וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדר עולמי חדש: מד הכוח העדכני של מאבקי הפלייאוף במזרח

12.2.2019 / 14:00

מאבק החימוש בצמרת המזרח יצר מצב מיוחד, ואחרי חלון הטריידים נראה שהטבלה דווקא כן משקרת. אורן לוי ניסה לסדר אותה מחדש ולהכריע מי צריכה להגיע לגמר

עריכת וידאו: מתן חדד

לברון ג'יימס נתן את השנקל שלו על המצב בצמרת הקונפרנס המזרחי אחרי הטרייד-דדליין העמוס, כשטען לאחרונה שיש קשר ישיר בין עזיבתו מערבה לבין הנכונות של הקבוצות להתחמש לקראת הפוסט-סיזן. יש צדק מסוים בדבריו, קשה להתווכח עם שמונה גמרים רצופים. למרבה האירוניה (או הקארמה?), יש לציין כי דבריו של קינג ג'יימס נאמרו בזמן שהוא עצמו מסתכל על תמונת הפלייאוף במערב מבחוץ, וד"ש חם מניו אורלינס.

הדדליין המשוגע ערבב את הקלפים, מה שכמובן מצריך דירוג עדכני ומפורט של הטוענות לכתר. כיוון שאין לנו עניין לצטט את הטבלה כמות שהיא ולהסתפק בכך, המטרה תהיה להציג את מאזן הכוחות בהקשר של התמודדות על הכרטיס המזרחי לגמר, כמו גם להתייחס לסיכויים מול היריבה המערבית (אפשר להניח שזו תהיה גולדן סטייט, אבל לא שמעתם את זה ממנו). הדירוג יתמקד בארבע הגדולות שאמורות בבוא העת לספק לנו צמד חצאי גמר אזוריים לספרים. לא נטרח אפילו באלה שמחוץ לתמונת הפלייאוף. כיוון שכך, נבקש מחילה מאוהדי הניקס, ההוקס, הבולס, והקאבס - כולנו יודעים לאן הקבוצות שלכם מנסות להגיע, והרגע שלהן תחת אור הזרקורים יגיע סמוך להגרלת הלוטרי.

עוד בנושא

ווסטברוק שבר שיא טריפל דאבלים, 47 לפול ג'ורג', סל ניצחון לקוואי
בארה"ב מודאגים: האם הרדיפה אחרי שיאים אישיים ב-NBA מוגזמת?
ב-NBA בודקים: האם הלייקרס פנו לבן סימונס בניגוד לחוקי הליגה?

ניקולה מירוטיץ', מילווקי באקס. AP
פותח כל מיני אפשרויות ליד יאניס. מירוטיץ'/AP

1. מילווקי

היו טריידים נוצצים מזה, אבל ההגעה של ניקולה מירוטיץ' מתיישבת בצורה כל כך מושלמת במה שמייק בודנהולזר רוצה לעשות עם הסגל הזה, שאין לנו אלא להתייחס לבאקס בתור הפייבוריטים במזרח עד להודעה חדשה. הפורוורד הספרדי/מונטנגרי ישתלב בשיטה של קואץ' באד בקלות, ויתן ליאניס אנטטוקומפו עוד אופציית מסירה על קשת השלוש.

למילווקי יש אפשרות להרכבים מסוגים שונים שלא היו לה קודם, עם אנטטוקומפו ומירוטיץ' בעמדות הפנים, עם ברוק לופז ואנטטקומפו, או אפילו עם כל השלושה על המגרש יחד. המודולריות הזו הכרחית בפוסט-סיזן. ראינו כבר בעונה שעברה מה מירוטיץ' שווה לקבוצה כשהוא חם. שאר הסגל משלים נהדר את קמפיין ה-MVP של היווני. קמה קבוצה במילווקי.

עוד באותו נושא

בארצות הברית מודאגים: האם הרדיפה אחרי שיאים אישיים ב-NBA מוגזמת?

לכתבה המלאה
טוביאס האריס, פילדלפיה סיקסרס. AP
צרות טובות לברט בראון. טוביאס האריס/AP

2. פילדלפיה

בשורה התחתונה, יש כאבים שאתה לא רוצה שיהיו לך, אבל יש גם כאלה שכן. איך למצוא מספיק נגיעות וזריקות לחמישיה הכי מוכשרת במזרח - זה כאב ראש שברט בראון ישמח בו. עולה גם השאלה איך לשלם לכל הכוכבים האלה? שניים מהם שחקנים חופשיים כבר הקיץ, ואליהם יצטרף גם ג'יי ג'יי רדיק, אבל זו בסך הכל עוד צרה של עשירים. בהכללה גסה, המתמודדות על האליפות צריכות להתמודד עם האגו שבא עם כל הכישרון שיש להן, ואילו האחרות עדיין מנסות להשיג את הכישרון הזה כדי להיכנס לשיחה בכלל. בשנים השחונות ביותר בעיצומו של "התהליך", בחלומותיו הוורודים ביותר בראון פינטז על ניסיונות להתאים את טוביאס האריס בתור אופציה שלישית/רביעית.

זה לא אומר שהוא יצליח, ואלטון ברנד לא עשה את המהלכים האלה במטרה להיות הקבוצה שיוצאת מהמזרח וזהו. גם אם הוא לא שם על בראון לחץ בצורה פומבית, תהיו בטוחים שיש ל-GM הטרי יש שאיפות מרחיקות לכת עבור החבורה הזו. ברור שלווריירס יש את הסגל הכי חזק בליגה, בלי תחרות. אבל בואו נשחק רגע ב"נדמה לי". דמרכוס קאזינס חוזר מפציעה ונראה לא רע במדי הווריירס, אבל לא צריך להיות משוגע כדי להניח שההרכב הכי מסוכן שלהם יהיה עם אנדרה איגודלה במקומו, ודריימונד גרין כסנטר. מול החמישייה הזו של הסיקסרס, הסמול-בול המפורסם של גולדן סטייט יתקל בקיר שעשוי להיות גבוה מדי.

ברנד שילם לא מעט בטריידים עבור שחקנים שיהיו חופשיים לעזוב בקיץ, אבל יש סיכוי, קלוש ככל שיהיה, שככה הוא פתר את החידה שאף אחד בליגה לא פתר עדיין. יש אספקטים שבהם הכוכבים יצטרכו להתאים את עצמם, אבל מדובר בארבעה שחקנים מגוונים, גדולים לעמדה שלהם, עם יכולות הגנתיות מגוונות. ניצחונות תמיד עזרו להחליק את הקצוות הסוררים. הפוטנציאל של הסיקסרס הוא הגבוה ביותר במזרח, ואם הכל יעבוד על המגרש כמו שברנד קיווה לפני שהוא הרים את הטלפון - אפילו הווריירס יכולים להתחיל להזיע.

מארק גאסול, ממפיס גריזליס. AP
הראפטורס התחזקו, אבל לא כמו היריבות. מארק גאסול/AP

3. טורונטו

האריס הוא השחקן הכי טוב שעבר בימים שלקראת הדדליין, אבל אל תזלזלו במה שעשה יוג'ירי כשהנחית בקנדה את מארק גאסול. הנכס הכי גדול שהמנג'ר הממולח נתן עבור הספרדי היה דלון רייט - שיהיה שחקן חופשי מוגבל בקיץ, והיה יותר על תקן "מותרות" בקבוצה שכבר יש לה שני רכזים נהדרים. ההתאמה של גאסול בשני צדי המגרש מרימה את התקרה של מה שהסגל הזה מסוגל לעשות. שחקן ההגנה לשנת 2013 מצטרף לקוואי לאונרד, שזכה בתואר ב-2015 ו-2016. השניים אמורים לנעול את הסל בדקות שלהם יחד על הפרקט. היכולת של גאסול בהגנה מול פוסט-אפים היא המקסימום שאפשר לבקש במאץ'-אפ מול ג'ואל אמביד. זה לא מבטיח הצלחה מול הנפיל הקמרוני, אבל אי אפשר לבקש יותר מגאסול, שבצד השני יגרור אותו החוצה בעזרת הקליעה הרכה שלו.

כמו כן, גאסול יאפשר למאמן ניק נרס לנצל את קריאת המשחק הנ;פלאה של הסנטר כשהוא באזור קו העונשין, ולתת לו הזדמנויות לנהל את המשחק משם. יכולת המסירה של גאסול תאפשר ללאונרד להתרכז בתפקידו כסקורר, ותשחרר גם את קייל לאורי ליותר מבטים פנויים. לא מעט מהעבודה של נרס תהיה במציאת ההרכבים הנכונים. נרס יצטרך למצוא דקות גם לסרג' איבקה ולפסקל סיאקם, ולא לאבד את או ג'י אנונובי שבסכנה להידחק החוצה. אך על בעיות מהסוג הזה כבר דיברנו. קודם שיהיו כאלה, אחר כך נפתור אותן. העבודה של יוג'ירי רחוקה מהלסתיים. הוא צריך למצוא כמה ניצבים להשלים את הספסל, כי טורונטו יצאה מהדדליין הזה עם עשרה שחקנים בסגל שלה. היתרון של מילווקי בטבלה, וההתאמה הברורה יותר של מירוטיץ' למערכת שלהם שם אותם בפסגת הדירוג. הטרייד הענק של פילי מקפיץ את הסיקסרס מעל הראפטורס. הראפטורס השתפרו ובכל זאת נפלו בדירוג בזכות המהלכים של היריבות.

קיירי אירווינג, בוסטון סלטיקס. AP
בטווח הקצר, הסלטיקס נמצאים בעמדת נחיתות. קיירי/AP

4. בוסטון

המנצחת הכי גדולה של שוק הטריידים לא עשתה כמעט כלום, בטח לא בהשוואה לאחיותיה בצמרת. הסלטיקס ראו את אנתוני דייויס עובר את הדדליין מבלי להחליף כתובת, וזה משאיר להם סיכוי טוב מאוד להיות הקבוצה שתדוג אותו בקיץ. אך בכל מה שקשור לעונה - הסלטיקס דרכו במקום בזמן שהאחרות רצו קדימה. בשונה מהעונות הקודמות, אין לקבוצה מארג קבוצתי מלוכד וממושמע, והכימיה הקבוצתית על המגרש ומחוצה לו מראה סימנים מדאיגים. אם יש מי שאמור להיות מסוגל לתקן חדר הלבשה מעורער שכזה, הרי שמדובר בבראד סטיבנס. אבל אם יש אמת בטענה הזו, איך הגענו למצב הזה מלכתחילה?

קיירי אירווינג משחק נפלא, אבל ההתנהלות התקשורתית שלו היא עלבון לאינטליגנציה של כולנו. מנהיג הוא לא, וההתעקשות שלו לתפוס את התפקיד הזה, בצורה הזו, צריכה להדאיג כל אוהד ירוק. ג'ייסון טייטום עדיין מלקק את הפצעים מפתיחת העונה הבעייתית שלו. ג'יילן בראון מתחיל לחזור לעצמו מהספסל. אך הבעיות הפרסונליות של הסלטיקס לא נגמרות שם. גורדון הייוורד חזר מפציעה קשה, ובמרבית הדקות שלו עדיין נראה כמו מישהו שלא צריך להיות על המגרש. ההבלחות החיוביות שלו הן צל חיוור לאולסטאר המבוסס שדני איינג' הביא בקיץ 2017 מיוטה. לסטיבנס והייוורד יש היסטוריה ארוכה יחד, אבל מאמנים נוטים להעריך יציבות מעל לכל - ובקצב הזה לא בטוח שהייוורד יוכל להיות ברוטציה בפלייאוף, הזוי ככל שזה נשמע.

אם נתעלם מהמפלה מול הקליפרס, בתקופה האחרונה בוסטון דווקא מצליחה לחבר משחקים טובים ביחד (1:10 לפני שני ההפסדים האחרונים), והיא משחקת טוב יותר מכל קבוצה מזרחית שהיא לא מילווקי. ואיכשהו היא מוצאת את עצמה בחסרון די מובהק לקראת הפלייאוף מול החיזוקים של האחרות.

מיילס טרנר, אינדיאנה פייסרס חוגג. AP
הפייסרס עדיין מסוגלים לתת פייט. מיילס טרנר/AP

5. אינדיאנה

הפציעה של ויקטור אולדיפו מפנצ'רת את הסיכויים של הקבוצה היחידה שהתיימרה להיות הסוס השחור של המזרח. ההגעה של ווס מת'יוז אמורה לסתום את החור שנוצר ברוטציה, אבל הוא לא הולך להיכנס לנעליים של האולסטאר בכל הקשור לנטל ההתקפי. לאינדיאנה יש סגל מעניין (מישהו ראה את דומנטאס סאבוניס מחטיא זריקה העונה?), והם מראים הרבה רוח לחימה. ארבע הגדולות הבדילו את עצמן משאר הקונפרנס, הפייסרס הם רק הבאים בתור.

6. ברוקלין

קצת בדומה לאינדיאנה נטולת-אולדיפו, ברוקלין עושה הרבה ממעט, וכנראה תשתחל לפלייאוף דווקא בשנה הראשונה שבחירת הדראפט שלה שייכת לה מאז אותו טרייד אומלל עם הסלטיקס. כך או כך - ה-GM שון מרקס ומאמנו קני אטקינסון שיקמו את ההריסות ויצרו סגל מלוכד שאפילו כיף לראות אותו משחק.

7. שארלוט

אחרי שהטרייד נפל, נותר לנו רק לדמיין את מארק גאסול וקמבה ווקר יוצאים יחד למסע לכבוש את המזרח. ווקר יושב על כתפו של הספרדי, מנווט בביטחון, ומאחוריהם ג'רמי לאמב הישנוני, מה שנשאר מניקולה באטום והחוזה שלו, וכל שאר החבורה המשונה הזו. זה כנראה היה נגמר בסיבוב הראשון בכל מקרה, אבל לפחות היה לנו על מה לדבר.

קני אטקינסון מאמן ברוקלין נטס. GettyImages
בנה יופי של קבוצה. קני אטקינסון/GettyImages

8. דטרויט

אחרי שהעבירו את רג'י בולוק וגם את סטנלי ג'ונסון בטריידים, דן דיביין מ"דה רינגר" צייץ בפואטיות: "במקום שאליו הפיסטונס הולכים, הם לא צריכים כנפיים". ובאמת, שחקני הכנף שעזבו לא הוחלפו בשום שחקן ראוי. הם יקוו שלוק קנארד יעשה צעד קדימה. בלייק גריפין נותן עונה נהדרת שלא תהיה שווה הרבה. דוויין קייסי מאמן טוב אבל הוא לא קוסם. רג'י ג'קסון הוא כנראה הרכז הכי מתסכל בליגה.

9. מיאמי

ההיט יתמודדו על העפלה לפלייאוף גם אם יהיה להם סגל מהליגה הלאומית. אריק ספולסטרה מהווה יתרון על רוב המאמנים היריבים, במיוחד בעונה הרגילה, והידע הארגוני של מיאמי שווה להם ניצחונות שלא בטוח שהם צריכים לנסות להשיג. מצב החוזים של הקבוצה תוקע אותם במרכז הטבלה, בלי אפשרות ריאלית להתחזק משמעותית.

10. אורלנדו

למג'יק עדיין יש סיכוי להתגנב לאחד המקומות האחרונים, במה שאפשר רק לתאר בתור תעודת עניות למזרח. אנו שולחים את מיטב איחולינו למרקל פולץ בקבוצתו החדשה.

11. וושינגטון

הוויזארדס לא אמורים להיות חלק מהשיחה הזו, והטריידים האחרונים שלהם משקפים שגם הם הפנימו זאת. אבל המאזן שלהם זהה לזה של אורלנדו נכון לכתיבת שורות אלה. אז הנה - דיברנו עליהם. אל דאגה, הם יצללו במהרה ולא נצטרך לחשוב על הקבוצה העגומה הזו עד הדראפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully