וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאומי אוסקה: "ידעתי שאם לא אתעשת, יום אחד אבכה על המשחק הזה"

היפנית הסבירה לאחר הזכייה באליפות אוסטרליה מה עבר עליה כשאיבדה שלוש נקודות משחק בגמר מול קביטובה. ביפן חוגגים את "עליית המלכה החדשה"

עריכת וידאו: מתן חדד

נאומי אוסקה זכתה היום (שבת) בתואר גרנד סלאם שני ברציפות ועלתה למקום הראשון בדירוג העולמי, לאחר שניצחה 6:7 (2), 7:5, 4:6 את פטרה קביטובה הצ'כית בגמר הדרמטי של אליפות אוסטרליה. אוסקה פספסה שלוש נקודות משחק במערכה השנייה ואיבדה לאחר מכן גם משחקון הגשה שלה, כשקביטובה הפכה מ-5:3 ל-5:7 וכפתה מערכה מכרעת, אבל עמדה בלחץ והפכה ליפנית הראשונה שזוכה בטורניר באוסטרליה ולאסייתית הראשונה בפסגת הדירוג.

בגיל 21, אוסקה גם הצעירה ביותר שנמצאת במקום הראשון מאז קרוליין ווזניאקי שעשתה את זה ב-2010 כשהייתה בת 20. בנוסף, היא הראשונה מאז ג'ניפר קפריאטי ב-2001 שלוקחת גרנד סלאם מיד לאחר זכיית הבכורה שלה בטורניר גדול.

נאומי אוסקה טניסאית יפנית. רויטרס
ללא חרטות. נאומי אוסקה/רויטרס

לאחר קבלת הגביע פנתה אוסקה לקהל במלבורן ואמרה: "אני מצטערת, דיבור מול קהל הוא לא הצד החזק שלי, אני רק מקווה להמשיך כך. ברכות לפטרה, תמיד רציתי לשחק מולך ועברת כל כך הרבה. את באמת מדהימה והיה לי הכבוד לשחק מולך בגמר של גרנד סלאם". במסיבת העיתונאים הוסיפה: "הרגשתי שאם לא אתעשת אחרי המערכה השנייה, אני אסתכל לאחור על המשחק הזה ובטח אבכה או משהו. הרגשתי שאני לא רוצה שיהיו לי חרטות".

ההישג הכביר של אוסקה גרם להתרגשות גדולה ביפן, כאשר ראש הממשלה שינזו אבה בירך בחשבון הטוויטר הרשמי: "אני גאה מאוד בעלייתה של מלכה חדשה, כולי ציפייה להישגים נוספים". גם הטניסאי קיי נישיקורי, שנאלץ לפרוש ברבע הגמר מול נובאק דג'וקוביץ', פרגן בטוויטר.

קביטובה המפסידה, שנעדרה במשך שנתיים לאחר שנדקרה ביד החובטת שלה על ידי אדם שפרץ לביתה, סיכמה: "זה מטורף, לא האמנתי שאזכה לשחק שוב בגמר גרנד סלאם. עבר הרבה זמן מאז הייתי בגמר. אני רוצה להודות לקבוצה שלי שתמכה בי גם כאשר אף אחד לא ידע אם אוכל בכלל להחזיק שוב במחבט".

עוד באותו נושא

נאומי אוסקה זכתה באליפות אוסטרליה אחרי ניצחון בגמר על פטרה קביטובה

לכתבה המלאה
נאומי אוסקה (משמאל) לאחר זכייתה באליפות אוסטרליה עם פטרה קביטובה. רויטרס
לא האמינה שתהיה שוב במעמד כזה. פטרה קביטובה עם נאומי אוסקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully