וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושפע מהארדן, מושווה לדונצ'יץ': דו"ח הסקאוטינג על דני אבדיה

באתר The Stepien, המסקר את הכשרונות הגדולים בעולם, פרסמו כתבה נרחבת על הישראלי וחרצו: צריך לשמש כפוינט-פורוורד ב-NBA

one

דני אבדיה צד את עיני הסקאוטים בטורניר הנוער האחרון של היורוליג, אותו סיים עם ממוצעים של 24.2 נקודות למשחק (ראשון בטורניר), 11 ריבאונדים למשחק (שני בטורניר), 6 אסיסטים למשחק (ראשון בטורניר), 3.7 חטיפות (ראשון בטורניר) ו-31.5 נקודות מדד (ראשון בטורניר).

בגמר אמנם הפסידה מכבי תל אביב לריאל מדריד והכוכב הצעיר גילה עייפות והיה רחוק משיאו, אולם בין כה וכה חיזק את מניית הדראפט שלו. באתר The Stepien, המנתח את הכשרונות הצעירים הגדולים ביותר בעולם הכדורסל, פרסמו היום (שלישי) השוואה נרחבת בין אבדיה וכוכב ריאל מדריד איתו התמודד, עוסמאן גארובה בן ה-16, שאמור להיבחר באחד מעשרת המקומות הראשונים בדראפט של 2021.

עוד בנושא:

דני אבדיה: "דקות המשחק חשובות אבל אני לא חושש, הן יגיעו"
לדני אבדיה "יש כל מה שנדרש מבחירת טופ 5", אז למה הוא לא משחק יותר?
לסרס דני ענק: כך הספסול של דני אבדיה פוגע בו ובמכבי תל אביב

"אבדיה שיחק כמעט 34 דקות בממוצע ושיחק ארבעה משחקים בשלושה ימים, בעוד אף אחד מריאל מדריד לא שיחק יותר מ-22", נכתב. "אבדיה היה עייף בחלקים מסוימים של המשחק, וזה מובן". באתר ניתחו גם את הסטטיסטיקה המתקדמת שהעמיד הכישרון הישראלי, ובדקו כיצד הוא משתווה לאלה שהעמידו כשרונות אחרים בטורנירי נוער קודמים. באופן נקודתי, הושווה אבדיה ללוקה דונצ'יץ', לא פחות, והעמיד מספרים די דומים, אולם יש לציין שמדובר בדונצ'יץ' של 2015, אז היה בן 15 בלבד.

"מכבי מנסה בכל הכוח לפתח אותו ולהציג אותו לסקאוטים, כך שהוא לא יהיה גניבת סיבוב ראשון", נכתב באתר, בו חזו לאבדיה בחירה בטופ 10, אולי אפילו בטופ 5 של דראפט 2020. "דנילו גלינארי הוא השחקן שקופץ לראש בהשוואה אליו, כתוצאה סופית ריאלית מאוד. עם זאת, יכולות המסירה והכדרור של אבדיה יכולים אפילו לקחת אותו רחוק יותר".

כמו כן, ציינו באתר כי המסירה המרהיבה של אבדיה על כל המגרש היתה "בלי ספק המהלך של הטורניר", והוסיפו כי "ראיית משחק כזו היא נדירה, בעיקר אצל בני נוער בגובה 2.05 מ'".

לסיכום, אף שהתקשה, כאמור, מול הבלאנקוס בגמר, נכתב כי "אבדיה גילה קור רוח מרשים כמוביל כדור ראשוני, הוא קיבל החלטות נכונות, מתי לתקוף את הסל ומתי למסור תחת לחץ. יצאתי מהמשחק הזה מעודד, בעיקר משום שהזריקה שלו תיכנס יותר כשיהיה פחות עייף. אני מתחיל להתלהב מהרעיון שלו כפוינט פורוורד, במקום סתם שחקן גבוה שיכול למסור".

באתר חרצו וקבעו כי "אבדיה יכול להריץ התקפה" - כלומר, להיות השחקן המרכזי שמנווט משחקים, כמעין רכז. "במובנים מסוימים, כמו לוקה דונצ'יץ', ארגז הכלים שלו מושפע (בין אם במודע או שלא) מג'יימס הארדן. כשיתחזק, הגובה שלו יעזור לו כפליימייקר ויהפוך אותו יעיל עוד יותר. מה שיכריע האם יהיה מעל הממוצע או טוב מאוד הוא האם באמת יוכל לשמש כפוינט פורוורד. היכולת לקלוע שלשות מרחוק ומכדרור ברמה גבוהה הוא אחד ההבדלים הגדולים ביותר בינו ובין דונצ'יץ', אבל אבדיה יכול לקלוע מעל הממוצע לדעתי".

העסקאות הגדולות ב-NBA וסיכום הסופרבול: הפרק החדש של "הפודיום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully