וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צחוק הגורל: עמנואל בואטנג, שרפואה לא רצה, סידר לו נקודה בדרבי

15.1.2019 / 8:09

רפואה לא ספר אותו, ההנהלה לחצה לשתף אותו, וגם לדרבי הוא נכנס לגמרי במקרה, רק כדי לצאת משם עם דמעות של שמחה. אופיר סער על עמנואל בואטנג, שמייצג את הצד היפה של האדומים העונה

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. רפואה מאוכזב

"אני יוצא מאוכזב מהמשחק", אמר קובי רפואה בסיום הדרבי ולא חידש הרבה. גם בקדנציה הקודמת שלו, לפני אפיזודת אופיר חיים, נשמע רפואה בדיוק אותו דבר, ובצדק. 30 איומים על השער מול אשדוד, דומיננטיות וכמות גדולה של מצבים במשחקים נגד מכבי חיפה ובאר שבע - ועדיין הוא לא צבר נקודות. איכשהו בדרבי זה לפחות מסתיים ללא הפסדים, מה שאף קבוצה אחרת לא תשיג כנראה.

"הגענו לארבעה-חמישה מצבים של גולים, מכבי הגיעה למצב אחד והבקיעה", המשיך רפואה. "שמעתי את כל הדיבורים לפני המשחק, אמרו שנהיה בכוננות ספיגה ועוד דברים, אבל אני תמיד אופטימי, ידענו בדיוק מה אנחנו צריכים לעשות, לא הופתענו משום דבר. הקבוצה שלי באה מוכנה, נתנה את המשחק הכי טוב שלה השנה וגם הגיעה ל-4-5 מצבים בטוחים, ולכן אני מאוכזב. מה שכן - הקהל נתן הצגה, והנקודה הזו היא בעיקר בשבילו".

רפואה הוסיף: "השחקנים יודעים שמבחינתי סדר ומשמעת זה הדבר הכי חשוב, גם על המגרש וגם מחוצה לו. הם היום נתנו אקסטרות, יותר ממה שנותנים בדרך כלל ומגיע להם כל הכבוד. עמנואל בואטנג לא הפתיע אותו, הוא חסר ניסיון, מבחינה טקטית הוא לא הכי מבין בעולם, אבל הוא צבר קצת ניסיון וצריך ללמוד עוד הרבה. קלאודמיר עשה משחק די טוב, אבל אנחנו מצפים ממנו ליותר. הוא גם בעט 3-4 פעמים לשער כדורים שבדרך כלל נכנסים לו".

עוד בנושא

הפועל תל אביב ומכבי תל אביב נפרדו ב-1:1 דרמטי בדרבי
רפואה: "מכבי הגיעה למצב אחד", השער הובקע מנבדל?
ולאדן איביץ' דווקא מרוצה: "נקודה אחת זה לא כזה נורא"

מאמן הפועל תל אביב קובי רפואה. קובי אליהו
רצה ניצחון. רפואה/קובי אליהו

2. דווקא בואטנג, מבין כולם

עמנואל בואטנג, שכבש את שער השוויון הדרמטי אמש, מייצג את הצד היפה שנוצר בהפועל תל אביב הכאוטית, על שלל בעיותיה הניהוליות - ההזדמנות שניתנת לשחקנים צעירים. בואטנג לא נספר יותר מדי בגאנה, הגיע להתרשמות בהפועל תל אביב, עבר אותה בהצלחה, הוחתם בעלות של כ-40 אלף יורו לעונה וקיבל הזדמנות במועדון גדול בישראל.

בסיבוב הקודם של רפואה במועדון בואטנג לא היה בתוכניות של המאמן, ולמרות שהניסנובים הפעילו לחץ שישותף, המאמן הסביר שיש לו עוד תהליך לעבור. רפואה אוהב שחקנים שמבינים את המשחק ולא תמיד יש זמן להכשיר שחקנים בוסריים כמו בואטנג, אבל בהפועל הנוכחית הכל גמיש. מוליץ' מוקפא ואם קאיו נכנס בתור חלוץ, זה אומר שמשתמשים במה שיש. גם אתמול, אילולי הפציעה של שי אליאס כנראה שבואטנג לא היה משחק - אבל בסופו של דבר הוא עלה למגרש, כבש, וירד לחדר ההלבשה בדמעות של שמחה. אפילו בחגיגה לאחר השער הוא נראה כמו ילד שהגשים חלום.

עוד באותו נושא

איתי שכטר זועם: "הורחקתי כי זיו אדלר מחפש אותי"

לכתבה המלאה
שחקן הפועל תל אביב עמנואל בואטנג. קובי אליהו
נכנס בלית ברירה, והפך לגיבור הערב. בואטנג/קובי אליהו

3. דגני: "אני טוב יותר כבלם, ככה הגעתי לנבחרת"

לא רק קובי רפואה מתוסכל מכך שהפועל תל אביב לא השיגה ניצחון אמש. גם הקפטן אוראל דגני אמר דברים ברוח דומה. "יש דרבים שצריך לדעת לנצח. מכבי שלטה במשחק והחזיקה בכדור, אבל הגענו להרבה יותר מצבים מהם, הם עשו מתפרצת אחת קטלנית והבקיעו", ניתח. "בעיקר במחצית השניה היינו הרבה הרבה יותר טובים. אנחנו השנה קבוצת הגנה וממעטים לספוג, חסרים לנו שחקני התקפה, אני יודע שנתחזק בעוד שחקן או שניים ונקווה שהם יהיו איכותיים ויעזרו לנו לשנות את זה".

בהשוואה לתיקו בדרבי הקודם אמר דגני: "גם ב-0:0 היו הזדמנויות טובות ושיחקנו טוב. פה כשמכבי קיבלה אדום לחצנו אותם וגם הגענו ל-2-3 הזדמנויות חוץ מהגול, בגלל זה גם אנחנו מרגישים אכזבה. הם קיבלו אדום, ניצלנו את המומנטום ותקפנו עם יותר שחקנים כדי להשוות ואחרי זה גם לנצח. ההרחקה שינתה את המשחק".

דגני ניסה להסביר למה בדרבי הקבוצה מביאה אנרגיות אחרות: "דרבי זה דבר אחר, זה טירוף אחר, הקהל רואה דרבי ומשתגע והשחקנים בהתאם. עכשיו אנחנו צריכים להתעלות במשחקים שהם לא דרבי. נגד מכבי מצופפים כי היא ליגה אחרת וברור שלא נשלוט במשחק, בשאר המשחקים זה אחרת ונצטרך לדעת לבוא אליהם באותו טירוף".

בנוגע להעדפתו לתפקיד ספציפי אמר: "אני חושב שאני טוב יותר כבלם אבל גם אוהב לשחק לפעמים מגן ימני ולהצטרף להתקפה. אני חושב שהייתי צריך להשפיע יותר על המשחק בסוף, אבל אין תלונות. גם במכבי חיפה וגם בהפועל תל אביב הגעתי לנבחרת דרך תפקיד הבלם, נעשה כמה ניצחונות וגם הנבחרת תגיע".

אוראל דגני שחקן הפועל תל אביב. סוכנות ג'יני
"צריך להביא את הטירוף של הדרבי גם למשחקים אחרים". דגני/סוכנות ג'יני

4. המגעים עם אופיר מזרחי נמשכים, עזרא או זריהן יגיעו?

ביום חמישי תפגוש הפועל את הפועל חדרה בשמינית גמר הגביע. רפואה כבר דרוך: "גביע זה שונה ממשחק ליגה. אני מאחל לעצמי שבכל משחק נגיע למצבים שאנחנו מגיעים ואני מאמין שיהיה טוב. לא נסתכל רחוק מדי. יש לנו ביום חמישי גביע ובשני משחק באשדוד שהוא קרב על 6 נקודות. כל המטרה כרגע היא להתרחק מהתחתית".

שי אליאס שסובל מהתכווצות וג'וזף גנדה שנפגע בקרסול בספק למשחק מול חדרה, אבל אמורים להיות כשירים למשחק באשדוד בשני. ניר לקס עדיין לא החלים מהקרע הקטן בשריר וייעדר. בגזרת הרכש ימשיכו בהפועל את המגעים לצירופו של אופיר מזרחי, ובמקביל ינסו לראות האם ניתן לצרף את חן עזרא או ניב זריהן שהתבקשו על ידי הפועל באר שבע לחפש קבוצה.

5. הקבוצה תעמוד לדין על קריאות "שתהיה שואה למכבי" והשלכת חפצים

ההתאחדות הודיעה הבוקר שהפועל תל אביב תעמוד לדין על זריקת עשרות מצתים וכוסות שתייה מהיציע המזרחי בו ישבו אוהדי הקבוצה לכר הדשא, ושירת "שתהיה שואה למכבי" על ידי מרבית מאוהדי הקבוצה באותו יציע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully