וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היריבות בין ווסטברוק לאמביד מחריפה, דונצ'יץ' בטוח: באירופה לא הייתי מורחק

כוכבי אוקלהומה סיטי ופילדלפיה התעמתו ועקצו זה את זה, דונצ'יץ' מסביר את משחק הנפל וההרחקה, הארדן סוף סוף מוצא פרטנר. סיכום הלילה

עריכת וידאו: מתן חדד

היריבות בין ראסל ווסטברוק לג'ואל אמביד נמשכת. אמש (שבת) נפגשו השניים פעם נוספת, ושוב ניכר כמה דם רע יש ביניהם. אוקלהומה סיטי ניצחה 115:117 בפילדלפיה אחרי משחק מותח ודרמטי, שאחד מרגעי השיא שלו התרחש דקה וחצי לסיום, כשאמביד ביצע עבירה חזקה - אולי חזקה מדי - על ווסטברוק. סנטר הסיקסרס אמנם בסך הכל ניסה לחסום את הרכז, אבל תזמן את הקפיצה לא טוב, ובסיומה שניהם מצאו את עצמם על הפרקט.

לווסטברוק לקח כמה שניות להתאושש, אבל כשהוא קם הוא ניסה לרוץ לעבר אמביד בכעס, עד שנעצר על ידי חבריו לקבוצה. "אני לא חושב שהוא נחת עליי סתם כך, הוא הוסיף לזה עוד אקסטרה", הסביר כוכב הת'אנדר את הזעם על אמביד, שנראה כמי שלא מבין על מה המהומה, ובטוח שההתנגשות בינו לבין ווסטברוק היתה תמימה.

כשווסטברוק נשאל האם היחסים בינו לבין אמביד תקינים והאם הם "בסדר" זה עם זה, השיב בנחרצות: "פאק, נו" וסינן לעבר אמביד, שהפסיד במשחק, "לך הביתה, בן אדם". קל להבין מדוע ווסטברוק כועס, בהתחשב בהיסטוריה שבינו לבין אמביד. כבר לפני שנתיים וחצי נוצר דם רע בין השניים, עם טראש טוק קולני במיוחד באחד המשחקים, ונפנוף מזלזל של ווסטברוק לאמביד אחרי שיצא בשש עבירות.

זה נמשך כמעט בכל מפגש בין אוקלהומה סיטי לפילדלפיה בשנים האחרונות, והלילה הגיעה נקודת רתיחה עם האמירות של ווסטברוק, שנענו באותו מטבע על ידי אמביד. "אני לא יודע על מה הוא כעס. אין לי מושג, אבל הוא תמיד מרוכז ברגשות שלו", אמר סנטר פילי. "אני לא צריך להסביר את עצמי. הלכתי לחסימה, כמעט נפלתי עליו אבל דאגתי שזה לא יקרה ונפלתי הצידה, כדי לא לפגוע בו. אין לי מושג על מה הוא מדבר".

עוד בנושא

הלילה: דונצ'יץ' הורחק, 48 נקודות להארדן בניצחון יוסטון
דמרכוס קאזינס בהלם מ-"האהבה המזויפת" לגולדן סטייט
לראשונה: הדראפט של משחק האולסטאר יועבר בשידור ישיר

* גם במפגש בין בוסטון לאטלנטה היו תקריות ועימותים. שבע דקות לסיום הרבע השלישי ויכוח בין מרכוס סמארט לדיאנדרה במברי התלהט וכמעט הפך לתגרה פיזית בין השניים, שהופרדו רק אחרי התערבות של שחקנים ומאמנים. בסופו של דבר סמארט הורחק, במברי ספג טכנית, ובראד סטיבנס הצדיק את השופטים: "ממה שראיתי, הגיע למרכוס להיות מורחק. ברור שהליגה תעניש אותו, כי אסור היה לו להגיב בצורה כזאת".

* ג'יימס הארדן אמנם צלף 48 נקודות בניצחון יוסטון על הלייקרס (134:138 אחרי הארכה), אבל סוף סוף גם קיבל סיוע אמיתי. אריק גורדון, שחזר לפעילות רק לאחרונה, היה למעשה גיבור הניצחון האמיתי, עם 16 נקודות בהארכה ובשתי הדקות האחרונות של הזמן החוקי (מתוך 30 נקודות במשחק כולו. גורדון אף צלף שלשה מכריעה שתי שניות לסיום ששלחה את המשחק לתוספת זמן.

"אריק שחקן גדול, אחד שקולע זריקות גדולות", אמר הארדן. "רמת הקושי של הזריקות שלו היום הייתה גבוהה, אבל יש לו ביטחון גבוה בזריקה שלו, במיוחד במשחקים מותחים כאלה.

מייק ד'אנטוני למעשה לקח סיכון כששיתף את גורדון בהארכה, משום שהצוות הרפואי של הרוקטס הציב מגבלת דקות לשוטינג גארד, שחזר לשחק רק בסוף השבוע האחרון. "לא דיברו איתי על הארכה", אמר מאמן יוסטון בסרקזם. "דבקתי במגבלת הדקות בזמן החוקי, ואחר כך הלכתי עם הזרם. אנחנו זקוקים לאריק".

אריק גורדון, יוסטון רוקטס, מול ברנדון אינגרם, בית"ר ירושלים. רויטרס
לעזאזל מגבלת הדקות. אריק גורדון/רויטרס

* לראשונה מזה זמן רב, אולי מאז תחילת העונה, לוקה דונצ'יץ' רשם משחק חלש. אינדיאנה, שגברה עליו ועל דאלאס 99:111, הכינה לילד הפלא תוכנית הגנתית סדורה. על ויקטור אולדיפו, כוכב הקבוצה, הופקדה מלאכת השמירה על הסלובני, וזה הצליח להוציא אותו מהכלים. דונצ'יץ' סיים עם 8 נקודות בלבד, קלע 3 מ-14 מהשדה כולל 0 מ-5 מהשלוש, ו"קינח" בהרחקה עם עבירה טכנית שנייה שנויה במחלוקת, שהודבקה לו בגלל שבעט בכדור לעבר היציעים, ספק מתוך עצבים ספק מתוך שעשוע.

"באירופה לא היו שורקים לי עבירה טכנית על זה, אז היום למדתי משהו חדש", אמר דונצ'יץ', ששמר על חיוך בסיום למרות המשחק החלש. "לא בעטתי את הכדור במחאה על משהו, זה היה סתמי לחלוטין. אבל להבא אדע לא לעשות את זה יותר".

לדונצ'יץ' היו גם טענות לשופטים, בעיקר על העבירה הטכנית הראשונה שספג בעקבות "דיבורים מיותרים" עם האיש עם המשרוקית. "התלוננתי על עבירות שלא נשרקו לזכותי, והשופט הסביר לי שהוא החליט לא לשרוק על 'עבירות רכות'. במהלך האחרון לפני הטכנית בעטו לי בראש, אז שאלתי את השופט, 'זו עבירה רכה בשבילך?'".

מנגד, אינדיאנה מרוצה מכך שמצאה דרך להצר את הצעדים של דונצ'יץ', לפחות לערב אחד. "גרמנו לו להרגיש לא בנוח", אמר מיילס טרנר. "ניסינו להיות יותר פיזיים איתו, זה היה מאמץ קבוצתי".

עוד לפני המשחק, הילל מאמן המאבס ריק קרלייל את דונצ'יץ' והשווה אותו ללארי בירד, איתו שיחק שנים ארוכות בפייסרס. "יש דמיון, בהחלט. שניהם מנבאים מה יקרה הרבה לפני שזה קורה,, אמר המאמן הוותיק, אבל הדגיש שמדובר בשחקנים בשתי עמדות שונות. "לוקה רכז, בזמן שללארי היו יכולות של פוינט גארד, אבל לרוב הוא שיחק בתור סמול פורוורד. מבחינתי לוקה הוא קצת טוני קוקוץ', קצת מאנו ג'ינובילי, קצת דראז'ן פטרוביץ'".

לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס, נשמר על ידי דאג מקדרמוט, אינדיאנה פייסרס. רויטרס
קצת בירד, קצת קוקוץ', קצת מאנו, קצת דראז'ן. דונצ'יץ'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully