וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בצוות החיפוש: "אבדה התקווה למצוא את סאלה בחיים"

בארגנטינה, צרפת ואנגליה מבינים שהחלוץ ככל הנראה נהרג. אבל בעיירת הולדתו, גם הוריו איבדו תקווה: "מבינים שזו אשליה"

וידאו: רויטרס

ברחבי העולם כבר מעכלים את העובדה שאמיליאנו סאלה ככל הנראה נהרג בעת שהיה בדרכו מצרפת לוויילס, שם היה אמור להצטרף לקבוצתו החדשה קרדיף סיטי. סאלה היה על מטוס קטן מסוג פייפר שנעלם מהרדאר ליד אולדרני ביום שני בערב. אתמול בערב כוחות החילוץ, שאחראים על החיפוש, העריכו כי החלוץ הארגנטינאי נהרג, בטרם הפסיקו את החיפושים בחשיכה.

סאלה, 28, כבש 12 שערי ליגה במדי נאנט העונה ו-42 בסך הכול והוא נחשב לאחד החלוצים המובילים בליגה הצרפתית. הוא רשם לפני כן קדנציות בקון וגדל בקבוצת הנוער של בורדו, במדיה הוא התפתח כשחקן והפך לכוכב בשנתיים האחרונות. בסוף השבוע סאלה הפך לשחקן היקר בתולדות קרדיף אחרי ששולם עליו סכום שיא של 18 מיליון ליש"ט וחתם על חוזה לשלוש וחצי שנים. אתמול בנאנט ערכו לא מעט טקסים לכבודו בעיר, ונשאו תפילה.

15:07: ג'ון פיצ'ג'רלד, אחד מבכירי צוות החיפושים הודה: "לצערי אני לא חושב שנותרה תקווה למצוא את סאלה והטייס דייויד הנדרסון בחיים. בתקופה הזו של השנה תנאי מזג האוויר קשים מאוד אם אתה נמצא לבדך בים".

14:44: חלוץ קון, יאסין באמו, ששיחק עם סלה בנאנט, סיפר: "אלו רגעים מאוד קשים, גם למשפחה שלי. אמיליאנו היה בן בית אצלנו, הוא כמו אח בשבילי. התקשרתי אליו הבוקר בווטסאפ, הטלפון צלצל כי זו אפליקציה, אבל לא הייתה תשובה".

11:57: משטרת גרנזי הודיעה שהחיפושים מתמקדים בארבע אפשרויות:

1. הנוסעים במטוס הצליחו לנחות במקום כלשהו, אבל לא הצליחו ליצור קשר.
2. הנוסעים במטוס הצליחו לנחות על המים, נאספו על ידי סירה או ספינה ועדיין לא יצרו קשר.
3. הנוסעים במטוס הצליחו לנחות על המים ולהיחלץ בסירת הצלה.
4. המטוס התרסק בים.

9:55: משטרת גרנזי הודיעה בסביבות השעה 7:30 שעון בריטניה על חידוש החיפושים אחרי סאלה, הטייס ושרידי המטוס. חלק מהחיפושים יתמקדו היום בסלעי הענקיים ליד אולדרני.

9:11: קלאודיו ראניירי שאימן את סאלה בנאנט, אמר אמש: "אמיליאנו הוא טיפוס נהדר וכדורגלן נפלא שתמיד נתן הכל בתקופה המשותפת שלנו בצרפת".

8:44: בפרוגרסו, סנטה פה, עיירה בת פחות מ-3,000 תושבים בה סאלה נולד וגדל, עוקבים בדאגה אחר ההתרחשויות. סאלה היה חלק מסן מרטין המקומית עד גיל 15 ונשיא המועדון, דניאל ריברו, אמר: "בשבילנו הוא שגריר של המועדון והעיירה. הוא אף פעם לא הסתחרר מההצלחה שלו. כל האנשים פה בהלם, אף אחד לא מאמין, זה אסון".

7:27: אביו של החלוץ, הוראסיו, התראיין ביממה האחרונה לתקשורת הארגנטינאית וסיפר על התחושות הקשות: "הייתי רוצה למצוא אותו בחיים, אבל אני מתחיל להבין שמדובר באשליות. השעות חולפות ואני מתחיל לחשוב על הנורא מכל".

6:59: בארגנטינה פרסמו אתמול (שלישי) הקלטה של הודעה קולית שאמיליאנו סאלה שלח לחבריו בקבוצת וואטסאפ מהמטוס, שעל פי ההערכות התרסק. "אני מפחד", אמר הכדורגלן הארגנטינאי, שטס מנאנט בצרפת לקבוצתו החדשה קארדיף, "המטוס הזה עומד להתפרק". בהודעה נשמע סאלה מתרגש לקראת הגעתו לקבוצתו החדשה, תשוש מהסידורים האחרונים, כשברקע נשמעים המדחפים של המטוס. "שלום אחים קטנים שלי, מה קורה איתכם משוגעים?", אמר סאלה בהודעה הקולית, "אחי, אני מת, הייתי פה בנאנט, עשיתי דברים, דברים, דברים, דברים, זה לא נגמר, זה לא נגמר, זה לא נגמר. אני פה על מטוס שנראה כאילו הוא עומד להתפרק, אני בדרך לקרדיף, טירוף, מחר אנחנו כבר מתחילים, אחר הצהריים כבר מתחילים להתאמן, טירוף חבר'ה, בקבוצה החדשה שלי... בוא נראה מה קורה. איך אצלכם אחים ואחיות שלי, הכל בסדר? אם תוך שעה וחצי אתם לא שומעים חדשות ממני, אני לא יודע אם ישלחו מישהו לחפש אותי כי לא ימצאו אותי, אבל אתם יודעים.... אבאל'ה, כמה אני מפחד!".

עוד באותו נושא

"ההערכה שאמיליאנו סאלה מת". החיפושים הופסקו, בנאנט מתאבלים

לכתבה המלאה
הוריו של אמיליאנו סאלה. AP
מאבדים תקווה. הוריו של סאלה/AP

האזינו להקלטה של ההודעה הקולית

אמיליאנו סאלה. רויטרס
בנאנט זוכרים. המחווה לסאלה/רויטרס
אוהדי נאנט במחווה לשחקן הנעדר אמיליאנו סאלה. רויטרס
אוהדי נאנט במחווה לשחקן הנעדר אמיליאנו סאלה/רויטרס
אוהדי נאנט במחווה בעיר לשחקן אמיליאנו סאלה. AP
אוהדי נאנט במחווה בעיר לשחקן אמיליאנו סאלה/AP
אמיליאנו סאלה. אתר רשמי
סאלה בעת החתימה בקרדיף/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully