיש את השינוי של משה חוגג בבית"ר ירושלים

24.2.2019 / 7:40

אפילו מקורבי אינברום המליצו לבעלים לשחרר אותו, אולם ההחלטה לתת לו גב ממחישה: בזכות חוגג, בית"ר משתנה לטובה. אופיר סער על המפנה בהתנהלות של הקבוצה, השבחים לבריהון והביקורות על ניצן

קובי אליהו

1. קלינגר מאלתר ומשבח את בריהון

ניר קלינגר חשש מאוד מהמשחק אמש (שבת) נגד הפועל רעננה. לאורך כל השבוע הוא ניסה לתמוך בשחקנים אחרי ההפסד הסוער להפועל באר שבע, אולם עד סוף השבוע נראה היה שרובם מצוברחים ומשלימים עם העובדה שלא יעפילו לפלייאוף העליון. המאמן ערך הרבה שיחות מוטיבציות אישיות בנסיון לשנות את המצב, ולבסוף הופיעה אמש על כר הדשא קבוצה מחוייבת אבל חסרת ביטחון ולחוצה. עד כמה לחוצה? מספיק כדי לעלות ליתרון 0:1 בדקה ה-10, ולאחר מכן לסגת לאחור ולהסתפק בכך.

קלינגר משחק לאחרונה עם הרכבים שלא מתאימים לאוריינטציה שלו כמאמן - אין לו קשר אחורי אגרסיבי, יש לו ריבוי של שחקנים טכניים. בטרנר זה עבד חלקית, אתמול עוד פחות ונראה שבשבוע הבא בנתניה קשר אחורי טבעי כבר יהיה בהרכב. המאמן הסביר זאת בסיום ואמר: "לא פתחתי עם קשר אחורי טבעי כי אנחנו צריכים לנצח. ככה גם באנו לטרנר. היה ברור שרעננה תסתגר ותצא למתפרצות, והייתי צריך מחזיקי כדור. גדי קינדה ודן איינבינדר היו אמונים על זה היום. כשזה לא הלך, הכנסנו שחקנים שיאזנו את זה".

את השער השני הבקיע גדי קינדה, אולם המבשל היה חברו הטוב יעקב בריהון, שמתקשה למצוא את עצמו בבית"ר למרות שהוא כבר למעלה משנתיים וחצי במועדון. בריהון ביקש להשתחרר מהקבוצה יותר מפעם אחת ולא קיבל את מבוקשו, אבל אולי דווקא בסיטואציה הנוכחית הוא ירוויח את מקומו במועדון לשנים הבאות. קלינגר אמר על הקשר: "אני לא יודע מי אמר שהוא היה עם רגל וחצי בחוץ בינואר, אמרתי אז שלא צריך לשחרר אותו. אני חושב שמה שיש ליעקב בריהון ברגליים אין להרבה שחקנים. יש לו תהליך לעבור, לאט לאט הוא הבין את הראש שלי ואני את הראש שלו, הוא מקבל דקות בכל משחק ויקבל יותר מעתה והלאה. הוא היה מצויין השבוע באימונים, והוא מתדפק על הדלת של ההרכב".

לקראת המשחק מול מכבי נתניה בשבוע הבא אמר קלינגר: "חוץ ממכבי תל אביב, נתניה היום היא הקבוצה בכושר הטוב בליגה. אנחנו נשחק כדורגל יותר איכותי כמו ששיחקנו בבאר שבע, ככה נייצר לעצמנו סיכוי לנצח ואז אולי תהיה לנו אפשרות לעשות משהו".

עוד בנושא

נשאר סיכוי לפלייאוף העליון: בית"ר ניצחה 0:2 את הפועל רעננה
קלינגר: "הלחץ השפיע", קורצקי מתוסכל: "הם לא בעטו למסגרת"
בית"ר ירושלים הודיעה: אור אינברום התנצל בפני משה חוגג ונשאר

מאמן בית"ר ירושלים ניר קלינגר. קובי אליהו
נאלץ לשחק כדורגל אחר ממה שהוא אוהב. קלינגר/קובי אליהו

2. איתמר ניצן עונה לביקורות וכבר מתכונן לאתגר בפלייאוף התחתון

בצד ההגנתי, איתמר ניצן ממשיך להתמודד עם ביקורות. בסיום המשחק הוא נשאל על הבעיות במשחק הרגל שלו וענה: "אחוז המסירות שלי אולי הכי מדויק בליגה, משחק הרגל הוא אחת התכונות הכי טובות שלי. אני אשלח לכם את כל הסטטיסטיקה ברגל. לא אגיד שאני מספר אחת בליגה, אבל לדעתי אני בטופ 3".

השוער הוסיף: "אני חושב שהיינו צריכים לנצח את המשחק בלי קשר למה שהיה ומה שיהיה, כל משחק מייצר לנו מציאות שונה. הניצחון היום ייצר לנו מציאות אחת שיכולה לפתוח לנו סיטואציה להגיע לפלייאוף העליון והמשחק בשבוע בא יכול לייצר מציאות אחרת. צריכים לעשות את העבודה גם אם זה יהיה בפלייאוף התחתון".

עוד באותו נושא

קלינגר: "הלחץ השפיע", קורצקי: "הפסדנו לקבוצה שלא בעטה למסגרת"

לכתבה המלאה
איתמר ניצן בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
"אני טופ 3 בארץ במשחק רגל, תבדקו אותי". איתמר ניצן/יוסי ציפקיס

3. הכי רחוק מטביב: משה חוגג הוא האור בקצה המנהרה

כולם זוכרים איך לפני קצת יותר משנה אלי טביב הראה ליוסי בניון את הדרך החוצה מבית"ר ירושלים בדרך מפוקפקת. כולם זוכרים את הדמעות של בניון ביציאה מבית וגן. ההחלטה של משה חוגג בנוגע לאור אינברום השבוע מסמלת את כל ההבדל והמשמעות של חילופי הבעלים בבית"ר ירושלים. בניגוד לטביב, חוגג בעלים עם לב, ערכים וחמלה. המפלט הקל היה להתנער מאינברום. אפילו בסביבתו של הקשר המליצו לחוגג לשחרר אותו כדי שיעבור זעזוע. חוגג לא ויתר, הוא אפילו נשמע אומר השבוע: "נזרוק אותו, הוא לא יהיה בשום מסגרת עד סוף העונה ומה יקרה איתו? שניתן לו להידרדר עוד יותר?". בסופו של דבר הוא בחר להשאיר אותו במועדון עד סוף העונה ואולי אף למעלה מכך.

בית"ר ירושלים אמנם נמצאת בעונה רעה, עונה שנעשו בה לא מעט טעויות שככל הנראה יגרמו לה להיות בפלייאוף התחתון. ועדיין, ההחלטה בנוגע לאור אינברום היא אולי הרגע הכי משמעותי בעונה של בית"ר. זה היה הרגע בו אפשר להבין איזה תהליך ערכי היא עברה עם חילופי הבעלים בקיץ האחרון.

משה חוגג, אור אינברום, בית"ר ירושלים. האתר הרשמי של בית"ר ירושלים, אתר רשמי
רגע מכונן. חוגג ואינברום, השבוע/אתר רשמי, האתר הרשמי של בית"ר ירושלים

4. וארן צפוי להיות כשיר לנתניה, ומתי קונטה יחזור?

שחקני הקבוצה קיבלו שני ימי חופש, שאחריהם אנתוני וארן צפוי לחזור לאימונים מלאים ולהיות כשיר למשחק מול נתניה. אנטואן קונטה עדיין פצוע ולא ברור אם יהיה כשיר למשחק נגד הפועל תל אביב בשבוע שלאחר מכן, במחזור האחרון של הליגה הסדירה. בבית"ר החליטו להשהות את ההכנות לעונה הבאה ולהתרכז כרגע אך ורק במאמצים לסיים בפלייאוף העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully