וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות אליפות העולם: ישראל ניצחה 77:81 את גרמניה ושמרה על סיכוי להעפיל

הנבחרת בכחול-לבן הציגה יכולת טובה, הצליחה לנצח ושמרה על סיכוי קטן להגיע לאליפות העולם, בעקבות הפסדה של סרביה. טי ג'יין קליין הצטיין בבכורה עם 14, תמונת הסיכויים בפנים

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

למרות שכולם היו משוכנעים שנבחרת ישראל כבר איבדה סיכוי מעשי להעפיל לאליפות העולם, זה עוד לא נגמר: ישראל גברה הערב (חמישי) בדרייב אין 77:81 על נבחרת גרמניה במוקדמות אליפות העולם, ובזכות ההפסד הסנסציוני של סרביה 71:70 לאסטוניה, היא תגיע למחזור הסיום עם סיכוי אמיתי להעפלה.

למרות זאת, יש לציין שיעמוד מולה אתגר לא פשוט בכלל: כדי להעפיל, היא תהיה חייבת לנצח ביום ראשון הקרוב את סרביה הגדולה בבלגרד, ולקוות ששאר התוצאות ילכו לכיוונה, בזמן שגם גאורגיה משחקת תפקיד חשוב בקרבה המשולש הזה.

כך ישראל תעלה לאליפות העולם, אופציה מספר 1: ניצחון על סרביה בבלגרד במחזור הסיום והפסד של גאורגיה לאסטוניה במחזור הסיום.

כך ישראל תעלה לאליפות העולם, אופציה מספר 2: ניצחון על סרביה בבלגרד ב-22 הפרש ומעלה.

שחקן נבחרת ישראל דני אבדיה. יוסי ציפקיס
עלה להופעת בכורה בנבחרת הבוגרת. דני אבדיה/יוסי ציפקיס

במשחק עצמו הגרמנים, שכבר הבטיחו את העפלתם לאליפות העולם, הגיעו ללא דאגות ועם סגל חסר במיוחד. מי שקיבלו הזדמנות בישראל היו טי ג'יי קליין, דני אבדיה וקפטן נבחרת העתודה גיל בני, ושלושתם רשמו הופעת בכורה טובה מאוד. המשחק היה צמוד לכל אורכו, ובסיום הרבע הראשון הגרמנים הובילו 15:19. להפסקה דווקא ישראל הצליחה לרדת ביתרון של 35:36.

הנדנדה המשיכה ברבע השלישי, אבל גם אותו ישראל הצליחה לסיים 52:54 הודות למשחק קבוצתי נהדר. ברבע הרביעי הגרמנים השתלטו על הקצב, אבל בדקות הסיום ישראל חזרה לעניינים, עלתה ליתרון ואף השיגה בריחה קטנה הודות ליכולת נהדרת של גיא פניני. בסוף, אחרי שניות סיום דרמטיות ביותר, זה נגמר ב-77:81 ישראלי גדול, שהשאיר את חלום ההעפלה לאליפות העולם חי וקיים.

עוד באותו נושא

ההפתעה של עודד קטש: גיל בני בסגל הסופי למשחק נגד נבחרת גרמניה

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת ישראל חוגגים. יוסי ציפקיס
חלום ההעפלה קלוש, אבל קיים. שחקני נבחרת ישראל/יוסי ציפקיס

מהלך המשחק

רבע 1:

נבחרת ישראל פתחה עם: יפתח זיו, בר טימור, רפי מנקו, תומר גינת ואיתי שגב. חדירה נאה של תומר גינת הורידה את היתרון הגרמני ל-7:6. שלשה של בר טימור העלתה את ישראל ל-7:9. הקצב המהיר נמשך ויפתח זיו העלה את הכחולים-לבנים ל-13:15 כשנותרו קצת יותר משלוש דקות וחצי לסיום הרבע הראשון. הגרמנים חזרו לשלוט וסיימו את הרבע ביתרון 15:19.

רבע 2:

לייאפ של טי ג'יי קליין העלה את ישראל ליתרון. גיא פניני, שנתן לקליין את האסיסט במהלך הקודם, המשיך עם שלשה גדולה והעלה את הנבחרת ל-21:25. הגרמנים הצליחו להרגיע בהמשך את ההתלהבות הישראלית. שלשה של איסמט אקפינאר החזירה להם את את היתרון וקבעה 28:32. גולן גוט נשלח לקו על סף השריקה להפסקה, דייק פעמיים והוריד את הנבחרת למחצית ביתרון 35:36.

שחקן נבחרת ישראל גיל בני. יוסי ציפקיס
הופעת בכורה גם לו. גיל בני/יוסי ציפקיס

רבע 3:

היתרון המשיך לעבור מצד לצד. שלשה של קארסטן טאדה העבירה את היתרון לגרמנים, אבל תומר גינת השיב את היתרון לישראל וקבע 43:44. אסיסט ענק של דני אבדיה מצא את איתי שגב שהעלה את ישראל ל-47:48 כשנותרו פחות משלוש דקות לסיום הרבע השלישי. ישראל נראתה טוב בדקות הסיום, טי ג'י קליין העלה אותה ל-50:54 כשנותרו 15 שניות לסיום הרבע. גרמניה הורידה מעט, אבל ישראל הצליחה לסיים את הרבע ביתרון 52:54.

רבע 4:

גרמניה פתחה את הרבע המכריע טוב יותר, אבל כדור טוב של יפתח זיו מצא את טי ג'יי קליין שאיזן ל-64:64. עידן זלמנסון נשלח אל הקו והעלה את הנבחרת ל-66:68, שלוש דקות וחצי לסיום. שלשה של גיא פניני מהפינה העלתה את ישראל ל-67:71. עוד שלשה של פניני השלימה את הבריחה והעלתה את ישראל ל-68:76, דקה וחצי לסיום. הגרמנים הורידו ל-79:77 וסידרו שניות אחרונות של דרמה, ישראל איבדה כדור קריטי, אבל הגרמנים לא הצליחו לנצל זאת. טי ג'יי קליין נשלח אל הקו וקבע 77:81 בסיום.

קלעו לנבחרת ישראל: טי ג'יי קליין 14 נקודות, יפתח זיו 10 (5 אסיסטים), רפי מנקו 10, גיא פניני 9, גולן גוט 8, עידן זלמנסון 8, בר טימור 7 (6 אסיסטים), תומר גינת 7 (6 ריבאונדים), איתי שגב 5, גיל בני 2, דני אבדיה 1.

קלעו לנבחרת גרמניה: אנדראס אובסט 16 נקודות, נילס גיפי 16, פאול ציפסר 15, יושיקו זאייבו 8, יוהאנס תימאן 8, מאיק צירבס 4, כריסטיאן זנגפלדר 4, איסמט אקפינאר 3 (8 אסיסטים), קארסטן טאדה 3, בסטיאן דורת (10:42) ואנדראס סייפרת (01:44) שותפו אך לא קלעו.

טי ג'יי קליין שחקן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
הופעת בכורה חלומית. טי ג'יי קליין/יוסי ציפקיס
שחקן נבחרת ישראל גיא פניני. יוסי ציפקיס
גיא פניני בטירוף/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully