וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בצ'יראי אמר לי 'סורי, נגעתי יותר מדי בכדור'": שי ברדה בפודקאסט "הפודיום"

מבצע ההשחלות של המונטנגרי, ההודעה המרגיעה מהבוס סגל, שחרור ערן לוי ("הקבוצה היתה בנויה עליו"), חשיבות הסקאוטינג ("ויתרנו על תקציב של שחקן בשביל זה") והאצלת הסמכויות ("מאמן השוערים ספסל את עמוס"). כשמקשיבים לשי ברדה, מבינים איך ולמה מכבי נתניה מצליחה

50% מצוות האימון הבכיר של מכבי נתניה, שי ברדה, התארח השבוע בפודקאסט ה"הפודיום" ודיבר על מצב הקבוצה אחרי הניצחון בגביע על מכבי פתח תקוה והתיקו בטרנר, על אובדן ערן לוי, דיא סבע, דן גלזר שהצריך בנייה מחדש, על הנחתת פאטוס בצ'יראי וסגנון העבודה איתו, חשיבות הסקאוטינג והניהול המודרני במועדון כדורגל, "גילוי" קלטינס בבית"ר ועוד.

עוד בנושא

לויטה עשוי להמשיך לפתוח בבאר שבע, שינויים בהגנת הפועל תל אביב
קריאף צפוי להחליף את איינבינדר בהרכב בית"ר, זהבי במקום כחילה
לראשונה בישראל: מערכת ה-VAR תהיה בשימוש במשחק בליגה א'

להאזנה לפרק המלא עם שי ברדה

ציטוטים נבחרים

הבנייה מחדש וההתחלה הקשה:

"החמישייה מהפועל חיפה זה הדבר הכי טוב שקרה לנו. הלם מוחלט. משחקי גביע הטוטו היו מאוד מטעים. התמודדנו בלי דיא, בלי ערן, בלי גזלר, והיינו בטוחים שזה מספיק. וזה הדבר הכי טוב שקרה לקבוצה כי קיבלנו סטירה מאוד חזקה. החמישייה הוכיחה לנו שאחנו כמאמנים צריכים לעבוד הרבה יותר קשה, ושמה שהיה, נגמר.

"צריך לתת קרדיט ענק להנהלה. אני לא מכיר הרבה מנהלים שהיו [מתנהגים ככה]. אראה לך בוואטסאפ איך אייל סגל, בתקופה הכי גרועה שלנו - כשעשינו נקודה מ-12 - כתב לנו 'המועדון תמיד מאמין בכם וחושב שאתם מאמנים מצוינים. אני פה רק לשני דברים. לנהל ולפתוח את הכיס. תגידו לי רק מה אתם צריכים. מעבר לזה, מה שתחליטו'".

שחרור ערן לוי והחשיבות שלו לקבוצה:

"זה היה לי מאוד קשה. הייתי מחובר אליו גם ברמה האישית, אבל לפעמים יש דברים שהם יותר חזקים מהכל. הפגיעה המקצועית, היה אפשר לראות אותה בשלושת המשחקים הראשונים - הקבוצה היתה בנויה על ערן לוי. אתם צריכים להבין שהרבה מעבר לזה שהיינו בנויים על ערן לוי במגרש, הקבוצה גם היתה בנויה על ערן לוי בחדר ההלבשה. עד כדי כך. ערן לוי רחוק מלהיות פרובלמט. לא יודע אם אזכה לאמן אותו הוא נמצא בסיום הקריירה שלו אבל זה עונג גדול לאמן שחקן כזה. כשאתה מאמן את ערן לוי אתה מאמן את כל המכלול שלו, וסך היתרונות שלו, בעיניי, לחלוטין עולה על החסרונות. ומעבר לזה כשאתה בונה את הקבוצה עליו אתה מקבל ערך מוסף בחדר ההלבשה.

"אספר לכם משהו. יונס מלדה, בתחילת העונה, הגענו למחנה האימונים כשערן היה במחנה. הוא הראה יכולות יוצאות מגדר הרגיל ואחרי שערן עזב לאט-לאט הוא התחיל די לשקוע. לא לשקוע מבחינת איכויות. כשלקחתי אותו לשיחה הוא אמר לי דבר מדהים והבנתי כמה הכוח של ערן היה חזק. אמרתי לו אני רוצה שתחשוב ותבוא מחר ותסביר לי למה אתה חושב שיש ירידה ביכולת שלך. אתה מתרגש? נהיה סופר-מודל של אדידס, ילד שרק אתמול היה לו מבחן במולדת בצור שלום. הוא אמר לי דבר מדהים: כשננתם לי את הצ'אנס זה היה משחק ראשון נגד מכבי חיפה והרגשתי גב כמו כותל מערבי - לא משנה מה אעשה, בסופו של דבר מרבית תשומת הלב תלך לערן לוי. ואחרי כל אימון ערן היה מגיע אליי, היה יושב ומסביר לי, ומוריד ממני לחץ. יום אחד הוא קנה כרטיסים לסרט, לו ולחברה שלו. זה ערן לוי. זו רק דוגמה קטנה.

הבאת פאטוס בצ'יראי:

"כשהבנו שדיא סבע עוזב זו היתה הפתעה. כי בנינו קבוצה עם דיא, ולאחר מכן בלי דיא, ואחר כך עוד פעם עם דיא - כי שדרגו לו את החוזה - והיינו בטוחים שזה יישאר ככה. ואחר כך ערן לוי גם עזב. בסופו של דבר כששניהם עזבו וידענו שדן גלזר לא יהיה במכבי נתניה חיפשנו שחקן אחר לחלוטין. לא חיפשנו שחקן בסגנון של פאטוס. חיפשנו שחקן של מהירות, עומק, פחות כוח. האנליסט שלח לי ולסלובו עשרות שחקנים. היו שניים-שלושה שכן התאימו למשבצת שרצינו. במקרה האנליסט התקשר אלינו ואמר 'יש פה שחקן שאני יודע שזה לא הטייפקאסט שאתם מחפשים (רצינו שחקן בסגנון של קאיודה), אבל שימו עין עליו'. עניין של שלוש דקות, לא יותר מזה, ואמרנו שאנחנו רוצים אותו. יש בו משהו ששווה בשבילו לנסות ולהחליף את הסגנון שלך. מצד אחד הוא 9 עם הרבה מאוד כוח, עוצמה, גב לשער. אבל יש לו טכניקה מצוינת יחסית למבנה הגוף שלו. הדבר הכי מעניין אצלו וזה דבר שלא קשור לאימון ולטכניקה - הוא מבין את המשחק בצורה יוצאת דופן. עד עכשיו זה נראה מצוין.

"כשרואים את הרוזמה שלו ומה שהוא עבר - קפטן נבחרת מונטנגרו ו-65 הופעות, מלך השערים בליגה הקרואטית, שחקן העונה בליגה הקרואטית - לי יש בעיה בתור מאמן לבוא לשחקן כזה ולעשות איתו את הדברים הרגילים. כמו הצבת מטרות. בסופו של דבר אתה מדבר עם מישהו שעבר הרבה מאוד. אבל הוא פשוט כל הזמן רוצה ללמוד. מגיע אחרי המשחקים, נכנסים לסיכום המשחק ב'אינסטט', מציבים מטרות והוא פשוט מחכה לזה. בשבועיים הראשונים למשל מאוד לא אהבנו שבתוך הרחבה יש לו כמה פעולות מיותרות. הוא עושה דריבלים במקומות שהוא לא צריך לעשות אותם.אז הצבנו מטרות - כשאתה נוגע בכדור, תעשה את דריבל רק במקומות מסוכנים. בשאר המקומות רוצים נגיעה חלקה, שתיים מקסימום. אחרי המבצע מול באר שבע הוא אמר לי 'סורי, עשיתי 4 השחלות, נגעתי יותר מדי בכדור'…".

עוד באותו נושא

בית"ר המשחררת המובילה, מכבי חיפה הוציאה כ-2 מיליון יורו: סיכום חלון החורף 2019

לכתבה המלאה

החשיבות של תפקידי האנליסט והסקאוט, והאצלת סמכויות בכלל:

"ויתרנו על תקציב של שחקן כדי לבנות מחלקת אנליזה. אגב, יש לנו כבר ארבעה אנליסטים שעובדים. זה אחד הדברים הכי חשובים - להשתמש בטכנולוגיות האלה. אקח אותך דווקא למשפט הראשון שאמרת על מאמן כמו ביל בליצ'יק (ניו אינגלנד פטריוטס). אתה יודע מה המזכרת הכי נמכרת במכבי נתניה? חולצה We Trust Slovo. וזה קורה בזכותו. היכולת של סלובו למגנט אנשים, להוריד אגו, להבין שאנחנו לא יודעים כל דבר. אנחנו מקשיבים לכולם.

"לכל בעל תפקיד בצוות המקצועי יש תפקיד בו הוא מבין יותר מאיתנו. מאמן השוערים עופר בסון - אם החליט שדני עמוס יהיה שוער ראשון, דני עמוס יהיה שוער ראשון. אם החליט שאלקסלסי יתמודד איתו, זה מה שיהיה. לפני כמה זמן ספסלנו את דני עמוס - זו היתה החלטה של עופר בסון. ראיה מקצועית שלו. אם אתה מחזיק בעל מקצוע, אתה מחזיק אותו כדי שהוא יצליח להעשיר את הידע שלך ולא כדי שתגיד לו מה לעשות. כשאנחנו עושים ראיונות עם בעלי מקצוע, אנחנו לא מבקשים שיגידו 'כן' על כל מה שאנחנו אומרים. להפך".

על הופעת הבכורה של קלטינס במדי בית"ר, ב-2:4 על מכבי תל אביב בבלומפילד, 2015:

"ראינו שיש לנו בעיה מאוד רצינית באמצע עם חילוצי כדור והרגשנו שאנחנו פשוט משקרים לעצמנו כי אותו ילד שלא קיבל דקת משחק הוא פשוט הכי טוב. אז או שאתה משקר לעצמך ומשחק אותו דבר, או שפשוט אתה נותן לילד הזה לשחק. הכנסנו את דוד לחדר ואמרנו לו 'האיצטדיון מלא, אתה משחק מעכשיו חמישה משחקים קדימה. כלומר, לא משנה מה יקרה במשחק הקרוב, מהיום אתה רץ חמישה משחקים קדימה ואנחנו נותנים לך את כל האופציות לטעות. אתה גם לא תוחלף'".

על חוסר התפקוד במחלקות הנוער:

"מה שמפריע לי זה חוסר היכולת של מאמנים לתת אפשרויות לשחקנים האלה לטעות. הרבה מאוד פעמים מאמנים מחפשים את התוצאה בגיל 8 ו-9, שזה פשוט עוול. אשתמש במילים יותר קשות - זה פשע. אנחנו לא מצליחים לגדל את אותם השחקנים כי מאמן רוצה בגיל 10 לנצח במשחק ולא לתת לילדים אפשרויות לטעות.

"אימנתי נוער 12 שנה. מעולם לא זכיתי בתואר. גם לא בהפועל תל אביב. לצערי הרב המאמן רוצה לנצח כי הוא חושב שיוכל להתקדם. אלו שטויות. אם יש שחקנים מוכשרים, הם מוכשרים. הבעיה שאין לך יותר מדי זמן לטפל בחסכים שלהם, כי אתה רוצה להשיג תוצאה. זה הכול ניהול. ישפטו את המאמן לפי תוצאות וזה דבר מאוד מאוד גרוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully