וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גליינור פלט: "אמרו לי 'אם תתעקש להישאר, הקריירה שלך תיגמר'"

אקס מכבי חיפה והפועל באר שבע לא שיחק כדורגל למעלה משנה וחצי. בריאיון בהולנד הוא מספר על חייו כמנודה ומסביר למה לא יוותר אפילו על סנט אחד

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

ב-22 במאי 2017 גליינור פלט נכנס כמחליף במדי אלניאספור ל-17 הדקות האחרונות בתבוסה 3:0 לאקיסרספור בליגה הטורקית. זה היה משחק הכדורגל האחרון של ההולנדי מאז ועד היום. יותר משנה וחצי חלפו מאז וההולנדי בן ה-32 מגדיר את עצמו היום כ"קפטן" קבוצת המנודים של אלניאספור.

מגזין הכדורגל ההולנדי Vica Sports פרסם היום (שני) ריאיון ארוך עם פלט, בו אקס מכבי חיפה והפועל באר שבע סיפר על חייו של כדורגלן מנודה, שלא מוכן לוותר על חוזהו וכתוצאה מכך הופך לפרסונה נון גרטה בקבוצה שלו. במגזין ההולנדי אפילו השוו בין המקרה של פלט לזה של ווינסטון בוחארדה ("החוזה הכי מפורסם בעולם", ארבע השנים של של ווינסטון בוחארדה בצ'לסי).

שחקן מכבי חיפה, גליינור פלט. טל לוי
"בהתחלה לא נתנו לי להיכנס למתחם האימונים. אחר כך קיבלתי הוראה להגיע ב-6:00 בבוקר". פלט/טל לוי
"אחרי שאמרו לי לעזוב, נעלו את החדר שלי במתחם ושמו את החפצים במשרד של המנהל הספורטיבי. אני מרגיש שהשחקנים האחרים קצת מרחמים עליי"

"ההתחלה שלי הייתה טובה", סיפר פלט למראיין יוליאן דרוג, "הגעתי ממכבי חיפה בפגרת החורף וכבשתי במשחק הראשון שלי, אבל הפסדנו 3:2 לריזספור במשחק תחתית והמאמן שהביא אותי פוטר. בהמשך שיחקתי מעט. במאי אמרו לי שאני צריך לעזוב ומאז לא שיחקתי. כשהגעתי כולם רצו לגרום לי להרגיש בבית, אבל מאז שקיבלתי הודעה שאני צריך לעזוב, היחס השתנה לגמרי. הם אמרו לי בפנים: 'אם תתעקש להישאר, נמשיך לשלם לך עד הסנט האחרון כי כסף הוא לא בעיה. אבל הקריירה שלך תיגמר'.

"בהתחלה לא נתנו לי להיכנס למתחם האימונים. אחר כך קיבלתי הוראה להגיע ב-6:00 בבוקר, בזמן שכל השחקנים מתאמנים ב-13:00. עכשיו אני כבר מגיע באותה שעה כמו כולם, אבל אנחנו לא מתאמנים ביחד. אחרי שאמרו לי לעזוב, נעלו את החדר שלי במתחם ושמו את החפצים במשרד של המנהל הספורטיבי. אני מרגיש שהשחקנים האחרים קצת מרחמים עליי, אבל אני לא מנסה לגרום להם להרגיש ככה.

"במשך שנתיים אני עושה כל מה שהמועדון אומר לי. אני מתאמן שלוש פעמים ביום, מיום שני עד יום שבת. לשחקנים שהמועדון רוצה להיפטר מהם, יש מאמן ופיזיותרפיסט משלהם. לפעמים הם רק אומרים לנו 'תלכו מסביב למגרש חצי שעה ואחר כך תנוחו'. אחרי כל חלון העברות מצטרפים לחבורה שלנו שחקנים חדשים, אפשר להגיד שאני הקפטן. רוב השחקנים מתייאשים, מוותרים על החוזה שלהם ועוזבים".

עוד באותו נושא

ביקורת במכבי חיפה על השופטים ועל מאנג'ק: "לא היה מספיק אחראי"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי חיפה, גליינור פלט. ברני ארדוב
"לכדורגלן יש קריירה קצרה והוא חייב לחשוב על הצד הכספי". פלט/ברני ארדוב
"אני רוצה לחזור לשחק, אפילו בשכר נמוך, אבל אני לא מתכוון לוותר על מה שמגיע לי פה"

"בכל חלון העברות אני מחפש קבוצה חדשה, אבל תמיד משהו קורה. הייתי קרוב לעבור לאנורתוזיס פמגוסטה, לרוני לוי שאימן אותי במכבי חיפה. כבר עברתי כבר בדיקות רפואיות, אבל אלניאספור סירבה לפצות אותי ולא הגיעה לסיכום עם אנורתוזיס. בשנה שעברה כמעט הושאלתי לקראבוקספור, אבל הם הפסידו בכל משחק 5:0 ולא רציתי לעבור לקבוצה בה לא אהנה.

"אחרי כל כך הרבה זמן בלי לשחק, שמתי לב שפחות ופחות קבוצות מתעניינות בו. היום אני מבין שהדרישות שלי לא יכולות להיות גבוהות. אני רוצה לחזור לשחק, אפילו בשכר נמוך, אבל אני לא מתכוון לוותר על מה שמגיע לי פה. בכל מקרה אדרוש פיצוי מאלניאספור.

"בכל יום אני חושב לעצמי: 'עזוב את הכסף, לך תשחק במקום אחר'. אבל למרות שאני כל כך אוהב את המשחק, לכדורגלן יש קריירה קצרה והוא חייב לדאוג לעתיד שלו מבחינה כספית. יש לי ארבעה ילדים, חייב להיות איזון בין כדורגלן לבין הצד הפיננסי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully