וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להביט לטראומה בעיניים: מבחן הפתע של מכבי תל אביב נגד ברצלונה

17.1.2019 / 14:30

לשמור על המומנטום אחרי הישג גדול ומפתיע? לחבר שלושה ניצחונות רצופים? להיות בתמונת המאבק על הכרטיס לפלייאוף? כדי להוכיח שמשהו מרוח המועדון חזר, יצטרכו הצהובים להצליח הערב היכן שנכשלו לאורך השנים האחרונות

באדיבות ONE

1.

"אני לא מתוסכל", ניסה נבן ספאחיה לשכנע בתום התבוסה הביתית המפתיעה של מכבי תל אביב לאנאדולו אפס 93:73, שבוע לאחר הניצחון המפתיע בפני עצמו על ריאל מדריד. "לא קיבלתי כאן הזדמנות, ובכל פעם שאני מגיע לישראל זה נהיה אישי", הסביר אקס הפועל כפר סבא וברק נתניה, אריק מקולום, שצלף 31 נקודות.

"יכול להיות שהוצאנו יותר מדי אנרגיה שלשום", פירשן איינארס בגאצקיס בירידה מההפסד הביתי 93:77 לז'לגיריס קובנה, יומיים לאחר שהדהים בחוץ את פנרבחצ'ה. "תמיד נפלא לחזור לכאן, אבל אני מצפה לצאת עכשיו לארוחת ערב עם חברים לא פחות משציפיתי למשחק", התלוצץ שרונאס יאסיקביצ'יוס, שחגג את ניצחונו הראשון ביד אליהו כמאמן.

"הם הענישו אותנו על כל טעות, וזאת האחריות שלי", הודה ספאחיה בסיום ההפסד הביתי 89:78 לאוניקאחה מלאגה, שבוע לאחר שהכניע את פנרבחצ'ה. "אני מאושר, ניצחנו באחד האולמות הקשים באירופה", סיכם האקס גיורגי שרמדיני, שב-15 דקות הספיק לנפק 26 נקודות מדד.

"הפסדנו בכל הפרמטרים שרצינו להצליח בהם, וזה גרם לנו לשחק בצורה מבולבלת", ניתח רמי הדר את ההפסד הביתי 86:77 לאפס, שבוע לאחר הניצחון הגדול בפיראוס על אולימפיאקוס. "נראה לי שעמדתי על 0 מ-5 במחצית הראשונה, אבל החברים אמרו לי להמשיך לזרוק וברגעי הקלאץ' הצלחתי לקלוע", סיפר טיילר האניקאט המנוח, שקלע 16 מ-22 נקודותיו ברבע הרביעי.

עוד בנושא

21:05, ספורט 5: מכבי תל אביב במשחק בית קריטי מול ברצלונה
עוד הערב ביורוליג: מכבי תל אביב תחזיק אצבעות לצסק"א מוסקבה
מכבי תל אביב הודיעה: נמרוד לוי שוחרר, עשוי לצאת לאירופה

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
האם הוא, בניגוד לקודמיו, לא יזדקק לתירוץ בסוף הערב? ספרופולוס/דני מרון

2.

במשך שלושה חודשים המתינה מכבי תל אביב לרגע הזה; הרגע שבו היא תצליח לנצח במקום הכי לא צפוי, ותפיח תקווה מחודשת ברוח המיושנת שאבדה מעליה. הרי בודוצ'נוסט כבר ניצחה את צסק"א מוסקבה, גראן קנאריה גברה על ברצלונה ואפילו דרושפאקה הכניעה את אולימפיאקוס, ורק לצהובים זה לא קרה - עד סוף השבוע האחרון ברוסיה.

הערב (חמישי, 21:05), כשהם נישאים על גבי המומנטום, יעמדו יאניס ספרופולוס ושחקניו למבחן הכי גדול שהיה להם עד כה העונה. בראש ובראשונה, מדובר במבחן אופי. הרי הציטוטים בפתיח לא הופיעו כאן סתם. בשנתיים האחרונות, בכל פעם שהיא גירדה ניצחון מפתיע מול אחת הקבוצות החזקות ביורוליג - האלופה הישראלית חזרה הביתה והפסידה ליריבה פחות טובה, ואפילו בלא סימני התנגדות. הפער באותם משחקים נע בין תשע ל-20 נקודות.

כעת, כשברצלונה מגיעה העירה, היא תגלה אם המארחת באמת השתנתה או שמדובר באותה גברה ובאותה אדרת. הצהובים ייאלצו להביט לטראומות העבר בעיניים - ולהוכיח שהם יכולים להן.

עוד באותו נושא

ב-ESPN מנתחים: הסיכוי של יובל זוסמן ודני אבדיה לתקוע יתד ב-NBA

לכתבה המלאה
אינפו יורוליג. עיבוד תמונה
אינפו יורוליג/עיבוד תמונה

3.

לא רק האופי עומד למבחן, אלא גם הצוהר שנפתח לקראת מאבקי הכניסה לפלייאוף. מכבי תל אביב אמנם מרוחקת ניצחון אחד מהמאזן שמוביל לשמינייה הראשונה, אבל מדובר באשליה. החלומות על כרטיס לשלב הבא מוקדמים, כי ב"שמינייה" המדוברת יש למעשה עשר קבוצות עם מאזן 10:8 ומעלה, והדרך לארץ המובטחת עדיין ארוכה ודורשת ממנה לחלוף על פני לא פחות משלוש יריבות.

מבט על מפת היורוליג מעלה חלוקה לארבע דרגות איכות: השלישייה הראשונה והשלישייה התחתונה כבר התבססו היטב במקומותיהן, ואיש לא יזיז אותן משם - לטוב או לרע; אולימפיאקוס, אנדולו אפס וברצלונה עדיין לא הגיעו לחוף מבטחים, אבל הפער שהצליחו לפתוח מסמן אותן במקום נוח לקראת ההמשך; כך שעל שני הכרטיסים הנותרים לרבע הגמר אמורות להיאבק לא פחות משבע קבוצות.

הניצחון על צסק"א, מרשים ככל שיהיה, לא פותר למכבי את הבעיות. יפה, נחמד, אבל לא מספיק. למעשה, הוא בסך הכל מחק את התצוגה המביכה בגראן קנאריה לפני חודשיים - ניצחון מפתיע על קבוצה שמחוץ למאבק במקום הפסד מיותר לקבוצה שמחוץ למאבק. גורל העונה ייחרץ, ככל הנראה, במפגשים שבין "קבוצות הבטן" לבין עצמן.

המפגש עם בארסה חשוב, מטבע הדברים, לשיפור המאזן ולייצוב הסיטואציה - וניצחון בו יוכל אולי גם לגרור איכשהו את הקטלאנים למאבקי הבוץ הצפויים מעתה והלאה. אבל הוא רק ההתחלה: אם הצהובים ידלגו מעל המשוכה הזו, המשחקים בחודש הקרוב נגד פנאתינייקוס (בבית), באסקוניה (בחוץ) ומילאנו (בחוץ) יקבלו משמעות כפולה ומכופלת.

שחקן מכבי תל אביב יובל זוסמן. מגד גוזני
עדיין מוחקים את ההפסדים הלא מחויבים מהעבר. זוסמן/מגד גוזני

4.

מה שיכול לנסוך אופטימיות ביושבי ההיכל הוא הסיטואציה המוזרה שנוצרה העונה בבטן של הטבלה, שמלאה בקבוצות עמוסות צרות ובעיות - ומכבי היא רק אחת מהן. חימקי מוסקבה מופיעה כבר חודשיים ללא אלכסי שבד, באסקוניה תנסה להסתדר בחודשים הקרובים בלי טוקו שנגליה וג'ייסון גריינג'ר, ז'לגיריס איבדה את רוב כוכביה ובעיקר את ההרתעה באולמה הביתי (מאזן 7:3 בקובנה), פנאתינייקוס מנסה רק עכשיו לחלץ משהו מהסגל הבינוני שלה ובאיירן מינכן מפתיעה לטובה - אבל לוח משחקים רצחני מצפה לה מעתה (עוד ארבעה משחקי בית בלבד, רק אחד מהם נגד יריבה ממרכז הטבלה).

ומכבי עצמה? בפרפראזה על ציטוטו האלמותי של אלון מזרחי, אין לה מה להוכיח - והיא תצטרך להוכיח זאת על המגרש. שנתיים וחודשיים חלפו מאז הצליחה לחבר שלושה ניצחונות רצופים ביורוליג. אם תעשה זאת הערב, היא תוכל לדבר על רוח חדשה; אם לא, התצוגה במוסקבה תתויק כסתם עוד אנקדוטה בדרך העגומה לשום מקום, בין 2016 ל-2019.

תומא הרטל שחקן ברצלונה. GettyImages
פעם זה היה דאקורי בלימוז', היום זה הורטל בברצלונה/GettyImages

5.

מנגד תעמוד יריבה שמכירה היטב את רכבת ההרים שבה חיה מכבי תל אביב. מחר ימלא חודש לרגע השפל של ברצלונה העונה: היא אירחה את אולימפיאקוס במשחק נטול סיכויים ואנרגיות, שבקושי הגיעה בו ל-60 נקודות, וספגה בו את הפסדה הרביעי ברציפות בדרך לעוד עונה אבודה.

ומאז? בארסה ממשיכה לשחק כדורסל איטי להחריד, שמוציא ליריבה (ולצופה הממוצע) את החשק לחיות, אבל הפכה בלתי עצירה. היא טסה לרצף של חמישה ניצחונות, הממושך ביותר שלה מאז הימים היפים של צ'אבי פסקואל ב-2016, והגיעה אליו דווקא בגלל שהמאמן סווטיסלאב פשיץ' זנח את התוכנית המקורית שלו.

ברצלונה הפכה ללימוז' המודרנית, לא רק בגלל שהיא עוצרת את הקבוצות שמנגד על 70 נקודות במשחק בחודש האחרון, אלא בעיקר בזכות העובדה שהיא מבליטה שני כוכבים צרפתים ששרדו את הכישלון של העונה שעברה - קווין סראפן, שהקפיץ את ממוצעיו מ-6.7 ל-13.8 נקודות ברצף הניצחונות, ונקע השבוע את קרסולו (אך ישחק הערב); ותומא הורטל, השומר הכי גרוע מבין הרכזים הטובים ביבשת, והרכז הכי טוב מבין השומרים הגרועים ביבשת, שפוגע לאחרונה ב-16.4 נקודות לעומת 9.9 קודם לכן.

מתוך FASTBREAK, התוכנית השבועית באפליקציית מכבי תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully