וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהפועל באר שבע מודים: "אולי עדיף שנשחק בפלייאוף התחתון"

3.2.2019 / 7:40

האלופה שבורה אחרי "התיקו הכי משקר שיש" ("חיכינו שנתניה תאבד כדור כדי לנשום"). הרוש עלול להישאר על הספסל, עלי מוחמד סומן, טרנר הפך לווסרמיל ("כבר לא נקודת החוזק שלנו") ובמועדון מודים: "אם ניראה ככה, כל משחק מול הקבוצות הטובות ייראה רע מאוד"

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. הלו, זה טרנר או וסרמיל?

סיבוב הפרידה של הפועל באר שבע משנותיה הקסומות, נמשך גם אתמול (שבת) בטרנר שהיה עד העונה אחד האצטדיונים הכי ביתיים באירופה ואמש הפך למהדורה שנייה של וסרמיל בשנותיו הגרועות ביותר. הלחץ שהוקרן מהיציעים אחרי כמה דקות בלבד מפתיחת המשחק, חיסל שחקנים רבים של הקבוצה שלא עומדים במה שעובר על המועדון. "נגד הפועל רעננה לפני שבוע זה היה באמת בזיון", אמר אמש אחד משחקני הקבוצה. "שחקנים באו לאיצטדיון רמת גן ולא נתנו את התחת. זה היה משחק בושה מול קבוצה שלא כבשה כל העונה ונתנה לנו שלושה שערים. אבל המשחק מול מכבי נתניה היה משהו אחר. מדובר בקבוצה חזקה מאוד ובנקודת הזמן הזו, הפועל באר שבע פחות טובה. כשיש גם כזה לחץ, אז בכלל שחקנים לא מוצאים את עצמם במגרש. טרנר שהיה שואב עבורנו את הנקודות, כבר לא נקודת החוזק שלנו. ממצב בו הקבוצות באו לכאן ולא עמדו בלחץ, הגענו לימים שהשחקנים שלנו חווים את פיק הברכיים הזה. בלי הקהל איתנו, אין לנו שום סיכוי לעשות כרטיס לפלייאוף העליון".

עוד בנושא:

אוהדי הפועל באר שבע הגיבו בבוז, ברק בכר: "אפשר להבין, אנחנו קבוצה פחות טובה"
ליגת העל: הפועל באר שבע סיימה ב-1:1 מול מכבי נתניה

אוהדי הפועל באר שבע. דני מרון
כבר לא מבצר/דני מרון

2. "אם זה מה שמחכה בפלייאוף העליון, אולי עדיף לא להיות חלק ממנו"

מכבי נתניה נתנה אתמול משחק של קבוצה ישראלית שתופסת יום מושלם בפלייאוף הצ'מפיונס ליג. זה אמנם נגמר בתיקו, אבל קבוצות ישראליות היו צריכות בעבר תיקו כדי לעלות לשלב הבתים היוקרתי של היבשת, וכך היה נראה המשחק של מכבי נתניה. "חיכינו שנתניה תאבד כדור כדי לנשום", תיאר אמש בצורה מושלמת אחד משחקני הפועל באר שבע את מה שהרגישו רבים בקבוצה. "לא היתה לנו שום תשובה לזריזות שלהם, לדינאמיות, לשקט שלהם עם הכדור. זה היה התיקו הכי משקר שיכול להיות. לא היה לנו שום מענה ליכולת של מכבי נתניה".

שחקנים באלופה לא פסלו אמש גם את האפשרות שאולי זה לא יהיה כזה גרוע, אם הקבוצה לא תסיים בין שש הראשונות בעוד חמישה מחזורים. "יכול להיות שעדיף לנו לסיים בפלייאוף התחתון. כמו שאנחנו נראים כרגע כל משחק מול אחת הקבוצות היותר טובות בליגה, ייראה רע מאוד מבחינתנו. אנחנו לא מצליחים להתרומם. לא מצליחים לעצור את המפולת הזו ואולי עדיף לגמור בפלייאוף התחתון ולא להתבזות כמו שנראינו נגד מכבי נתניה. אם זה מה שמחכה לנו בפלייאוף העליון, אז עדיף אולי לא להיות חלק ממנו".

עוד באותו נושא

אוהדי הפועל באר שבע הגיבו בבוז, ברק בכר: "אפשר להבין, אנחנו קבוצה פחות טובה"

לכתבה המלאה
דור אלו, אריק סאבו, חאתם עבד אלחמיד שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים. קובי אליהו
התיקו הכי משקר שיש. אלו, סאבו ואלחמיד/קובי אליהו

3. בכר מתעקש: "לעולם לא ארים ידיים". הרוש עלול להמשיך על הספסל

ברק בכר שוב נשאל אתמול במסיבת העיתונאים אחרי המשחק, אם הוא לא מתכוון להרים ידיים. "לעולם לא", הפטיר מאמן הפועל באר שבע אל מול אחד העיתונאים. "כנראה ששכחת מול מי אתה יושב", המשיך בכר את העימות. "בסוף העונה אנחנו נעשה את הסיכומים". בכר יודע שאלה גם המשחקים שיקבעו את עתידו המקצועי. יש לו חוזה בהפועל באר שבע עד שנת 2022, אבל אף אחד בתקשורת לא יודע מה כתוב באותיות הקטנות ובנספחים והאם מדובר בחוזה ללא תנאים ובלי תחנות יציאה. בשבוע שעבר אמר לשחקנים בעוד רגע של פתיחות לב כי הוא מתכוון מעתה גם להילחם על הקריירה שלו ועל העתיד שלו והוא לא מתכוון לעשות חשבונות יותר מדי גדולים על מה שהיה בעבר, אלא לשפוט בעיקר את ההווה של כל שחקן ולפיו להחליט אם הוא מתאים לשחק בנקודת הזמן הזו או לא.

הסיפור עם אריאל הרוש עלול ללכת למקומות בלתי צפויים גם בשל כך. בכר קיבל את ההחלטה לספסל את הרוש כיוון שבשבוע שעבר, השוער הראשון שלו לא התאמן בצורה מלאה. גורם בהפועל באר שבע אף הסביר את הסיבות להחלטה של בכר עוד לפני המשחק והשליך זאת על היעדרותו של הרוש משני אימונים. אלא שבאותו זמן התעניינו מצוות השידור אצל הרוש מדוע הוא לא משחק וזה הבהיר כי הוא בריא לחלוטין ויכול היה לשחק ללא בעיה. כשנשאל בכר בסיום המשחק מדוע קיבל החלטה מקצועית לא לשתף את הרוש, הוא הסביר כי מדובר בהיעדרות מאימונים. כשנאמר לו על ידי שדרת הקווים כי הרוש אומר אחרת, התעצבן המאמן וכבר דיבר על כך שזו היתה חצי החלטה מקצועית וחצי בריאותית.

כך או אחרת, לא מן הנמנע כי המאמן יאפשר לאוהד לויטה להמשיך בין הקורות גם במשחק הבא מול הפועל תל אביב בשל הדברים של הרוש והעובדה שהוא יצר אמש 'דו קרב גרסאות', כפי שתיארו חלק מאנשי התקשורת המסקרים את הקבוצה. "שחקנים צריכים להבין שכאשר מאמן מקבל החלטה לא להרכיב אותם מסיבות שקשורות לזה שהם לא התאמנו בצורה מסודרת, עדיף שהם יקבלו זאת ולא יביכו את המאמן", אמרו אמש במועדון.

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע עם מאור מליקסון. קובי אליהו
לא מוותר. בכר/קובי אליהו

4. עלי מוחמד על הכוונת

חן עזרא לא היה אתמול בסגל למשחק והוא עשוי לעזוב עד תום מועד ההעברות ביום שלישי בערב למכבי נתניה. עדן בן בסט נכלל בסגל ונכנס כמחליף, אבל אף אחד במועדון לא יתעצב אם יעבור להפועל תל אביב או להפועל חיפה. מי שתפס את העיניים בהפועל באר שבע הוא עלי מוחמד ובקבוצה ינסו לצרפו בקיץ על אף שמחירו מאוד גבוה. תג המחיר של הקשר הניז'רי הוא 2.5 מיליון דולר. באר שבע כבר ידעה לקנות בסכום הזה שחקן מנתניה בקיץ שעבר (סיא סבע), אבל ספק אם משפחת ברקת תסכים שוב להכניס את היד כל כך עמוק לארנק, במיוחד כשאת מוחמד יהיה קשה למכור ברווח דומה.

עלי מוחמד שחקן מכבי נתניה מול חאתם עבד אלחמיד שחקן הפועל באר שבע. קובי אליהו
תג מחיר כמובן. עלי מוחמד/קובי אליהו

5. אלחמיד: "אין בעיות בחדר ההלבשה שלנו"

לא במקרה נבחר חאתם עבד אלחמיד לבוא ולדבר עם התקשורת כנציג השחקנים. בתוך החושך הגדול בהפועל באר שבע, הוא אחת מנקודות האור. "זו תקופה פחות טובה", הודה. "יש פה לחץ ודברים שלא הולכים להרבה שחקנים. אני מקווה שנעלה את איכות המשחק ואת הרמה. רצינו גם לנצח את נתניה, אבל היכולת לא היתה מספיק טובה". על הלחץ שמקרינים האוהדים, אמר אלחמיד: "הקהל הוא הבעיה האחרונה של הפועל באר שבע. זה לגיטימי לאור המצב שלנו שהם יביעו מחאה". באשר לטענות החוזרות ונשנות לפיהן חדר ההלבשה של הקבוצה מפורק, אמר הבלם: "אני לא חושב שיש לנו בעיה בחדר ההלבשה. כשיש תוצאות כאלה, ברור שיחפשו מה לא בסדר. אנחנו נצא יחד כקבוצה מהמצב הזה בעזרת השם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully