וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי לשעבר של ההתאחדות: אין מניעה לאלונה ברקת להישאר בעלים כחברת כנסת

7.2.2019 / 13:45

האם אלונה ברקת יכולה להיות חברת כנסת ולהישאר הבעלים של הפועל באר שבע? אלחמיד: "אלונה אמרה שהכול יהיה בסדר", בכר: "לא צריך להשפיע עלינו"

צילום וידאו: שי מכלוף, עריכת וידאו: מתן חדד

בהתאחדות לכדורגל לומדים החל מהבוקר (חמישי) את כל ההשלכות המשפטיות הקשורות בהחלטה של אלונה ברקת ללכת לפוליטיקה ולהצטרף למפלגת הימין החדש. בעלי הפועל באר שבע הודיעה היום במסיבת העיתונאים שהיא בדקה את הנושא והבינה שאין מניעה חוקית שהיא תמשיך להיות בעלי הקבוצה, כאשר אסי רחמים ינהל את הקבוצה. בהתאחדות לכדורגל אמרו: "אנחנו לא מגיבים רשמית. אם וכאשר תהיה לנו עמדה משפטית ברורה, נוציא אותה בצורה מסודרת".

היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל לשעבר, עו"ד אפרים ברק, טוען כי אין מניעה חוקית לאלונה ברקת להיות הבעלים של הפועל באר שבע, אם אכן תיבחר לכנסת: "מותר לה כל מה שלא אסור לה. המגבלות העיקריות שיש עליה, אם בכלל, הן מכיוון חוק חסינות חברי הכנסת, שאוסר עליה עיסוק נוסף, אבל לא אוסר עליה להיות בעלת מניות בתאגידים. יש תאגיד, שימשיך להתקיים. האם היא יכולה להמשיך להיות הבעלים? כן. למה לא? מותר לה להיות בעלת מניות בתאגיד. על ברלוסקוני שמעת? פיפ"א אומרת דבר ברור: לא לערבב ספורט ופוליטיקה, לא לשים שלטים וכדומה. אבל בנאדם שיש לו מניות - ואני לא יודע אם יש לה מניות - למיטב ידיעתי אין לחבר כנסת מגבלה להחזיק מניות בחברה או בתאגיד.

"להתאחדות אין בעיה? לא אמרתי אין בעיה. מבחינה תקנונית הסוגיה הזאת לא מוסדרת בתקנונים ולא נידונה בתקנונים. אם הוועדה להעברת זכויות תחליט שלחבר כנסת אבור להיות בעלים של קבוצה - זו שאלה מעניינת, שתעמוד לדיון משפטי. אם במסגרת ההשתחררות שלה יעברו זכויות ניהול לגורם אחר, הוועדה תצטרך לתת על זה את הדעת ולבדוק את הדבר לעומק. קשה לי לראות את המקום התקנוני הזה. אני גם לא רואה את הבעיה הציבורית, שחבר כנסת יהיה בעלים של קבוצה".

עוד בנושא

ברקת תודיע על הצטרפות למפלגת הימין החדש במסע"ת שתכנס ב-13:00
עתידה של הפועל באר שבע: ברקת תעביר את זכויות הניהול לבן משפחה?

אלונה ברקת בעלי הפועל באר שבע. ברני ארדוב
עוברת למגרש חדש. אלונה ברקת/ברני ארדוב

הבעלים של הפועל באר שבע, שהפכה את הקבוצה מבירת הנגב מקבוצת תחתית לאלופה בשלוש השנים האחרונות, קיבלה הצעה לשריון במקום השלישי ברשימה בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד.

התגובות בעולם הפוליטי ובעולם הספורט לא איחרו להגיע, ושרת הספורט מירי רגב כבר בירכה על המוגמר. "אלונה אישה נהדרת, ברור שהיא צריכה להתפטר מניהול הפועל באר שבע משום שבסופו של דבר מי שמתעסק בפוליטיקה צריך להיות כזה שאין לו מניע כזה או אחר", אמר רגב לגלי צה"ל, והוסיפה: "אני מאחלת לה בהצלחה גדולה. אלונה היא אישה נהדרת ואני מברכת את איילת ובנט שהצליחו להביא מזרחית מעולם הכדורגל. מקווה שלא יעשו לה את מה שעשו לאלי אוחנה".

מוקדם יותר, התייחסה לפרסומים גם איילת שקד. "אנחנו מדברים עם אנשים רבים וטובים, כשיהיה מה לפרסם ומה לעדכן אשמח לעשות את זה. אני זוכרת שפורסם שגם דיברנו עם מרים פרץ, אז כשיהיה לנו מה לפרסם אז נפרסם", אמרה לגלי צה"ל.

השקפותיה הפוליטיות של ברקת מעורפלות למדי, אולם על פי שקד "כשאנשים מצטרפים למפלגה צריך לראות שהם מתאימים להשקפות הפוליטיות שלה. בניגוד למפלגה של בני גנץ שהיא ערב רב בכל מיני תחומים, אצלנו יש בסיס ערכי ואידיאולוגי משותף".

כזכור, בנט ושקד ניסו לבצע מינוי נוסף מעולם הכדורגל בבחירות הקודמות, בשנת 2015. בזמנו שוריין אלי אוחנה במקום השמיני ברשימה של מפלגת הבית היהודי, אולם הצטרפותו לפוליטיקה עוררה סערה, בייחוד לאחר שאיילת שקד הצהירה ש"בנט רצה לצרף מזרחי מסורתי שגדל בילדות קשה והצליח, סיפרו לי שהוא אינטליגנטי". בנוסף, שאר חברי הרשימה הביעו התנגדות עזה למינוי, ובסופו של דבר המהלך טורפד ואוחנה הודיע ש"בעקבות הסערה הציבורית שהתעוררה, איני מרגיש שבשלב זה בחיי אני בנוי לכך".

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע מודה לקהל. דני מרון
ברק בכר מאמן הפועל באר שבע מודה לקהל/דני מרון

מאמן הפועל באר שבע ברק בכר: "אלונה נכנסה, דיברה איתנו הצוות והשחקנים. זה לא צריך להשפיע. אנחנו צריכים לעשות את ההפרדה ולעשות את העבודה שלנו וזהו". על חלון ההעברות של ינואר: "אנחנו שלמים עם הסגל שלנו והוא מספיק טוב כדי להגיע ליעדים שלנו. המטרה עכשיו היא לתת את הביטחון למי שנמצא פה. במשחק האחרון השחקנים היו חסרי ביטחון ולא הביאו את מה שהם יודעים. השבוע ניסינו לעשות דברים שונים ולא שגרתיים".

על הפועל תל אביב: "ראינו את השיפור שלה והיא מתחילה לכבוש שערים ולשחק טוב יותר". לגבי השוער הראשון של הקבוצה אמר בכר: "אוהד לויטה קיבל הזדמנות והיה לו משחק טוב, אבל יש לנו גם את אריאל הרוש שהוא שוער הנבחרת ושוער מצוין. נראה מי ישחק". על המשך העונה של באר שבע: "רוב האוהדים מאמינים גם בי וגם במועדון. זו תקופה קשה ואי אפשר להסתיר את זה, אבל מה שחשוב זה שנהיה כולנו ביחד. גם בעונה כזו קשה אפשר לעשות דברים טובים וזה חשוב כי זה ישליך קדימה".

חאתם עבד אלחמיד: "אני לא צריך להתייחס יותר מדי לאלונה כי זו החלטה שלה ואני מאחל לה בהצלחה במה שהיא בחרה. היא אמרה שהכול בסדר והיא נשארת ותומכת. יש לנו את אסי שכולם סומכים עליו והכול יהיה בסדר". על היכולת של הקבוצה: "לא היינו ברמה שאנחנו צריכים להיות במשחק האחרון, אנחנו מקווים שבמשחק הקרוב נשפר את הרמה שלנו וננצח".

התגובות ברשת כבר זורמות:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully