וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי עתיד, בלי תקווה, בלי חלום: הצד הכואב של עסקת ירדן שועה

10.1.2019 / 7:00

אברמוב לא מתעניין ביצירת זהות או בקשר עם הקהל, השחקנים מחפשים את התחנה הבאה וכולם חוששים מהרגע בו אבוקסיס כבר לא יהיה שם כדי לכסות על המחדלים. כך מכירת ירדן שועה ריסקה את אוהדי בני יהודה והנציחה מבחינתם את העובדה הכואבת בנוגע לקבוצה שלהם

צילום: שלמה וייס, עריכה: מתן חדד

כבר יותר מ-24 שעות שכולם עוסקים בצירופו של ירדן שועה למכבי חיפה וב"מבצע הצבאי" שהוביל למהלך המפתיע של פתיחת חלון ההעברות. הכול טוב ויפה, רק שצד אחד במבצע הזה נשכח כמעט לגמרי - זה של אוהדי בני יהודה המרוסקים ממכירת היהלום שלהם. דווקא אחרי הניצחון הגדול על הפועל באר שבע וההתבססות במקום השני של יוסי אבוקסיס ושחקניו המתעלים על כל הציפיות, העסקה הזו כואבת לאוהדים שבעתיים כי היא מנציחה מבחינתם את העובדה העצובה: למועדון שלהם אין דרך או תקווה. רק עליונותו של אבוקסיס כמאמן מצליחה לחפות על מחדלים רבים ומונעת את הפיכתה של בני יהודה לסוג של בית"ר תל אביב רמלה משודרגת.

עוד בנושא:
בני יהודה: תאמבי סגס חתם, סוהיל ארמלי יעבור לסכנין כחלק מהעסקה
ירדן שועה: "שמח לחתום במועדון כל כך גדול, אצטרך להוכיח את עצמי"
מכבי חיפה מאושרת מצירוף ירדן שועה ותפנה רשמית להפועל באר שבע לגבי חנן ממן
פתאום דפיקה בדלת: על ההחתמה הפתאומית של ירדן שועה במכבי חיפה
סדרת הרשת שחזתה את המעבר של ירדן שועה

ירדן שועה שחקן בני יהודה. קובי אליהו
רק ביום ראשון זה עוד נראה כך. ירדן שועה מקפיץ את אוהדי בני יהודה לאחר הניצחון על באר שבע/קובי אליהו

"החלטתי שהשנה לא נמכור את צ'יבוטה וסורו", הצהיר ברק אברמוב לאחר השלמת עסקת שועה, אבל הוסיף כי סורו הוא הטאלנט הבא עליו יוכל לגזור קופון. אברמוב מתרעם על כך שאוהדי בני יהודה לא מבינים שהוא מנהל את המועדון כמו עסק. הוא מבחינתו בודק את המאזנים הכספיים ולעזאזל הרגש או הרצון של הקהל לזהות, חיבור, אופק או עתיד. מבחינתו, גם חמישה מושאלים ממכבי תל אביב זה לא דבר רע, במיוחד אם הם זולים או שהצהובים נושאים חלק מהעלות. מה חושבים האוהדים וכיצד זה משפיע עליהם? מבחינת הבעלים, התעסקות בחיבור עם הקהל, יצירת זהות ושיפור תדמית המועדון כלל לא על הפרק.

אפשר היה לעקוב אחר אוהדי בני יהודה ברשתות ולהבחין בכאב. אוהדי קבוצות קטנות אחרות חשו הזדהות, זה גם הכאב שלהם. בדיוק כמו בחיים: המעמד הבינוני נמחק והעשירים לוקחים מהעניים. אם בראש המערכת עומד אדם שעתיד המועדון לנגד עיניו, הוא מכוון לאיזשהו אופק, הוא שומר על הנכסים לפחות עד לתום העונה, דואג שלפחות האשליה של העונה הנוכחית תהיה שווה את זה עבור האוהדים. אם בראש המערכת עומד אדם שעתיד המועדון לנגד עיניו, הוא מביא לא מעט כסף מהבית כדי שאפשר יהיה לרכוש שחקנים מוכשרים אחרים ולשמור על בסיס איכותי.

בבני יהודה זה לא קיים. זה מועדון שככל הנראה יתחיל לשלם את המחיר של כל המחדלים הללו, ביום שאבוקסיס כבר לא יהיה חלק מהמערכת. זה מועדון שכרגע יש איזשהו שקר שמאמן מחפה עליו באמצעות יכולת מרשימה לקחת את הסגל הקצר שלו עד לקצה גבול היכולת. האוהדים רואים את זה וזועקים כי הם יודעים שבשלב כלשהו הכול יתפוצץ להם בפנים. בעלים באים והולכים, הם נשארים.

עוד באותו נושא

"אתאכזב מאוד אם לא אהיה שחקן מכבי תל אביב. אבל אני אהיה": ראיון עם אליאל פרץ

לכתבה המלאה
יוסי אבוקסיס בני יהודה. ברני ארדוב
מצליח לחפות על כל המחדלים. יוסי אבוקסיס/ברני ארדוב

אחד האוהדים השרופים של הקבוצה טען השבוע: "גם אם ייתנו לי 200 שקל לכל משחק, אני לא מגיע כל עוד אברמוב כאן. אני לא קונה את הבלוף של התקופה הזאת. אני לא אלך לראות שחקנים שכל מי שייתן חודש-חודשיים טובים יעבור הלאה ובמקומו יביאו עוד מושאל ממכבי". כשאברמוב מדבר על כך שהוא לא מבין מדוע האוהדים לא תומכים ולא מגיעים, הוא בעצם משקר לעצמו. הוא יודע בדיוק מדוע הם לא מתלהבים ממנו, הוא יודע בדיוק מדוע הם לא מגיעים וגם יודע בדיוק מדוע כל שחקן שני אצלו בודק איך יוכל להתקדם הלאה. אברמוב יכול להתאכזב מהאוהדים, אבל לא לומר שהוא לא מבין.

משה דמאיו הביא את בני יהודה לאירופה במשך כמה עונות רצופות, והאוהדים בכל זאת עשו לו חיים קשים. הם רצו מועדון ודרך לפני מיקום בטבלה. הם רצו שהמועדון שהם כל כך אוהבים לא יהיה על המסלול הבטוח של הימחקות מהמפה. הם לא קונים את ההצלחה הנוכחית, ובצדק. בתהליך של בני יהודה, כבר בקיץ הקרוב, לאחר עזיבתו הצפויה של יוסי אבוקסיס וככל הנראה כמה שחקנים מובילים נוספים, בני יהודה תתחיל לדעוך ולא באמת יהיה שם מי שידאג לה. לא בטוח שיהיה מישהו שאכפת לו מספיק כדי לדאוג שהיא תישאר בני יהודה. זו יכולה להיות עוד קבוצה סתמית בדרך לשום מקום.

בסדרה "תלויים" תיאר סהר מזרחי איך כל מאמן חדש שהגיע לשכונה, היה מקבל רשימה של 15 שחקני בית מהיו"ר המיתולוגי גד סולמי ואיתה את ההנחיה: "אלה בפנים, עכשיו תביא את כל השאר". נכון, הזמנים השתנו, אבל סולמי היה בני יהודה. אברמוב לא.

בעלי בני יהודה ברק אברמוב. יוסי ציפקיס
יודע בדיוק למה האוהדים לא מתלהבים ממנו ולא מגיעים למשחקים. ברק אברמוב/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully