וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהראן ראדי: "ייני אמר 'אין מה לעשות, הם שונאים ערבים'"

"שרן הציע פגישה עם האוהדים, ואז אמר שהם לא מוכנים לשבת. זה ריסק אותי. חוץ מזהבי וטיבי, אף אחד במכבי תל אביב לא נתן מילה טובה". מהראן ראדי דיבר בפאנל נגד גזענות בצפון על התקופה הקשה בקרית שלום. ייני: "עשיתי בשבילו רבות, צר לי שזו התחושה שאיתה הוא מסתובב"

אדריאן הרבשטיין

רבות דובר בעבר על מערכת היחסים של קפטן בני סכנין מהראן ראדי עם קומץ אוהדי מכבי תל אביב והגזענות שליוותה אותו בשלוש השנים בהן שיחק בצהוב. ראדי זכה עם המועדון בשלושה תארי אליפות, אולם לכל אורך התקופה, ובמיוחד במהלך העונה השלישית והאחרונה, סבל מהתנכלויות של אוהדים. ב-2014 נעצרו שלושה מאוהדי הקבוצה בעקבות קריאות לעברו וכעבור שנה, בקיץ 2015, שוחרר השחקן מהקבוצה ללא תמורה, הצטרף מיד להפועל באר שבע והיה בורג מרכזי בשלוש הזכיות הרצופות שלה באליפות.

ראדי כבר התבטא בעבר הלא רחוק ואמר בכנס נגד גזענות שסבל במכבי תל אביב, במיוחד בתקופה האחרונה שלו במועדון, אך מעולם לא דיבר בפתיחות על התופעה. לפני מספר שבועות התארח השחקן בפאנל בצפון, שם התייחס בהרחבה לאותה תקופה, כולל לאירוע ספציפי בו התאכזב מאוד מקפטן הקבוצה שרן ייני.

עוד בנושא

ראדי בראיון אחרי עזיבת באר שבע: "משהו השתנה שם"
בן חיים בראיון: "אין אף קבוצה בעולם עם קפטן כמו ייני"
סכנין לדין: "יש לגזור עליה מספר משחקים ללא קהל"

מהראן ראדי שחקן מכבי תל אביב (שמאל) עם שרן ייני. קובי אליהו
"התאכזבתי משרן אישית". ראדי עם ייני/קובי אליהו

"יותר מ-90% מהקהל של מכבי הוא קהל טוב שתמך ותומך בי עד היום", אמר ראדי, "צריך להדגיש שזה היה קומץ, אבל עדיין, לא היה לי פשוט איתם". ראדי הסביר מדוע התאכזב דווקא מייני: "היו את האנשים האלה שכל הזמן ניסו לעשות דברים ולהפריע לי. פנה אליי ייני ואמר לי 'תקשיב, אני אקבע איזו פגישה, נשב עם האוהדים ותסביר להם מה מפריע לך, הם יסבירו מה מפריע להם ונראה מה אפשר לעשות". עניתי לו 'בכיף, מה שתרצה, אני אשמח ואני בטוח שאשכנע אותם'".

בתוך זמן קצר טפחה המציאות המכאיבה על פניו של ראדי. "אחרי כמה ימים שרן חזר אליי עם תשובה", הוא מספר, "הוא אמר לי: 'תקשיב, אין מה לעשות, הם שונאים ערבים ולא מוכנים לשבת'. התשובה הזאת ריסקה אותי לרגע. זאת הייתה מכה בשבילי, אני גם התאכזבתי משרן אישית. אמרתי לו 'אבל שרן אתה קפטן, צריכה להיות לך דעה'".

ראדי נפגע מייני, ולא רק ממנו. "אם הייתי במצב הפוך וחבר שלי היה עובר משהו דומה, הייתי לפחות אומר משהו פומבי לשמור עליו. לצערי, השחקנים הרגישו שאם היו מדברים, לא היו שרים להם את השיר שלהם ביציע. מהתשובה של שרן אני הבנתי שהוא לא היה אומר כלום. היחיד ששאלו אותו אז ודיבר על זה היה איתן טיבי. בתקופה שקיללו אותי על הגבעה בקרית שלום, גם ערן זהבי בא אליי ואמר לי 'אל תתייחס, אין מה לעשות, ככה אנחנו בארץ'". שניהם היחידים בתקופה הזאת שבאו ונתנו מלה טובה. זאת אחת מהאכזבות שהיו לי מחלק גדול מהשחקנים אז".

ניכר בראדי שהוא עדיין כואב את היחס הזה. "אני לא מדבר כבר על לצאת פומבית", הוא מסכם, "ברמה האישית רק טיבי וזהבי עודדו אותי. לצערי, זה המצב עם שחקני כדורגל אצלנו בארץ... אלה הדברים שקובעים אם קבוצה מצליחה או לא. מבחינתי, אם חברתית הקבוצה לא מגובשת, אין סיכוי שהיא תצליח. בשנה הראשונה והשנייה שלי בקבוצה היינו כמו משפחה, בשלישית כבר פחות".

עוד באותו נושא

בן חיים בראיון: "אין אף קבוצה בעולם עם קפטן כמו ייני"

לכתבה המלאה
ערן זהבי (מימין), מהראן ראדי שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הוא אמר לי 'אל תתייחס, אין מה לעשות, ככה אנחנו בארץ'". ערן זהבי עם מהראן ראדי/ברני ארדוב

תגובת שרן ייני לדבריו של ראדי

"צר לי כי זו התחושה איתה מסתובב מהראן אחרי כל מה שעשיתי עבורו, לרבות בנושא זה. מכיוון שאת תחושת האכזבה שלו לא אוכל לשנות, אבחר לקחת איתי דווקא את הזיכרון של הרגעים היפים שכן היו לנו במכבי באותה תקופה. אני מרגיש שלם עם כל מה שעשיתי בשביל מהראן ואני לא מתכוון להיכנס לכל פרט ספציפי שאמר. ללא קשר לראיון, המלחמה בגזענות היא ערך עליון מבחינתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully