וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעז יצא מתוק: שליחנו על הסופרבול המוזר שנתן לבריידי אליפות שישית

יוסי כהן, שליחנו לאטלנטה

4.2.2019 / 12:00

הרגע שהוכיח שבריידי הוא הגדול אי פעם, חוסר הניסיון של גוף וההבלחה הגורלית של ג'יזל. יוסי כהן, שליחנו לאטלנטה, שרד את מופע הפטריוטיות האמריקאי ואת המשחק המייגע בדרך לסיום הבלתי נמנע

סופרבול 53. AP
מפגן עוצמה ופטריוטיות/AP

חמש שעות לפני פתיחת הסופרבול ואזור הדאון טאון באטלנטה כבר חסום על ידי אלפי אוהדים. נראה שכמות אוהדי הפטריוטס גדולה מאלו של הראמס ביחס של 6 ל-1. בהתחשב בקירבה הגיאוגרפית של בוסטון לאטלנטה זה די הגיוני. בסך הכול לא ברור כמה אוהדי ראמס נשארו לקבוצה בסט. לואיס ומן הסתם כמות האוהדים שהגיעה מלוס אנג'לס לג'ורג'יה אינה גדולה. מחוץ לאצטדיון נעים האוהדים בטורים ארוכים לכיוון אצטדיון המרצדס-בנץ.

צבעי הכחול-לבן-אדום של הפטריוטס בולטים מאוד על הרקע האפור של המדרכות וקירות האצטדיון האדיר הזה. למרות נחילי האדם הגדולים שמתנקזים פנימה, היעילות האמריקאית שוב מוכיחה את עצמה. הכניסה עוברת חלק ועכשיו כל מה שנותר הוא לחכות לשריקת הפתיחה. עד שזה יקרה, לוגמים האוהדים כמות אדירה של בירות (באד לייט שולטת), טוחנים פיצות וטאקוס. מחירים לדוגמא: בירה רגילה 7 דולר. כריך עוף 8 דולר. טאקו ונאצ'וס 7 דולר. אנשי המדיה אומרים לי כי מדובר במחירים הזולים ביותר בכל אצטדיוני הספורט בארצות הברית.

סקוט זולאק, שזוכה היום להרבה יותר הערצה כאיש מדיה מאשר התקופה בה שיחק כקוורטרבק של הפטריוטס, זוכה לקריאות עידוד מאוהדי הפאטס. הוא לא מזלזל ביריבה אבל מוכן להתערב שהפאטס סוגרים את הפינה וזוכים בטבעת שישית. העיתונאי הוותיק ג'ון קלייטון, הפרופסור לפוטבול, פרש מ-ESPN ומשדר שישה ימים בשבוע בתחנת רדיו מקומית בסיאטל, מקום מושבו הקבוע. מי שזוכר את הפרסומות האדירות של ESPN לספורטסנטר בוודאי זוכר את הפרסומת שבה קלייטון לובש חולצה של להקת המטאל סלייר, מתגורר עדיין עם אמא שלו וצורח עליה שתעזוב אותו בשקט בזמן שהוא עובד. הילריוס. כמו כל אחד אחר שדיברתי איתו, הוא לא מעניק לראמס שום סיכוי אבל חושב שהמשחק יהיה צמוד יותר ממה שחושבים. 27:30 לניו אינגלנד הוא אומר. נחיה ונראה.

אחרון חביב, ג'סי פאלמר, קוורטרבק העבר של פלורידה גייטורס, המחליף של איליי מנינג בניו יורק גא'יינטס וגם כוכב הריאליטי הרווק, לא מפתיע אותי כלל כשגם הוא בוחר בפטריוטס לנצח את המשחק הזה. אם בטעות הראמס ינצחו כנראה שנראה את החגיגה השקטה ביותר בסופרבול אי פעם לאור המספר הנמוך של אוהדי הראמס במגרש.

עוד בנושא

הפטריוטס זכו באליפות ה-NFL עם 3:13 על הראמס בסופרבול
אדלמן הוכתר ל-MVP של הסופרבול: "הייתה שנה משוגעת"

אוהדי ניו אינגלנד פטריוטס בסופרבול. AP
שישה אוהדי פאטס על כל אוהד ראמס/AP

שעה לפני המשחק, שתי הקבוצות עולות לדשא הסינתטי. טום בריידי עולה ראשון למגרש והתמונה שלו על מסכי הענק באצטדיון (FULL HD מטורף) מביאה לתרועות רמות בקרב אוהדי הפאטס הרבים באצטדיון. כשהראמס עולים לכר הדשא, האבחנה בנוגע למיעוט המשמעותי שלהם מקבלת אישוש. שריקות בוז צורמות ומחרישות אוזניים מרטיטות את האצטדיון כשג'ארד גוף מופיע על המסך. זום אין על ביל ביליצ'ק מחזירה את קריאות העידוד. נראה איך החיסרון המספרי בקהל ישפיע על הראמס, שרשמית מתויגים כקבוצה הביתית בסופרבול הזה. חבל שאף אחד לא סיפר את זה לאוהדים.

צוות השידור של CBS למשחק כולל את ג'ים נאנץ וטוני רומו. נראה שרומו נכנס בקלילות לנעלי הפרשן אחרי הפרישה שלו מדאלאס כאחד הקוורטרבקים האהובים ביותר בהיסטוריה של הקבוצה. זאת למרות שלא הגיע עמה לשום הישג משמעותי. הרבה אסונות היו לרומו בפלייאוף עד שנאלץ לפרוש עקב פציעות מטרידות. למרות זאת אין ספק שהוא קונה לעצמו מעמד כפרשן הפוטבול הטוב והאהוב ביותר באמריקה ובוודאי הרבה יותר טוב מפיל סימס הארכאי אותו החליף בעמדה.

העובדה שהקהל צורך כמויות אדירות של בירה גורמת לתורים ארוכים במיוחד בשירותים. גם כאן, אף אחד לא נדחף, אף אחד לא מקצר בתור וזה עובד ביעילות רבה. חצי שעה לפני הפתיחה האצטדיון כבר כמעט מלא. הכרוז מכריז שבקרוב יפתחו את הגג של ה-DOME וזאת על מנת שכולם יוכלו לצפות במטס המסורתי שמפציע בכל סופרבול. על המסך מוקרן סרטון פרומו שנעשה במיוחד לסופרבול ושמככבים בו פייטון מאנינג וג'ון מלקוביץ'. חייבים לפרגן למאנינג המודע מאוד לעצמו ולמגבלות שלו על המסך. היכולות הקומיות שלו נדירות ולא הייתי מתפלא אם יצא לסיבוב הופעות כסטנדאפיסט מתישהו.

זהו. הכול ערוך ומוכן לתחילת המשחק. גלדיס נייט מנפקת הופעה מרשימה בשירת ההמנון. הפטריוטיות האמריקאית נוטפת מכל פינה, החגיגות שלפני מגיעות לסיומן והמשחק יוצא לדרך. הדבר שהכי מעניין אותי לראות הוא כיצד שחקני הראמס הלא מנוסים יתפקדו תחת הלחץ האדיר של להופיע בסופרבול הראשון שלהם. בעיקר ג'ארד גוף וטוד גרלי.

עוד באותו נושא

בפעם השישית: ניו אינגלנד זכתה בסופרבול

לכתבה המלאה
טוד גרלי שחקן לוס אנג'לס ראמס. AP
לא הצליח להתניע. טוד גרלי/AP

הדרייב הראשון מתחיל לא טוב עבור הראמס אבל כשהפאטס חוצים את קו אמצע המגרש, מסירה של בריידי ניתזת ומגיעה לידיים של קורי ליטלטון והכדור עובר ללוס אנג'לס. אינטרספשן נדיר של בריידי במשחק הגדול ועכשיו הראמס עם המומנטום. בפעם הראשונה שומעים את אוהדי הקבוצה באצטדיון. למרות זאת, גוף לא מצליח להניע את השרשראות והראמס נאלצים לבצע בעיטת הרחקה.

אחרי שבריידי מנפק אינטרספשן, נס נוסף קורה לראמס. סטיבן גוסטובסקי, הבועט האוטומטי של הפטריוטס, מצליח להחטיא ניסיון שער שדה מ-46 יארד בלבד. אנחנו כמעט 10 דקות בתוך המשחק והתוצאה עדיין 0:0. למרות זאת, הפטריוטס שולטים לחלוטין בשעון ובקצב. בצורה לא אופיינית ניו אינגלנד שורפת שני פסקי זמן וזאת עוד הרבה לפני שהרבע הראשון מסתיים. 15 דקות בתוך המשחק ואף קבוצה לא מצליחה לייצר נקודות או מומנטום.

אחרי עוד מהלך שלושה ניסיונות והחוצה של הראמס, הפטריוטס פותחים את הרבע השני בטירוף. בריידי משלים מסירות מדויקות לג'וליאן אדלמן ורוב גרונקובסקי והפטריוטס כבר על קו ה-28 של לוס אנג'לס. למרות זאת ניו אינגלנד לא מצליחה להתקרב יותר מזה, והפעם גוסטובסקי משחיל את שער השדה פנימה והפטריוטס עולים על הלוח ראשונים עם 3 : 0. משחק החפירות נמשך והמהמרים שלקחו את האובר מתפללים לשינוי רציני בקצב המשחק.

חמש דקות לסיום המחצית והראמס מנסים להתניע את טוד גרלי. שלוש נשיאות כדור ל-10 יארד בלבד לא מצליחות לעשות את העבודה ובמצב של ניסיון שלישי ופחות מ-3 יארד להשיג, גוף נס על נפשו ומופל לבסוף על ידי הפטריוטס. עוד הזדמנות של הראמס לייצר משהו מסתיימת בכלום. ההגנה של ניו אינגלנד מחזיקה את גוף קצר ועד כה לא ראינו מהראמס שום דבר שיחזק את האמונה שהם יכולים לעשות את זה. בצד החיובי, ניו אינגלנד עם 3 נקודות בלבד על הלוח, כך שהכול עוד אפשרי.

שום דבר לא קורה עד המחצית ולמרות שבריידי עם 160 יארד באוויר ואדלמן עם 7 תפיסות ל-93 יארד, הפטריוטס עם 3 נקודות בלבד. לא בדקתי את זה בפועל אבל נראה לי שמדובר במחצית עם הסקור הנמוך ביותר אי פעם בסופרבול. מנחה ה-NFL RED ZONE, סקוט הנסון, נמצא בשטח כדי לתקן ומציין שבסופרבול מספר 9 בין פיטסבורג למינסוטה, תוצאת המחצית עמדה על 0:2 לפיטסבורג והגנת הברזל המפורסמת שלהם בשנות השבעים.

מארון 5, להקה בינונית מינוס שנבחרה כברירת מחדל אחרי שאמנים רבים סירבו להופעה במחצית, נותנת הופעה לא רעה בכלל. הסולן הכריזמטי אדם לווין משלהב את הקהל שהוכנס למגרש כדי לתת הרגשה של הופעת לייב אמיתית. פירוטכניקה מרשימה, במה בצורת M ושלל להיטי הלהקה מצליחים להפתיע אפילו צופה אדיש כמוני. לווין מוריד חולצה וחושף גופה חטובה מלאת קעקועים, מה שמביא לצרחות התלהבות מקהל הנשים שצובאות על הבמה. למרות זאת, בעיני, ההופעה של קייטי פרי וכמובן זו של U2 אחרי פיגועי ה-11 בספטמבר הן הופעות הסופרבול הכי טובות אי פעם.

המחצית השניה נפתחת עם אותו נראטיב. הפטריוטס מזיזים את השרשראות אבל לא מצליחים לעשות נקודות. אדלמן כבר עם 8 תפיסות ל-120 יארד ובקצב הזה הוא לוקח את ה-MVP ללא כל תחרות. הראמס מתחילים את הדרייב השני מקו ה-2 יארד שלהם ולמרות שנעצרו בשלושה ניסיונות, הבועט ג'וני הקר מנפק טיל רגל אוויר בעיטת הרחקה של 65 יארד. במידה והראמס יצליחו לנצח את המשחק הזה, לא מן הנמנע שהקר יקבל את התואר. 8 בעיטות הרחקה שלו עד כה שייטו למרחק ממוצע של קרוב ל-50 יארד. מדהים. אנחנו עשר דקות בתוך הרבע השלישי וכל מה ששתי הקבוצות הקטלניות האלה הצליחו לנפק זה שלוש נקודות? ווט דה פאק?

בקטע הזה אין ספק שצריך לחלק תשבוחות למאמנים הראשיים, ביל ביליצ'ק ושון מקוויי, על עבודת הכנה והתאמה מרשימה למערכים ההתקפיים של הקבוצות היריבות. במשחק מורט עצבים, כשכל יארד חשוב, התחושה היא שהראמס קונים לעצמם סיכוי עם כל עצירה של בריידי. בשעה טובה ומוצלחת, לוס אנג'לס מצליחה לעשות המרה ראשונה של דאון שלישי אחרי שמונה ניסיונות כושלים וחודרת לראשונה הערב לתוך קו שלושים היארד של הפטריוטס. חוסר הניסיון של גוף מביא לכך שהוא מקבל סאק שובר ישבנים בדאון השלישי, מפסיד יארדים חשובים ומעמיד את הבועט גרג זרליין עם ניסיון קשה לשער שדה. אבל, גרג "דה לג" מוכיח שיש לו קרח בוורידים, משחיל את הכדור בין הקורות הצהובות והראמס סוף סוף על הלוח, קצת יותר משתי דקות לסיום הרבע השלישי. יש לנו משחק!

טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטרס. AP
הזכיר לכולם למה הוא הטוב ביותר אי פעם. טום בריידי/AP

סוני מישל שובר שני תיקולים ורושם את הריצה הארוכה ביותר במשחק עד כה, 19 יארדים. הפטריוטס חוצים את קו החצי כדי להתחיל את הרבע הרביעי עם מומנטום. למרות זאת, הראמס מצליחים לעצור שוב מהלך של בריידי בדאון שלישי ומחזירים לעצמם את הכדור. סי.ג'יי. אנדרסון מפמבל אבל למזלה של לוס אנג'לס הפטריוטס לא מצליחים להשתלט על הכדור שיוצא מקו החוץ. במהלך הבא, גוף מצליח להשלים מסירה ודאון ראשון ללוס אנג'לס. האם יש לנו שינוי מומנטום? לא ממש כשהראמס הורסים כל מהלך אפשרי ובועטים חזרה את הכדור.

בדרייב הבא בריידי מזכיר לנו למה הוא ה-GOAT. מסירות מושלמות לרוב גרונקובסקי וג'וליאן אדלמן כולל תפיסה נהדרת של גרונק יארד אחד מהאנדזון. במהלך הבא מישל מתגלגל פנימה ורושם את הטאצ'דאון הראשון במשחק. 3:10 לניו אינגלנד. האם העובדה שבאמצע הדרייב ראינו לראשונה את ג'יזל על המסך תרמה לעניין? שבע דקות לסיום ונראה שהסיפור גמור. דרייב מרשים של הראמס מסתיים באינטרספשן של גוף ארבע דקות לסיום ואוהדי הפטריוטס באצטדיון בטירוף.

בדרך ניו אינגלנדית טיפוסית הפטריוטס רוצחים את השעון, מוסיפים עוד שלוש נקודות על הלוח משער שדה של גוסטובסקי וכשהשניות האחרונות יורדות מהשעון, הבלתי נמנע קורה שוב. בריידי וביליצ'ק זוכים בטבעת סופרבול שישית, ניו אינגלנד משתווה לפיטסבורג עם כמות האליפויות הגדולה ביותר (שש) והראמס יצטרכו להמשיך לעבוד כדי לקוות להיות באותו מקום שה-GOAT עומד על בסיס קבוע. הפודיום הנשחק מכולם. אליפות ה-NFL. עד שזה יקרה, הקונפטי יורד מהשמים על עוד אליפות של ניו אינגלנד. וכך תמה לה עוד עונת NFL. נתראה בשנה הבאה.

ג'יזל. AP
הביאה את המזל? ג'יזל/AP
  • עוד באותו נושא:
  • סופרבול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully