וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרואן קבהא: "כבודנו נרמס, כל קבוצה היתה משאירה את הנקודות בטרנר"

19.2.2019 / 7:05

קשר הפועל באר שבע היטיב לבטא את רחשי הלב של השחקנים. ניב זריהן: "לא ייאמן מה שקורה לי מול בית"ר". וגם: הדילמה של הרצוג לגבי אריאל הרוש

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. הניצחון יעשה את המהפך?

בהפועל באר שבע מרוצים מאוד מהניצחון אמש (שני) על בית"ר ירושלים 1:3, אבל לא יוצאים מגדרם ומדברים בחשש על כך שהשחקנים לא יידעו למנף את שלוש הנקודות להמשכיות במחזור הקרוב מול הפועל חדרה. "כבר היינו בסרט הזה העונה", אמר אמש גורם במועדון. "כשחשבנו שהנה באה התפנית והנה הקבוצה מתאפסת ומתחילה לעשות נקודות ולשחק כדורגל חיובי, קיבלנו עוד סטירה. המבחן יהיה ביום ראשון מול הפועל חדרה בקרב ישיר על מקום בפלייאוף העליון. אם לא נצבור ביטחון ולא נרוויח משהו יותר גדול משלוש נקודות, אז כל המשחק הזה מול בית"ר ירושלים לא יהיה שווה הרבה".

יחד עם הבעת הדאגה משאלת ההמשכיות, מרוצים במועדון מהגישה של השחקנים ומכך שהם הבינו את צו השעה. "השחקנים אולי סוף סוף הפנימו שאם הם רוצים שהפועל באר שבע תהיה קבוצת צמרת בעונה הבאה, הם צריכים קודם כל לסיים בפלייאוף העליון ואחרי זה להיאבק על כרטיס לאירופה. כל השבוע שלפני המשחק אלונה ברקת הבהירה שהחוזים שלהם מובטחים והקהל הבהיר שהוא יגיע ויתמוך. לשחקנים היה רק דבר אחד בראש וזה איך לבוא ולנצח את המשחק הזה. ניקו להם את כל הדאגות, רק שיבואו וינצחו".

חאתם עבד אלחמיד, ברק בכר, בן שהר, הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
כמה זמן לא ראינו את החיוכים האלו בבאר שבע/יוסי ציפקיס

2. קבהא: "הכבוד שלנו נרמס. כל קבוצה היתה משאירה את הנקודות הפעם".

מרואן קבהא היטיב לבטא את רחשי הלב של כל השחקנים. הקשר שישב אחרי המשחק לצד ברק בכר, אמר בין היתר: "היתה לנו תקופה ארוכה לא טובה וכל הזמן באנו ואמרנו שמשבוע הבא צריכים להיראות יותר טוב ולנצח וזה לא קרה. לפני המשחק הזה שידרנו אנחנו השחקנים שאנחנו ביחד לא משנה מה. הצוות המקצועי גם נותן לנו ביטחון והיום עבדנו כקבוצה אחד בשביל השני ולכן הניצחון הזה כל כך מתוק עבורנו. כל קבוצה שהיתה באה לטרנר, היתה משאירה את הנקודות. הכבוד שלנו נרמס בתקופה האחרונה והרגשנו זאת היטב. הניצחון הזה חשוב גם למשפחות שלנו. הרבה זמן לא שימחנו את עצמנו. אם היו שואלים אותי לפני המשחק, הייתי אומר שאנחנו מנצחים בוודאות. ברק הקרין עלינו הרבה ביטחון כל השבוע וגם ההנהלה והאוהדים היו איתנו. מגיע לנו ולקהל לשמוח וממחר נתחיל להתכונן לחדרה. לא הולך לנו במשחקי חוץ העונה וזה לא סוד. נצטרך להביא מנטליות חזקה מאוד". קבהא נשאל על ההזדמנויות אליהן הוא מגיע כמו זו שהיתה לו אתמול וענה עם הרבה הומור: "לכבוש מבחינתי זה פלוס. מה שחשוב זה שהקבוצה מנצחת. מעבר לזה, רציתי דווקא שניב יכבוש את שער הניצחון".

ניב זריהן שחקן הפועל באר שבע עם מרואן קבהא. יוסי ציפקיס
תנו לו את בית"ר כל שבוע. ניב זריהן/יוסי ציפקיס

3. תופעת זריהן מול בית"ר. "לא יאומן מה שקורה לי".

"זה לא ייאמן מה שקורה לי מול בית"ר ירושלים", אמר ניב זריהן לחבריו בחדר ההלבשה בתוך החגיגות אחרי המשחק. וזה באמת לא יאומן מה שקורה לחלוץ הזה שכבר עונה שלישית ברציפות במדי הפועל באר שבע כובש צמד בטרנר מול בית"ר ירושלים. זריהן התדפק זמן רב על דלת ההרכב בהפועל באר שבע. העזיבה של דיא סבע לסין פתחה לו את החלון והעובדה שהוא התעקש לא לעבור בהשאלה לקבוצה אחרת בחלון ההעברות, היא זו שסללה בסופו של דבר את דרכו להרכב.

במחזור הקודם מול הפועל תל אביב הוא לא הורגש. זריהן כנראה ידע למה הוא מחכה לבית"ר ירושלים ובכר ידע להמשיך ולהאמין בו. "ניב מתאמן טוב והגיע לו לקבל את ההזדמנות", אמר אמש בכר. "כשרצינו שהוא יעבור בהשאלה לקבוצה אחרת זה לא כי לא האמנו בו. רצינו שהוא ישחק יותר. אבל ברגע שהוא נשאר איתנו, הכל נהיה פתוח עבורו כמו שהוא פתוח עבור חן עזרא. אני אמרתי לשחקנים בשלב מסוים שאני פותח דף חדש עם כל השחקנים וקובע מי ישחק רק על פי מה שאני רואה באימונים. ניב נראה טוב באימונים ולכן הוא קיבל את חולצת ההרכב גם במשחק הזה".

חנן ממן שחקן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
נראה טוב אתמול. חנן ממן/יוסי ציפקיס

4. לויטה מדאיג את הרצוג. ממן סולל קאמבק

ניב זריהן היה המצטיין עם שני שערים והפנדל השגוי שנפסק לזכותו, אבל היו להפועל באר שבע עוד כמה שחקנים שבלטו אמש. אוהד לויטה שוב פתח וכרגע יש לאריאל הרוש בעיה. אנדי הרצוג ואלון חזן שצפו אמש במשחק מהיציע, בטח לא משתגעים על זה אבל חודש לפני פתיחת קמפיין מוקדמות היורו השוער הבכיר של הנבחרת כלל לא משחק בקבוצה שלו. לויטה רשם אתמול משחק מצוין והגיע לשיא עם הצלה וירטואוזית ברגלו לכדור שטס לפינת שערו. "יש לנו שני שוערים טובים", ניסה אמש בכר לשלוח חיבוק להרוש. "זה חשוב שיש לקבוצה שני שוערים טובים. לויטה ידע שהוא ממשיך בשער. נראה מה יהיה בהמשך".

שחקן נוסף שנראה אתמול טוב הוא חנן ממן. מעבר לאחריות שלקח על עצמו ברגע קריטי עם הפנדל שכבש, הוא גם זה שהתחיל נהדר במהלך של הגול הראשון. בהרבה דקות ממן הזכיר את השחקן מהעונה שעברה שנבחר לשחקן העונה. הפועל באר שבע מקבלת אותו אולי בחזרה ברגעים הקריטיים של העונה ויתכן שבסוף הוא יחקה את מה שעשה בעונה שעברה בבאר שבע ויופיע במועדון בדיוק לחלק השני של העונה.

עוד באותו נושא

בית"ר ירושלים: "במקום להיות הגיבור, השיפוט הפך את בוזגלו לגיבור הטראגי"

לכתבה המלאה
מאמן הפועל באר שבע, ברק בכר, עם אורן ביטון. יוסי ציפקיס
הפעם הוא נהנה גם מעזרה של השופט. ברק בכר/יוסי ציפקיס

5. בכר הזכיר: "גם מולנו המציאו פנדל בשבוע שעבר".

בהפועל באר שבע הבינו אמש לרגשות של אנשי בית"ר ירושלים שחשו מאוד מקופחים נוכח השיפוט של אלון יפת, אבל לא כולם אהבו את זה שמירב תשומת הלב הוקדשה לטעויות של יפת במקום לניצחון של הקבוצה. "אני לא רוצה לדבר על שיפוט. לא עשיתי את זה כשהרגשתי שקיפחו אותנו ולא אעשה זאת כעת", אמר בכר שהזכיר כבדרך אגב: "אני לא אחזור עכשיו לשבוע שעבר כשהמציאו מולנו פנדל מול הפועל תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully