וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב רואה בזוסמן כעתיד של המועדון, טיוס שוב בתוכניות: חגיגות הניצחון במוסקבה

12.1.2019 / 7:39

הצהובים רואים את הגארד הישראלי במועדון לשנים רבות: "מהניצחון הזה אפשר להסתכל קדימה". וויצ'יץ' עקץ את פרנקל: "ביורוליג אין חוק רוסי", ובקבוצה מאמינים: "לא רוצים רק להילחם על הפלייאוף"

שחקן צסק"א מוסקבה דניאל האקט מול שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. האתר הרשמי של צסק"א מוסקבה, אתר רשמי
מכבי הסתדרה יותר טוב בלעדיו. ווילבקין נאבק בהאקט/אתר רשמי, האתר הרשמי של צסק"א מוסקבה

1. חגיגות

למרות שמאמצע הרבע הרביעי הרוח במגהספורט ארינה במוסקבה נשבה לכיוון אחד, רק הסל של אלכס טיוס, אחד מגיבורי הערב שייכנס לדפי ההיסטוריה של מכבי תל אביב, שקבע 74:88 דקה לסיום נתן את האות לחגיגות. עם הסל של טיוס החלו אנשי הספסל לקפוץ ולרוץ בשטח הגדול שבין היציע לספסל. אפילו שמעון מזרחי נעמד ומחא כפיים וניקולה וויצ'יץ', אולי האיש המדובר ביותר בכדורסל הישראלי בשבוע האחרון זינק לשמיים. עם הסיום, והניצחון המדהים 76:93 ניגש המנהל המקצועי, מנהל ספורטיבי, או איך שלא ירצה שיגדירו אותו אחרי אתמול, וחיבק שחקן אחרי שחקן על הניצחון המדהים במוסקבה.

בסיום המשחק הקרואטי ניצל את החגיגות כדי לסגור חשבון עם שמואל פרנקל, ששוב עקץ עם הבאזר את הצהובים, ועם ניר אלון, ששניהם ביקרו השבוע את מכבי על שיתוף הישראלים, "אנחנו כל כך ברי מזל שיש לנו את החוק הרוסי כך שזוסמן שיחק 28 דקות, אה סליחה, אין חוק רוסי ביורוליג, פשוט הגיע לו! כל הכבוד זוס".

וויצ'יץ' היה שם בפעם האחרונה שמכבי עשתה את זה, ב-2004, כשאנתוני פארקר קלע את השלשה המדהימה תוך כדי נפילה. אז הפעם זה לא היה דרמטי, אבל זה לא פחות חשוב. מכבי תל אביב ראתה העונה איך כל אחת מקבוצות אמצע הטבלה והתחתית ביורוליג מנצחים משחקים שהן לא היו אמורות לנצח. והצהובים לא עשו זאת. ודווקא במוסקבה, מול רצף 18 הניצחונות הביתיים של צסק"א, השיגה מכבי את שלה, וחזרה למשחק.

"ניצחון ענק, ניצחון חוץ ענק", אמר ג'וני אובריאנט שסיים ערב סולידי עם 14 נקודות ו-5 ריבאונדים, אך בעיקר אחד מערבי ההגנה הטובים ביותר שלו מאז שהגיע למכבי, "צסק"א קבוצה גדולה ביורוליג. כולנו היינו מוכנים, באנו לכאן, נלחמנו ויצאנו עם ניצחון. המפתח היה ההגנה, כולם עשו עבודה נהדרת, ניצחנו אותם בריבאונד ויצאנו עם ניצחון".

אנשי הקבוצה לא ידעו כיצד לאכול את הרוח האופטימית והאמונה שהנחיל יאניס ספרופולוס בשחקנים לפני ההתמודדות. אחד אחרי השני הם התייחסו לניצחון במוסקבה, במקום בו לא ניצחה אף קבוצה ביורוליג שנה ושלושה חודשים, כדבר שניתן להשיג. ספרופולוס בנה על יכולת התקפית משוחררת של שחקניו, אבל גם הוא לא חלם על משחק הגנה כזה. אחרי 3 וחצי דקות, כשלוח התוצאות מראה 4:14 לצסק"א, הוא לקח פסק זמן כדי להרגיע ולסדר. המהלך הראשון היה להכניס את יובל זוסמן במקום סקוטי ווילבקין, ומהרגע הזה, שחמט של היווני של מכבי על זה של צסק"א.

"לכל מאמן יש תוכנית משחק, החוכמה היא לגרום לשחקנים להאמין שאם הם יצמדו אליה, הניצחון יגיע", היללו במכבי, "השחקנים מתחברים ליאניס, גם כשהוא כועס עליהם, הם מקבלים את זה, הוא רשם ניצחון ענק במקום שספק אם ינצחו בו עוד העונה".

שחקני מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומאו עם יובל זוסמן. קובי אליהו
מהרגע שהוא החליף את ווילבקין מכבי עלתה על דרך המלך. זוסמן/קובי אליהו

2. זוסמן

הגיבור של הערב היה כמובן יובל זוסמן. 15 נקודות (4 מ-4 ל-2 נקודות, 2 מ-2 ל-3 נקודות), 6 ריבאונדים, 2 חטיפות ואסיסט בכמעט 28 דקות של כדורסל גדול. תוך פחות מ-48 שעות הצליח זוסמן לרשום שני משחקי יורוליג ברמה גבוהה וסימן למי שעוד פקפק מה מקומו בקבוצה הזאת.

למי שהספיק לשכוח, בקיץ זוסמן היה נחוש לעזוב לעוד עונת השאלה אחרי שלא היה מרוצה מההזדמנויות שלו בעונת הבכורה בצהוב. הכיוון היה ברור - גלבוע/גליל, והוא גם ביקש זאת מראשי מכבי, אלא שאז הגיעה אליפות אירופה לעתודה והוא נבחר ל-MVP, ובמכבי הבהירו לו ולספאחיה - אתה נשאר ותלחם על הצ'אנס שלך. וזוסמן נשאר, ונלחם, ולא הביט לאחור. מה שעוזר לו לא מעט במהלך העונה זה המצאותו של וליקו פרוביץ', עוזר המאמן השני שעובד עם השחקנים על היכולות האישיות, שעובד עם זוסמן מהיום שהגיע למכבי.

במכבי יודעים שזוסמן הוא עלה התאנה שלהם כלפי האוהדים שרוצים לראות גם שחקנים ישראלים על הפרקט, ועצם ההצלחה שלו בשבועות האחרונים גורמת ללא מעט אנשים במערכת אושר רב. "זוסמן צריך להשאר כאן עוד שנים רבות", אמרו אמש הצהובים הצוהלים. אגב, בקבוצה מעריכים כי גם אם ייבחר בדראפט הקרוב בסיבוב השני, הסיכוי כי יגיע בזמן הקרוב ל-NBA הוא לא גדול.

"רציתי לשחק משוחרר, לשחק את המשחק שלי, אני שמח שהכדורים נכנסו לי, אני מרגיש שלקחתי על עצמי קצת יותר, ואני שמח שהחבר'ה בקבוצה גם ראו אותי", אמר הגארד הצהוב בסיום, "זה לא אחד על חמש, משחקים בתור קבוצה וניצחנו בתור קבוצה. שמח על הניצחון הזה, מפה אפשר להסתכל רק קדימה".

על הניצחון אמר זוסמן: "התחלנו את הרבע הראשון לא טוב, לא כמו שציפינו להתחיל, לאט לאט נכנסנו למשחק, כל פעם ששחקן נכנס למשחק, הבאנו אנרגיות חדשות ומחודשות, וזה עזר לנו להכנס למשחק. הובלנו ב-5 נקודות יתרון במחצית שזה היה מאוד חשוב, היינו קצת שמחים בחדר ההלבשה, אבל אמרנו שיש עוד מחצית לפנינו וזה משחק חשוב וצריך להשאר עם הראש על הכתפיים, לא הורדנו את הרגל מהגז עד לסיום המשחק. צסק"א קבוצה מדהימה, תפסנו אותם ביום פחות טוב שלהם, שמח שניצחנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אלכס טיוס חוגג עם קנדריק ריי. דני מרון
נראה כמו אלכס טיוס של 2014/דני מרון

3. טיוס

עוד גיבור בניצחון אמש היה אלכס טיוס. 12 נקודות, 6 ריבאונדים ו-4 חסימות גדולות הובילו את הסנטר המתאזרח גם למהלכי המחזור ביורוליג, וגם לבסס את מעמדו בחמישייה. המספרים של טיוס בארבעת המחזורים האחרונים יוצאים מן הכלל - 13.8 נקודות, 5.8 ריבאונדים ו-2 חסימות למשחק, שהפכו אותו כרגע לשחקן הפנים הדומיננטי ביותר בקבוצה והשאיר את טאריק בלאק מאחוריו.

רק לפני כשלושה שבועות היה נראה כי הסיכוי שהישראלי בעל השכר הגבוה ביותר בקבוצה ימשיך לעונה נוספת במכבי הוא לא גבוה. סוכנו האמריקאי שהגיע לארץ אף שוחח עם ראשי הקבוצה, שבשיחות סגורות הודו כי קשה להם לקבל החלטה בנושא. אלא שטיוס בינתיים קיבל מקום בחמישייה, והחל לעבוד על החוזה שלו לעונה הבאה לפחות, "אם הוא ימשיך בכיוון הזה, די ברור שנרצה אותו", אמר אחד מאנשי מכבי אמש.

"אני מרגיש נהדר, שיחקנו טוב מאוד הלילה, במיוחד שזה ניצחון חוץ נגד אחת הקבוצות הטובות באירופה, הניצחון הזה משמעותי מאוד עבורינו כדי להתקדם עוד צעד לפלייאוף", אמר טיוס שטיפס למקום הרביעי בטבלת חוסמי כל הזמנים של היורוליג כשהוא שם מאחוריו את יאניס בורוסיס, "
"אנחנו רוצים שהאוהדים יהיו איתנו נגד ברצלונה, יש לנו שני משחקי בית ברציפות ביורוליג. יחד איתם והאנרגיות שלהם הדרך להשיג ניצחונות תהיה קלה יותר".

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
פלייאוף היא לא מילה גסה. ספרופולוס/דני מרון

4. הסיכויים

מאז ההפסד בקובנה לפני שלושה שבועות, במכבי תל אביב סימנו את התקופה שתבוא אחרי המשחק נגד צסק"א מוסקבה כתקופה הקריטית ביותר. הצהובים יוצאים כעת לסדרה של שבעה משחקי בית מתוך אחד עשר המשחקים הבאים, כולל שלושה משחקי בית בארבעת המחזורים הקרובים. במכבי חזרו ואמרו שגם ממצב של שישה ניצחונות אחרי צסק"א עוד ניתן לחזור, כעת כשהם עם שבעה ניצחונות אחרי צסק"א, ובמרחק ניצחון בודד מפנאתנייקוס, ויטוריה ומילאנו, שמדורגות במקומות 8-10, האמונה במכבי רק גוברת.

"אנחנו לא רוצים רק להלחם על ההגעה לפלייאוף, אנחנו רוצים להיות שם", אמרו בקבוצה ויובל זוסמן המצטיין הוסיף: "אני תמיד מאמין ותמיד האמנתי שהעונה לא נגמרה, יש לנו עוד סיכוי להעפיל לטופ 8". בקבוצה מעריכים שבעקבות הניצחון במוסקבה ימכרו כל הכרטיסים למשחק נגד ברצלונה ביום חמישי הקרוב עד תחילת השבוע.

הקבוצה תנחת בשעות הצהריים בישראל ותחזור מחר להתאמן לקראת המשחק נגד הפועל באר שבע בחוץ ביום שני. במכבי צפויים לחלק את הדקות במשחק החוץ על מנת להגיע כמה שיותר טריים למפגש נגד בארסה שנמצאת במומנטום פנטסטי וניצחה חמישה משחקים ברציפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully