וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין מושלם: רפאל נדאל טייל לחצי גמר אליפות אוסטרליה

השור הספרדי ניצח את פרנסיס טיאפו 3:6, 4:6, 2:6, נותר היחיד שלא שמט מערכה ויפגוש בשלב הבא את ציציפאס. אצל הנשים: דניאל קולינס תפגוש את קביטובה

עריכת וידאו: מתן חדד

יום המשחקים התשיעי באליפות אוסטרליה נפתח הלילה (בין שני לשלישי) ואיתו גם שלב רבע הגמר גם אצל הנשים וגם אצל הגברים. במשחק הראשון שנערך אצל הגברים ציציפאס גבר על באוטיסטה אגוט ויפגוש בחצי הגמר את רפאל נדאל. אצל הנשים נקבע חצי הגמר הראשון אחרי שדניאל קולינס הפתיעה את פאבליוצ'נקובה ופטרה קביטובה גברה על אשלי בארטי המקומית.

עוד בנושא:

סיפורה יוצא הדופן של אשלי בארטי, הגיבורה החדשה של אוסטרליה
דג'וקוביץ' עבד קשה בדרך לרבע הגמר, סרינה וויליאמס עברה את סימונה האלפ בתום קרב

סטפנוס ציציפאס. רויטרס
מסע הקסם נמשך. ציציפאס/רויטרס

גברים

סטפנוס ציציפאס (14, יוון) - רוברטו באוטיסטה אגוט (22, ספרד) 5:7, 6:4, 4:6, 6:7

אחרי שהדהים את רוג'ר פדרר בשמינית הגמר ועלה בפעם הראשונה בקריירה לרבע גמר בטורניר גרנד סלאם, היווני הנהדר בן ה-20 התאושש בזמן מההנגאובר כדי להגיע מוכן למשחק מול הספרדי שהגיע למפגש הזה במאזן 0:9 מתחילת השנה. כשהוא בן 20 ו-168 ימים, ציציפאס הפך לשחקן הצעיר ביותר שמגיע לחצי גמר טורניר גרנד סלאם מאז נובאק דג'וקוביץ' באליפות ארה"ב ב-2007 והכי צעיר שמגיע לחצי הגמר במלבורן מאז אנדי רודיק ב-2003. ציציפאס פתח רע את המשחק ונשבר מיד, אבל שבר בחזרה ל-4:4 והשיג עוד שבירה קריטית שהעניקה לו 5:7 במערכה. במערכה הרביעית לא הושגו שבירות ואת שובר השוויון היווני פתח בסערה עם 0:3. הספרדי השיג שני מיני ברייק בחזרה וחזר ל-3:2, אבל היווני שוב שבר פעמיים בדרך ל-2:7 בשובר השוויון וניצחון במשחק כולו בתוך שלוש שעות ורבע. כעת ציציפאס ינוח ויצפה במשחק בין רפאל נדאל לפרנסס טיאפו, משחק שיוליד את יריבו בחצי הגמר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
רפאל נדאל טניסאי ספרדי. GettyImages
היחיד שעוד לא שמט מערכה בטורניר. סניור רפאל נדאל/GettyImages

רפאל נדאל (2, ספרד) - פרנסיס טיאפו (ארה"ב) 3:6, 4:6, 2:6

השור ממאיורקה זכה באליפות אוסטרליה פעם אחת וזה קרה לפני עשר שנים. בינתיים נדאל הוא הטניסאי היחיד בטורניר שלא שמט אפילו מערכה אחת, נתון שגם פרנסיס טיאפו האמריקאי בן ה-21 לא הצליח לשנות. נדאל שלט לגמרי במשחק הזה וניצח בתוך שעה ו-47 דקות. נדאל הגיע לחצי גמר אוסטרליה בפעם השישית בקריירה שלו, בתקווה להשיג זכייה שנייה בטורניר שבו הוא לא ליקק דבש בעבר. הספרדי יפגוש בחצי הגמר את ציציפאס (20) היווני הצעיר שמנע דרבי ספרדי כשניצח את באוטיסטה אגוט.

דניאל קולינס. רויטרס
הניצחון הגדול בקריירה שלה. דניאל קולינס/רויטרס

נשים

אנסטסיה פאבליוצ'נקובה (רוסיה) - דניאל קולינס (ארה"ב) 2:6, 7:5, 6:1


דניאל קולינס מעולם לא ניצחה במשחק בטורניר גרנד סלאם עד האליפות הזו ובסך הכול השתתפה בחמישה טורנירים כאלה בשל העובדה ששיחקה במכללות. באוסטרליה היא הצליחה כבר בענק כשניצחה את יוליה גרגס ובסיבוב האחרון הביסה את אנג'ליק קרבר והיום, היא הוכיחה גם המון אופי כשנלחצה מהפסד מוחץ במערכה הראשונה לניצחון הירואי ששלח אותה כמובן לראשונה בקריירה שלה לחצי גמר גרנד סלאם. אחרי ההפסד במערכה הראשונה, קולינס שברה מהר ל-1:3, נשברה בחזרה אבל השיגה שבירה מכרעת ל-5:7 במערכה. המערכה השלישית כבר היתה במעמד צד אחד כשקולינס שברה מיד פעמיים ושייטה לניצחון. קולינס תפגוש בשלב הבא את פטרה קביטובה שניצחה את אשלי בארטי.

לפני 52 שבועות היא דורגה רק במקום ה-160 בעולם

פטרה קביטובה טניסאית צ'כית. AP
חזרה לחצי הגמר במלבורן לראשונה מאז 2012 קביטובה/AP

פטרה קביטובה (8, צ'כיה) - אשלי בארטי (15, אוסטרליה) 1:6, 4:6

אחרי שנת יובש בטורנירי גרנד סלאם הצליחה הצ'כית לחזור לבמה המרכזית עם ניצחון קליל כצפוי מול יריבה לא מנוסה, תוך כדי שהיא מתגברת על תמיכת הקהל המקומי שלא עזרה לו הפעם. קביטובה הציגה דומיננטיות מוחלטת וניצחה בתוך קצת יותר משעה כשבמערכה הראשונה עם מטיילת עם שבירה מהירה שסידרה לה 0:2 ואז שברה שוב ל-1:5. במערכה השנייה שבירה אחת הספיקה לצ'כית, שלא נשברה אפילו פעם אחת במשחק הזה והיא תהיה פייבוריטית גם בחצי הגמר שבו היא תפגוש את דניאל קולינס האמריקאית המפתיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully