וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-ESPN מנתחים: הסיכוי של יובל זוסמן ודני אבדיה לתקוע יתד ב-NBA

מומחה הדראפט של האתר המוביל ביקר בישראל, עקב מקרוב אחרי צעירי מכבי תל אביב והתייחס בהרחבה לאפשרות ששניהם ישתלבו בליגה הטובה בעולם

באדיבות ONE

מכבי תל אביב מתהדרת העונה בשני מועמדים להיבחר בדראפט ה-NBA: יובל זוסמן ודני אבדיה. לפיכך זוכים השניים לסיקור גם בארצות הברית, ולאחרונה הגיע ארצה ג'ונתן גבעוני, מומחה הדראפט של ESPN, כדי לעקוב אחרי ההתקדמות של השניים מקרוב.

אמש (רביעי) פורסם מאמר נרחב על הביקור של גבעוני בישראל, בו שטח את הרשמים שלו משני הכישרונות הישראלים הצעירים, תחילה מזוסמן שלאחרונה מקבל יותר ויותר קרדיט מהמאמן יאניס ספרופולוס.

"יובל זוסמן הולך וצובר תאוצה כפוטנציאל להיבחר בסיבוב השני כבר בדראפט הקרוב", כתב גבעוני, שצפה בשני משחקים של מכבי תל אביב - האחד בליגת העל מול הפועל אילת, והשני ביורוליג מול בודוצ'נוסט. "הוא הרשים בליגה הישראלית, עם מהלכים גדולים בשני צדי המגרש ברבע הרביעי. יש לו סייז מצוין לשחקן כנף ומבנה הגוף שלו הולך ומשתפר. יש לו אורך מרשים, עם מוטת ידיים של 2.16 מטר על פי צוות האימון של מכבי תל אביב. זוסמן התחיל את המשחק בצורה פאסיבית, עם שני איבודים בשני מהלכים עוקבים אחרי שויתר על שלשה פנויה, מה שגרם לתסכול מהמאמנים שלו שדוחפים אותו להיות יותר אגרסיבי כל העונה. זוסמן קלע באחוזים נפלאים לפני המשחק ונראה שיש לו פוטנציאל נהדר כקלע כשהרגליים שלו מיושרות, אבל הוא קצת פאסיבי לעיתים, מה שיכול קשור לעובדה שהוא צעיר וחסר ניסיון".

עוד בנושא

21:05, ספורט 5: מכבי תל אביב במשחק בית קריטי מול ברצלונה
עוד הערב ביורוליג: מכבי תל אביב תחזיק אצבעות לצסק"א מוסקבה
מכבי תל אביב הודיעה: נמרוד לוי שוחרר, עשוי לצאת לאירופה

שחקן מכבי תל אביב יובל זוסמן. מגד גוזני
פוטנציאל הגנתי לצד פאסיביות התקפית. יובל זוסמן/מגד גוזני

לאחרונה פורסם ב-ESPN מוק דראפט (תחזית של כל בחירות הדראפט, מ-1 עד 60) עדכני, ובו מופיע זוסמן כבחירה ה-56 בסיבוב השני. "לזוסמן היו שלוש חטיפות במשחק, והוא הפגין מודעות הגנתית ואינסטינקים הגנתיים נהדרים", הוסיף גבעוני. "החוש שלו למשחק הוא אולי התכונה הכי טובה שלו: הוא נע מצוין ללא הכדור, יש לו ראיית משחק טובה, והוא תמיד מחפש את המסירה הנוספת (לפעמים לרעתו). השליטה שלו בכדור ממוצעת, אבל הוא מסוגל לשנות מהירות ולחדור בקו ישר לסל, ובנוסף הוא גם עשה עבודה יפה בסחיטת עבירות ובמציאת שחקנים פנויים. היה מרשים מאוד לראות אותו בהגנת החילופים, שומר על שחקנים כמעט בכל העמדות מרכז ועד פאוור פורוורד. הגיוון שלו בשני צידי המגרש מאוד מושך.

"זוסמן נמצא באחת הסיטואציות הכי טובות בכדורסל האירופי כדי להתפתח לקראת הדראפט. הוא משחק באופן קבוע ביורוליג ומקבל במה נרחבת בליגה הישראלית. קבוצות NBA שמחפשות כישרון כדי לבחור בו בדראפט ולתת לו להתבשל באירופה יהיו מאוד מסוקרנות מהסיטואציה שזוסמן נמצא פה, ומההתאמה שלו לכדורסל המודרני בשחקן אינטליגנטי שמסוגל לשמור על כמה עמדות ולקלוע שלשות".

עוד באותו נושא

יאניס ספרופולוס: "משחק קריטי, ג'רמי פארגו יוכל לסייע לנו"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה. לירון מולדובן
בדיוק מה שמחפשים היום ב-NBA. אבדיה/לירון מולדובן

כאמור, גבעוני עקב מקרוב גם אחרי דני אבדיה, למרות שלא שיחק מול הפועל אילת. גבעוני נכח במספר אימונים של מכבי תל אביב, כולל אימונים אישיים של אבדיה, וכתב עליו: "אבדיה נחשב אחד הכישרונות הכי מבטיחים באירופה, ולמרות שלא שיחק קיבלנו הצצה באימונים להתקדמות שלו. השילוב בין גובה, כישרון והבנת משחק שיש לאבדיה הוא בדיוק מה שקבוצות מחפשות היום ב-NBA. יש לו איכויות של גארד אמיתי בגובה 2.06 מטר, והקליעה שלו היא אחת מהטובות שתמצאו אצל שחקנים בסייז שלו בדראפט.

בכתבה מצוטט ראש מערך הסקאוטינג של הצהובים אבי אבן. "לדני יש את כל המרכיבים כדי להיות שחקן גדול - סייז, כישרון, אינטליגנציה, והמון חוצפה. זה רק עניין של זמן עד שיפרוץ אצלנו. המועדון כולו עומד מאחורי הילד הזה", אמר אבן.

גם אבדיה עצמו התראיין לכתבה וטען שהוא לא מאוכזב מהדקות המעטות שהוא זוכה להן. "אני כל כך משתפר מיום ליום כאן, ועושה כעת דברים שלא חלמתי שאוכל לעשות רק לפני כמה חודשים. אני חושב שבעונה הבאה אני הולך להתפוצץ", הבטיח.

על ההשוואות ללוקה דונצ'יץ' אמר אבדיה ש"אני לא מעריץ את לוקה, למרות שאני בהחלט אוהב אותו וצופה בכמה שיותר משחקים שלו ב-NBA. אני לא חושב שהוגן להשוות בינינו, כי כל אחד מתפתח בקצב שלו. אני לא מופתע ממה שהוא עושה ב-NBA כי לדעתי ההגנות ביורוליג יותר קשוחות. הוא נמצא בסיטואציה נהדרת, אבל בטוח שהיה מצליח בכל מקום. אני מנסה לקחת את הדברים בקצב שלי, להישאר מוכן, וברגע שהרגע מגיע, להראות לכולם איזה שחקן אני".

לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס חוגג. AP
השוואה לא הוגנת. דונצ'יץ'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully