וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל רוי קין? כך דקלן רייס ברח מנבחרת אירלנד ובחר באנגליה

תקרית חריפה, קללות והתייעצות עם ג'ון טרי. באירלנד מאשימים את קין בבריחת "השחקן הכי טוב שלנו ב-20 השנה האחרונות"

צילום: רויטרס. עריכה: מתן חדד

יומיים אחרי שדקלן רייס הודיע על כך שהוא בוחר לשחק בנבחרת אנגליה, הרוחות באירלנד עדיין סוערות. הקשר הצעיר של ווסטהאם - אחד מהצעירים הכי מבטיחים בפרמיירליג - כבר לבש את מדי נבחרת אירלנד בשלושה משחקי ידידות, אבל שלשום הודיע: "אני בוחר באנגליה" (חשוב לציין שהמעבר הזה עדיין דרוש אישור מפיפ"א").

רייס נולד וגדל בלונדון, אבל שיחק בכל נבחרות הנוער של אירלנד, זאת הודות לשורשים האיריים של משפחתו. במרץ 2018 הוא אף אמר: "אני מרוכז לחלוטין בנבחרת אירלנד. אין שום החלטה שאני צריך לקבל - אם לא הייתי רוצה לשחק באירלנד, לא הייתי כאן. מעולם לא קיבלתי טלפון מההתאחדות האנגלית ולא זומנתי לנבחרות הצעירות. זו תמיד הייתה אירלנד בשבילי".

אז מה השתנה?

דקלן רייס במדי נבחרת אירלנד. AP
רק לפני פחות משנה הצהיר ש"זו תמיד הייתה אירלנד בשבילי". רייס/AP

ביחד עם הכושר הפנטסטי שלו העונה, שהפך אותו למועמד מוביל לקבל זימון לנבחרת אנגליה, באירלנד מסמנים תקרית חריפה בסוף מאי שסימנה לרייס את הדרך החוצה. האירים התכוננו למשחק ידידות נגד נבחרת ארה"ב ובמתקן האימונים התלהט ויכוח סוער שכלל גידופים וכמעט הרמת ידיים, בין עוזר המאמן רוי קין לשחקנים ג'וני וולטרס והארי ארטר. רייס שנקלע למקום, ניסה להרגיע את הרוחות, אבל קין גער בו "מה אתה בכלל עושה פה?" וסילק אותו מהמקום.

רייס שיחק 90 דקות נגד ארה"ב, אבל לא הוזמן יותר לסגל. כמה חודשים לאחר מכן, המאמן דאז, מרטין אוניל, טען שהוא לא מזמין את שחקנה של ווסטהאם בגלל שהוא קיבל פנייה מההתאחדות האנגלית ושוקל לעבור לשחק בנבחרת שלושת האריות.

"משהו קרה בקיץ שעבר", כתב בזעם אימון דנפי ב"אייריש דיילי סטאר", "רייס לקח הפסקה כדי לחשוב לעומק על העתיד הבינלאומי שלו. חייבים לשאול אם ההתנהלות של הנבחרת בימי מרטין אוניל היא זו שגרמה למצב הזה, הרי תראו את הסכסוך המתוקשר בין רוי קין להארי ארטר. זו המורשת של אוניל בנבחרת. השחקן הכי טוב ב-20 השנה האחרונות בחר לייצג את נבחרת אנגליה".

עוד באותו נושא

הישרדות: מאבקו המרגש של הקשר האנגלי ג'ו תומפסון במחלת הסרטן

לכתבה המלאה
רוי קין, מרטין אוניל, בימיהם בנבחרת אירלנד. GettyImages
"זו המורשת שלהם". קין ואוניל/GettyImages

רייס שדיבר בעבר על הגאווה הגדולה כשלבש את החולצה הירוקה, התקשר שלשום לשני אנשים והודיע להם על ההחלטה שלו; מאמן נבחרת אירלנד, מיק מקארתי, ומאמן נבחרת אנגליה, גארת' סאות'גייט. אחר כך התקשורת למדה על ההחלטה שלו. היום הסתבר שהקשר בן ה-20 התייעץ בין היתר עם ג'ון טרי לפני שקיבל החלטה סופית ואחרונה.

ועכשיו חזרה לרוי קין. במאי האחרון, ערב התקרית החריפה, הבעלים של ווסטהאם, דייויד גולד, אמר בריאיון שהוא מקווה שרייס יוזמן לנבחרת אנגליה ויהפוך לחלק מהעתיד שלה. עוזר המאמן האירי קין, שמע את הדברים ומיהר להגיב: "זה יהיה די קשה כי דקלן הוא אירי". שלשום גולד צייץ ועקץ: "לא קשה כמו שחשבת, רוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully