וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהראן ראדי בראיון: "משהו בהפועל באר שבע השתנה"

22.8.2018 / 14:00

"אם אין לך אווירת עבודה של חיבוק ואהבה, במיוחד במצבים לא טובים, קשה להצליח". קבלן ההצלחות יודע בדיוק מה נפגע באלופה, אבל כעת חשוב לו לשנות את סכנין: "החזרה לדוחא יכולה להוציא ממני יותר ממה שהייתי בב"ש ובמכבי ת"א. הנהלת הפועל ת"א שמה רגליים במו"מ איתי"

עריכת וידאו: מתן חדד

המיני קאמבק של הפועל באר שבע מול אפואל ניקוסיה במשחק הראשון בטרנר גרם ללא מעט אוהדים להתגעגע למהראן ראדי. אמנם האלופה חזרה מ-2:0 ל-2:2, אבל בפורומים היה מי שסיכם את המשחק בכך שה"בראכה של ראדי" חסר למועדון. בארכה, למי שלא יודע, זה מזל. אותו חלקיק מזל שעושה את ההבדל בין קאמבק מושלם לקאמבק מאכזב.

ראדי, מצידו, משתדל שלא להתעסק בגעגועים לקבוצה איתה זכה בשלוש אליפויות ברציפות. הראש שלו בבני סכנין. הוא אמנם עדיין לא עבר בבקרה, לא שיחק משחק רשמי ושיתופו במחזור הראשון מוטל בספק, אבל הוא רואה שליחות לא פחות גדולה בקידומה של סכנין. "המחוייבות להרבה אנשים במגזר היא שהביאה אותי לסכנין", אומר קבלן התארים. "חשבתי שאולי אעשה שינוי בתפיסה של המועדון. יש לקבוצה הזו בסיס אוהדים רחב מאוד וגם התפיסה של המועדון וההתפתחות שלו צריכות להיות בהתאם".

עוד בנושא

דרוש מנהל מקצועי: חמי אוזן על השינוי המתבקש בבאר שבע
אלי גוטמן: "באר שבע היא האירוע הכי גדול בתולדות ליגת העל"
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

מהראן ראדי בני סכנין.
"מבחינת מקצוענות ותנאים סכנין לא נופלת מאף מקום אחר". מהראן ראדי
"גם אם אשחק בקבוצה שמועמדת לירידה, ארצה לרוץ לאליפות. אתה חי פשוט את ההישג הזה. בכל מקום כמעט חתמתי על מענקי אליפות"

מהראן, ככל הידוע לי, היו לך הצעות שעל הנייר נראו מפתות יותר.

"היו הצעות אחרות, נכון, אבל היו דברים שאולי לאחרים נחשבו לקטנים אבל לי הם חשובים. דברים שבגללם העדפתי את סכנין".

בוא נקרא לילד בשמו - למה אתה לא בהפועל תל אביב?

"קובי רפואה רצה אותי מאוד, אבל הנהלת הפועל תל אביב נתנה לי תחושה שלא עושים מספיק כדי שאהיה שם. רפואה דיבר איתי כל הזמן, אבל מההנהלה זה נראה כאילו הם רוצים לשים רגליים".

כשעזבת את הפועל באר שבע חשבו שתלך למועדון גדול, או לקבוצות כמו הפועל חיפה ומכבי נתניה שהצליחו בעונה החולפת.

"הפועל חיפה דיברו איתי. הקטע של המשחקים באירופה גרם לי לחשוב לכיוון של הפועל חיפה. קלינגר דיבר איתי המון ורצה אותי מאוד, אבל היה פה עניין גם אורך חוזה ושל כסף, וזה הקל עליי את ההחלטה להגיע לסכנין. אגב, מלכתחילה ידעתי שחזרה לסכנין יכולה להוציא ממני יותר. אפילו יותר ממה שהייתי בבאר שבע או מכבי תל אביב".

דיברת על לבנות מקצוענות, אבל בפועל עוד רגעה מתחילה הליגה ועדיין לא עברת בבקרת התקציבים. זה לא מוציא את הרוח מהמפרשים?

"למדתי שבחיים כל עכבה לטובה. אני לא רוצה להיכנס לסיבות כי הן ידועות. בסוף הכוונה של כל מי שקשור לדברים האלה היא שהשחקנים החדשים יעברו בבקרה, אבל בתכלס זה לא מה שקרה. אני מאוד מקווה שנעבור בקרוב. לא היתה פעם אחת, מלבד הפועל עכו, שלא פתחתי את הליגה. אני לא לוקח את זה לדברים לא טובים. מבחינת מקצוענות ותנאים - מגרש, חדר הלבשה ודברים כאלה - סכנין לא נופלת מאף מקום אחר. יש פה אווירת עבודה מצוינת".

יש לך מענק אליפות בחוזה. אתה באמת מאמין שתוכל לזכות באליפות בסכנין?

"הייתי בר מזל להיות שש שנים אלוף ברציפות. אני אחד היחידים בארץ שהגיע להישג הזה. וגם אם אשחק בקבוצה שמועמדת לירידה, ארצה לרוץ לאליפות. אתה חי פשוט את ההישג הזה. בכל מקום כמעט חתמתי על מענקים כאלה. זה שהכנסתי את מענק האליפות לחוזה, לא אומר שאקח אליפות".

עוד באותו נושא

מהראן ראדי: "לא באתי לסיים את הקריירה בכבוד, באתי להוכיח"

לכתבה המלאה
מהראן ראדי שחקן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
"קרו דברים שלא ראו אותם מעל פני השטח". מהראן ראדי/יוסי ציפקיס
"רציתי לקבל את הכבוד המקצועי הראוי שהגיע לי. גם בשנה האחרונה הרבה אנשים אמרו שירדתי במספרים, אבל תסתכלו על כמות המשחקים ששיחקתי ומה הסטטיסטיקה שלי, ותראו שזה נשאר אותו דבר"

זה לא סוד שאלונה ברקת אהבה אותך מאוד. אתה לא בבאר שבע בגלל חוסר הערכה מקצועית?

"כן. במיוחד בגלל זה. זה גם גרם לקשיים מבחינת המשפחה".

מה הכוונה?

"כשאתה גר בבאר שבע, אתה גר במקום רחוק יותר ובאווירה פסטורלית, ומה שנתן את הדלק למשפחה שלי זה המשחקים ששיחקתי. היכולת. הניצחונות. קרו כמה דברים שערערו את השקט הזה".

תפרט

"כשאני לא טוב, הייתי מודה בכך. אבל קרו דברים פחות נעימים. אני לא רוצה להיות גס במילים שלי. אני לא אחד שרוצה לחזור אחורה, אבל קרו דברים שלא ראו אותם מעל פני השטח. כל מי שבסביבת הקבוצה ידע על מה אני מדבר. מבחינתי זה היסטוריה. אני יודע שרוב האנשים במועדון החזירו לי אהבה. אני מעדיף לזכור את הרגעים הטובים בינינו והיו המון כאלה".

לא מעט אוהדי באר שבע אומרים שהיה קל לדחוק אותך ואת גיא חיימוב החוצה, כי אתם "השקטים" כלפי חוץ.

"מה הכוונה?"

שיש שחקנים בבאר שבע שהם בראש ההיררכיה בכל סיטואציה.

"יכול להיות. אבל לתפיסתי, וגם כולם רואים את זה, משהו השתנה בחשיבה של המועדון עצמו, וגם בפן המקצועי. האוהדים של באר שבע הם אוהדים של רגש וחמימות. כל משחק האצטדיון מתמלא ב-16 אלף צופים, אבל הרגשת שאתה בבית השני שלך. אני פשוט חושב שכמועדון משהו השתנה בבאר שבע".

הם צריכים לחזור לשורשים?

"קטונתי מלייעץ, אבל זה מה שהרגשתי כבר בעונה שעברה - משהו בתפיסה ובמחשבה של המועדון השתנה. בכל מקום, אם אין לך אווירת עבודה של חיבוק ואהבה, במיוחד במצבים לא טובים, אז קשה להצליח. האוהדים אמרו שקל לדחוק את השקטים? אני מעדיף להישאר ככה מאשר להתעסק עם כל מיני דברים מחוץ למגרש. מעדיף שיבחנו אותי רק לפי מה שאני עושה על המגרש".

היו דיבורים שאם תפרוש תקבל תפקיד מקצועי בבאר שבע.

"לא רק אני רציתי לעזוב. גם המועדון. זו הייתה החלטה משותפת שאעזוב. זה לא נכון שאם הייתי פורש הייתי מקבל תפקיד. גם אם הייתי מקבל הצעה כזו, הייתי מסרב כי אני רוצה להמשיך לשחק. רציתי לקבל את הכבוד המקצועי הראוי שהגיע לי. גם בשנה האחרונה הרבה אנשים אמרו שירדתי במספרים, אבל תסתכלו על כמות המשחקים ששיחקתי ומה הסטטיסטיקה שלי, ותראו שזה נשאר אותו דבר".

הופתעת ממה שקרה להם בקיץ האחרון?

"לא הופתעתי בכלל. כאב לי שהם הודחו מהר מאירופה".

מהראן ראדי שחקן נבחרת ישראל בכדורגל. ברני ארדוב
"בכדורגל כולם שווים ואי אפשר לחלק לסוגים של אנשים". מהראן ראדי במדי הנבחרת/ברני ארדוב
"אישית לא הייתי רוצה להיות חלק מההצגה של שחקן הערבי כדי לשבור את החשיבה הדפוקה הזו. אני מעדיף להיות בקבוצה בגלל שהקבוצה רוצה אותי מקצועית נטו"

מה דעתך על סערת חוק הלאום?

"אלוהים נתן לי את הזכות להיות כדורגלן וספורטאי. זה מקצוע שאי אפשר לבלף בו. בכדורגל כולם שווים ואי אפשר לחלק לסוגים של אנשים. האינטרס בכדורגל הוא משותף. כשקבוצה מחתימה אותך, היא עושה זאת כדי שתעזור לה והיא נותנת לך במה. אין סוגים של אנשים".

איזה מקום יספק אותך עם סכנין?

"אם סכנין תהיה קבוצה שבכל משחק בית המגרש שלה יהיה מלא באוהדים, ההישגים יהפכו להיות דבר שולי. אחד הדברים שאני לא מפסיק לדבר עליהם זה ששיחקתי בקבוצות שהאצטדיון מלא וגם בכאלה היו באים 150 אוהדים בליגת העל. לסכנין יש בסיס גדול של אוהדים והם חשובים מאוד. כל שחקן שרואה כמות של אוהדים מקבל אנרגיה נוספת".

יש לך היכרות אישית עם משה חוגג. הוא יהיה טוב לכדורגל הישראלי?

"הוא אדם מקסים, חכם ואוהב מאוד כדורגל. אני חושב שבית"ר הרוויחה בעלים עם קו חשיבה אחר מרוב הבעלים בארץ. כל אדם נבחן במבחן התוצאה, כי הוא יכול להשקיע המון כסף ופחות להצליח".

הוא יכול לגרום לקהל של בית"ר לקבל שחקן ערבי?

"אין לו אישית שום בעיה לפי מה שאני מכיר אותו עם המגזר. צריך לשנות ניסוח של שאלה לגבי האם הקהל של בית"ר בשל לקבל שחקן ערבי. זה לא שכל השחקנים הערבים עומדים בתור ומחכים שיתנו להם הזדמנויות בבית"ר רק בשביל לשבור את נושא הגזענות. אישית לא הייתי רוצה להיות חלק מההצגה של שחקן הערבי כדי לשבור את החשיבה הדפוקה הזו. אני מעדיף להיות בקבוצה בגלל שהקבוצה רוצה אותי מקצועית נטו. הקהל של בית"ר צריך לרצות להביא שחקן ערבי כי הוא שחקן טוב. אם הקהל של בית"ר ירצה לא תהיה בעיה לשחקן ערבי לשחק בבית"ר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully