וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש קבוצות, שני כרטיסים: מה מחכה למכבי ת"א בקרב על ההצלבה

26.1.2019 / 10:01

לבאסקוניה לוח המשחקים הנוח ביותר, אך גם הכי הרבה פציעות. באיירן מינכן עם הכי הרבה ניצחונות. ניתוח הסיכויים של הצהובים

באדיבות ONE

השליש השני של משחקי היורוליג הגיע לסיומו אמש, ובסיומו ניתן להצביע על הקבוצות שיכולות עדיין לחלום על המקום בפלייאוף. חמש קבוצות, פנרבחצ'ה, ריאל מדריד, צסק"א מוסקבה, אפס אנדולו ואולימפיאקוס יהיו בסדרות של חודש אפריל, כשגם ברצלונה שצריכה לנצח חמישה משחקים צפויה לעשות זאת. בין המקום השביעי, אותו מחזיקה באיירן מינכן עם 10 ניצחונות, למקום ה-12 בו נמצאת פנאתינייקוס עם 8 ניצחונות, נמצאות שש קבוצות שחולמות על הכרטיס לסדרות, כשהיעד המינימלי המסתמן הוא 16 ניצחונות. אז מה הן יצטרכו לעשות כדי למשוך את העונה מעבר לעונה הסדירה?

שחקן באיירן מינכן דווין בוקר. GettyImages
אחד היריבים הישירים של מכבי. דווין בוקר כוכב באיירן/GettyImages

מקום שביעי - באיירן מינכן, מאזן 10:10

מה נותר לה: ארבעה משחקים בית, שישה משחקי חוץ. שני משחקים נגד הטופ 3, 3 משחקים נגד 3 האחרונות, שלושה משחקים נגד יריבות ישירות על הכרטיס

מומנטום: שני ניצחונות בחמישה משחקים אחרונים

דווקא כשנדמה היה שהבאוורים מאבדים את המומנטום שצברו בסוף הסיבוב הראשון, הגיעו ניצחונות משמעותיים על מילאנו ואמש על חימקי מוסקבה ושמו אותם בעמדה מצוינת לקראת השליש האחרון של העונה. באיירן תצטרך שישה ניצחונות ככל הנראה כדי להבטיח את מקומה בפלייאוף, ועיקר הבעיה הוא השבועות הקרובים. משחק בית קשה נגד פנרבחצ'ה, ולאחר מכן משחקי חוץ במדריד ו-ויטוריה מצפים לה לפני שלוח המשחקים הופך להיות סביר יותר.

אם תצליח לצאת מהמשחקים הללו עם ניצחון אחד לפחות, הם יהיו בעמדה טובה לקראת ההמשך, כששני המשחקים הגורליים יגיעו במחזורים 25 ו-26 - משחק חוץ בקובנה ומשחק בית נגד מכבי תל אביב. בשני מחזורי הסיום מחכים דרושפאקה וגראן קנאריה, כך שלמעשה ארבעה ניצחונות בשמונה משחקים עד אז עשויים להספיק.

עוד באותו נושא

יורוליג: צסק"א מוסקבה ניצחה בברצלונה, הפסיד מפתיע לבאסקוניה

לכתבה המלאה
מייק ג'יימס שחקן מילאנו. דני מרון
מכבי כבר ניצחה אותו בהיכל. מייק ג'יימס/דני מרון

מקום שמיני - ארמני מילאנו, מאזן 11:9

מה נותר לה: חמישה משחקים בית, חמישה משחקי חוץ, שלושה משחקים נגד הטופ 3, 2 משחקים נגד 3 האחרונות, משחק אחד נגד יריבה ישירה על הכרטיס

מומנטום: שלושה ניצחונות ב-13 משחקים האחרונים

הניצחון הביתי בחמישי על ז'לגיריס החזיר את מילאנו לחיים אחרי תקופה רעה, בדיוק לפני חודש גורלי שהיא חייבת לצאת ממנו עם ארבעה ניצחונות אם ברצונה להגיע לשבעה הניצחונות המיועדים. מילאנו תפגוש במשחקים הקרובים את גראן קנאריה בחוץ, דרושפאקה ומכבי תל אביב בבית וחימקי מוסקבה בחוץ, כשלאחר מכן מחכים לה שישה משחקים קשים בהרבה.

הקבוצה של פיאניג'ני בפיגור מול באסקוניה במאצ'אפ הפנימי, הפסידה פעמיים לבאיירן מינכן וביתרון רק על ז'לגיריס קובנה, כך שתהיה חייבת לנצח את מכבי תל אביב בבית ביותר מ-2 נקודות כדי שיהיה לה יתרון על יריבה משמעותית על הכרטיס. הלוח הקשה שמצפה לה בבית, והתקופה הלא טובה שעוברת עליה, הופכת את המשימה לקשה מאוד.

טורניקה שנגליה שחקן באסקוניה מול אלכס טיוס שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
פצוע, ואלו בשורות טובות למכבי. טוקו שנגליה/קובי אליהו

מקום תשיעי - באסקוניה, מאזן 11:9

מה נותר לה: שבעה משחקים בית, שלושה משחקי חוץ, שני משחקים נגד הטופ 3, שני משחקים נגד 3 האחרונות, שלושה משחקים נגד יריבות ישירות על הכרטיס

מומנטום: שני ניצחונות בחמישה משחקים האחרונים

ההפסד באיסטנבול לדרושפאקה קלקל את התוכניות של באסקוניה שנכנסת כעת ללוח משחקים מזמין במיוחד, למרות סגל פצוע וללא הכוכב הגדול טוקטו שנגאליה. בחודש הקרוב תשחק באסקוניה נגד שלוש יריבות על הכרטיס לשלב הבא, וכולן אצלה בבית - מכבי תל אביב, באיירן מינכן וז'לגיריס קובנה, כשלאחר הרצף הזה מחכות לה בבית חימקי מוסקבה ובודצ'נוסט למשחקים נוחים.

גם באסקוניה תצטרך שבעה ניצחונות כדי להבטיח את הכרטיס, ולזכותה היתרון שיש לה עכשיו על מילאנו, מכבי תל אביב וז'לגיריס במשחקים הפנימיים. אם תנצח את הצהובים והליטאים בבית בחודש הקרוב, ייתכן שגם 15 ניצחונות יספיקו לה. מבחינת לוח משחקים, אין ספק שמדובר בקבוצה במצב הטוב ביותר.

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. מגד גוזני
יוליך את מכבי להצלבה? ווילבקין מול קלאתיס/מגד גוזני

מקום עשירי - מכבי תל אביב, מאזן 11:9

מה נותר לה: חמישה משחקי בית, חמישה משחקי חוץ, משחק אחד נגד הטופ 3, שני משחקים נגד 3 האחרונות, ארבעה משחקים נגד יריבות ישירות על הכרטיס

מומנטום: ארבעה ניצחונות רצופים

מבין כל קבוצות שמתחרות על הכרטיס לפלייאוף, מכבי תל אביב היא היחידה שנמצאת במומנטום חיובי, אך לוח המשחקים שלה רחוק מלהיות אידיאלי. שלושת המשחקים הקרובים יכולים לשים את הצהובים בעמדה מבטיחה מאוד מחד, אך יכולים לגמור לה גם את העונה. בשבועות הקרובים תשחק מכבי בויטוריה, תארח את אולימפיאקוס ותתארח במילאנו, שתי יריבות ישירות על הכרטיס בחוץ, ומשחק ביתי לא פשוט. לקבוצה שניצחה שלושה משחקי חוץ מעשרה משחקים עד כה, זה כלל אינו מבטיח.

גם אם תשמור על כל משחקי הבית שלה, משימה לא פשוטה, אך אפשרית במומנטום הקיים, יצטרכו הצהובים שני ניצחונות חוץ, כשרק משחק אחד נוח על הנייר - חימקי במוסקבה שני מחזורים לסיום. אם הקבוצה של ספרופולוס לא תדע לנצח בבאסקוניה או מילאנו, ייתכן שגם 16 ניצחונות לא יספיקו לה.

מאמן ז'לגיריס קובנה שאראס יאסיקבצ'יוס עם סרחיו רודריגס, ריאל מדריד. GettyImages
הקבוצה שלו במומנטום רע מאוד. שאראס/GettyImages

מקום 11 - ז'לגיריס קובנה, מאזן 12:8

מה נותר לה: ארבעה משחקי בית, שישה משחקי חוץ, משחק אחד נגד הטופ 3, שלושה משחקים נגד 3 האחרונות, שלושה משחקים נגד יריבות ישירות על הכרטיס

מומנטום: ניצחון אחד בשישה משחקים האחרונים

ולחלק הפחות הגיוני של ההגרלה. ז'לגיריס סיימה את הסיבוב הראשון עם שבעה ניצחונות ובמצב מצוין, אלא שמאז ניצחה פעם אחת בלבד. שמונה ניצחונות זה היעד שתצטרך הקבוצה של שאראס כדי להגיע לפלייאוף - שני הפסדים בלבד בעשרה משחקים. אם יש לה סיכוי לעשות זאת, זה יהיה באמצעות מומנטום טוב מהפתיחה. חימקי מוסקבה ובודצ'נוסט הן שתיים משלושת היריבות הראשונות שלה, אבל כשרואים שברקע משחקי חוץ בויטוריה, תל אביב, אולימפיאקוס וריאל מדריד, מבינים שהקבוצה הליטאית תצטרך לא פחות מנס כדי לעשות את זה.

seperator

מקום 12 - פנאתינייקוס, מאזן 8:12

מה נותר לה: חמישה משחקי בית, חמישה משחקי חוץ, שלושה משחקים נגד הטופ 3, שלושה משחקים נגד 3 האחרונות, שני משחקים נגד יריבות ישירות על הכרטיס

מומנטום: ניצחון אחד בחמישה משחקים האחרונים

בדיוק כמו ז'לגיריס, גם היוונים יצטרכו שמונה ניצחונות ולהפסיד רק פעמיים כדי לשמור על סיכוי, אלא שההפסד בתל אביב בהפרש גבוה מהניצחון באתונה קצת מקלקל את הסיכוי שגם זה יעזור להם. חמשת המשחקים הקרובים של הירוקים כוללים לפחות ארבעה משחקים שפאו לא אנדרדוג, ואם תצליח להגיע למשחק החוץ במוסקבה במחזור ה-26 עם 12 ניצחונות, היא תשמור על סיכוי. לפחות מבחינת לוח המשחקים, פאו מחזיקה בלוח טוב יותר משל ז'לגיריס, אבל עדיין הסיכויים שלה נמוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully