וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה גדול עליך, ניסנוב: על הכישלון המקצועי של בעלי הפועל תל אביב

כל המאמנים שמינה כשלו, הסגל הישראלי בינוני ואפור, עם הזרים זו התרסקות מוחלטת. אם היה כל כך חשוב לבעלי הפועל תל אביב לקבל את טייטל המנהל המקצועי באופן רשמי, אחרי שנתיים של טעויות טוב יעשה אם יתנער מהג'וב. על ההווה הקודר של מועדון העבר שנפרד מ"מאמן העתיד"

צילום וידאו: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

איציק ניסנוב, בוקר טוב אדוני. תתפטר.

לא, אף אחד לא ימנע ממך להיות בוס של הפועל תל אביב. זה שלך, הרווחת ביושר, שילמת, אפילו הצלת את המועדון, יש להודות. אתה בעל המאה, הכול טוב.

אבל תתפטר.

באוקטובר, בוקר הדרבי התל אביבי הראשון בליגה, התפרסם בוואלה! ספורט הקטע הבא, ובו כתב עמית גולדשטיין שכמה חודשים קודם התכנס דירקטוריון הפועל תל אביב ומינה את איציק ניסנוב למנהל מקצועי. בראסמי. רצו לומר, אצלנו זה לא שהבעלים מתערב בהחלטות המקצועיות - הוא הסמכות העליונה, ביי דה בוק.

ובכן, שנתיים עברו מאז נכנסה למועדון קבוצת ניסנוב ואם אפשר לומר משהו אחד אודותיה - מקצועית, אין להם את זה. וזה בסדר. בוסים לא חייבים להבין בכדורגל. לא צריכה להיות להם עין לשחקנים. הם לא צריכים לפגוע בזרים. זה מקצוע, ומקצוע לא שלהם. אבל איציק ניסנוב, לא רק שהחליט והביא והחתים - היה חשוב לו, לפי הדיווח באוקטובר, לעשות את זה רשמי. אז הבוקר, אחרי שנתיים כושלות ביותר, לפחות מקצועית, על ניסנוב לכנס את אותו דירקטוריון שהכתיר אותו ולהודות: חבר'ה, סורי, אני לא טוב בזה. ושוב, זה בסדר, איציק - אתה לא אמור להיות טוב בזה.

עוד בנושא

ההפתעה לאופיר חיים והאשליה של קובי רפואה: מאחורי הקלעים של המהלך
ההתפטרות הקצרה בעולם, המחמאה ההזויה והקאמבק: העונה המוזרה באדום
זוכרים אותו? קובי רפואה מונה למאמן הפועל תל אביב במקום אופיר חיים שפוטר

בעלי הפועל תל אביב איציק ניסנוב. ברני ארדוב
בוסים לא חייבים להבין בכדורגל. איציק ניסנוב/ברני ארדוב

רק בשבוע שעבר התפרסמו 950 עמודים של דוחות מפרקים ורואי חשבון, שמוכיחים עד כמה גרועים בתפקידם היו בעלי הפועל תל אביב הקודמים. לכן האדומים התפרקו. את המועדון הניסנובים הצילו אבל את הקבוצה לא. בהחלטתם הראשונה מינו את מנחם קורצקי, שלא הצליח להשאיר את הפועל פתח תקוה (2015) ומכבי נתניה (2016), והתוצאה: ירידה ראשונה מאז 1989 בליגה שגם עם מינוס תשע נקודות קשה מאוד לרדת.

בקיץ 2017 הניסנובים מינו את מוטי איוניר, שלא רשם עונה טובה כמאמן קבוצה מאז 2005. זה נגמר מאוד מהר. ואז הם מינו את קובי רפואה, מאמן חסר ניסיון שהרגע עזב את מכבי פתח תקוה בגלל מחלוקת על איכות הסגל. העונה הסתיימה בעלייה טריוויאלית וחסרת אפיל, ובקיץ לכולם היה ברור שהשידוך עם רפואה מט לקרוס. הם לא פעלו, רפואה התפטר בעצמו - מי היה מאמין, בגלל מחלוקת על איכות הסגל - וחזר בו. ואז פוטר אחרי עשרה משחקים בלבד, עם ניצחון אחד בלבד וחמישה שערי זכות בלבד. במקומו מונה אופיר חיים, אותו הגדיר הפה של המשפחה, שרון ניסנוב, כ"מאמן העתיד של הכדורגל הישראלי".

מאמן העתיד קיבל שמונה משחקים של חסד, ואחרי שהשיג נתונים טובים במעט משל רפואה, מספר שערים וספיגות זהה, פלוס עליית שלב בגביע, פוטר. רגע לפני דרבי. לא ברור מה חשב הראש של איציק, אבל הפה של שרון הרי אמר "מאמן העתיד של הכדורגל הישראלי", לא פחות. אז כמו שאיציק חלש בהחלטות מקצועיות, מתברר ששרון חלש בדוברות, כי את מאמן העתיד של הכדורגל הישראלי אתה לא זורק אחרי שבעה משחקי ליגה, גם אם הם רעים. הרי כמה אידיוטי זה לאבד את מאמן העתיד. אחרי כל כך הרבה מינויים רעים, יש לכם ביד את מאמן העתיד, ואתם מוותרים עליו? בולשיט, לא חשבתם שהוא מאמן העתיד, פשוט שיקרתם כדי לייצר אופטימיות, יש מאין. ואז, כשאופיר חיים עשה את זה בעצמו, פיטרתם אותו. הוא חשב שהוא מגיע לפגישה על ערן לוי, ואתם בעטתם ראשונים.

עוד באותו נושא

רק הסוף ידוע מראש: מאחורי חזרת קובי רפואה להפועל תל אביב

לכתבה המלאה
אינפו הפועל תל אביב. עיבוד תמונה
אינפו הפועל תל אביב/עיבוד תמונה

אנשים קרים, הניסנובים. זוכרים איך נפרדו מגוטמן? כך נכתב באמצע הודעה רשמית: "כמו כן הוחלט לשחרר מן הקבוצה את המנהל המקצועי אלי גוטמן ושחקן הקבוצה דודו ביטון. אנו מודים להם על תרומתם ומאחלים להם הצלחה בהמשך הדרך". אז ברור שלא היתה להם בעיה לשלוף מאמן ליגה לאומית מקבוצתו ולזרוק אותו לאחר 40 ימים. בסדר, זה ביזנס, ועדיין, אם אתם גם קרים וגם גרועים, זה קצת מיותר.

ואז, כשהספורט דירקטור נדרש למחשבה מחודשת, את מי הוא מביא במקום חיים "חסר הניסיון"? מחזיר את רפואה חסר הניסיון, שבחצי עונה פוטר, התפטר, רשם ארבע 0:0 ברציפות וניצחון אחד. אבל אם לדעתך, מר ניסנוב, רפואה מספיק טוב להפועל הזו, למה פיטרת? ואם זה בגלל דברים שמחוץ למגרש, זהו, הם נמחקו בגלל הפסד של מאמן העתיד בקרית שמונה?

ספוילר: כלום לא השתנה. כמו שטעה במינוי רפואה, וכמו שטעה במינוי חיים, כך טעה בפיטורי רפואה. טעות על טעות על טעות. והכל נגזרת של ציפיות לא ריאליות מסגל לא מספיק טוב שנבנה על ידי הג'נרל. בסיס ישראלי בינוני מינוס עם חיזוק זר שערורייתי, לא פחות. מומלץ לדירקטור להצפין קצת לחדרה. בפחות כסף הביאו שם ארבעה זרים לתפארת, בזמן שבחודורוב יצאו למלחמה עם בלם ליטאי נשכח, אולריש מלקה שבלוד, פירסמן הלא משדרג, מוליץ' הגבוה שלא נוגח, בואטנג שרק עכשיו החל לשחק ורוג'ר אאוט. בקיצור, מול חמישה באנקרים של אביטן, הסמכות המקצועית העליונה בחדרה (אג'ידה, מתיאוס, טאפוקו, פלומן, לוסיו), הפועל תל אביב העמידה פירסמן אחד ושליש מוליץ'.

שערוריה מקצועית, מר ניסנוב.

על המצבה הישראלית לא נרחיב כי אין סיבה לכך. רק נסכם שהסגל הוא מהחלשים בליגת העל, מקום 11 עד 13, שגם שני מאמני עתיד לא הצליחו להוציא ממנו משהו ראוי.

מאמן הפועל תל אביב קובי רפואה. דני מרון
מה השתנה? קובי רפואה/דני מרון

וזה המקום להזכיר שעם הסגל הזה והמאמנים האלה הצהיר ניסנוב בקיץ, בערוץ הספורט, "פלייאוף עליון זו לא הצלחה". הוא ציפה ליותר - קולטים? עוד ציפה לקבוצה "אטרקטיבית" וניתח "יש לנו הגנה טובה, קישור טוב וחלק התקפי מהטובים בארץ". וואלה. על רפואה אמר "אנחנו מאוד מאמינים בו", וזה הספיק לעשרה משחקים, אבל מזל שמאמן העתיד לא עזר למועדון העבר, ועכשיו אותו איש אמון יקבל עוד צ'אנס מהמנהל המקצועי. "תוך שנתיים-שלוש הפועל תתחרה על כל התארים", הבטיח ניסנוב. בקצב הזה נראה שהתכוון לגביע הטוטו של הלאומית. פייר, יש סיכוי.

קבוצת ניסנוב הצילה את הפועל תל אביב ממוות אבל בגלל הניהול שלהם, ה'שפוי כלכלית' אבל בלתי שפוי מכל יתר הבחינות, היא ממש לא בחיים. הניהול המקצועי הנוראי שלהם הפך את הקבוצה לצמח, מאמנים משותקים שמשחקים כדורגל פחדני ומכוער ואפור, אלוהים ישמור - יותר מעניין לקרוא דוח מפרק מאשר לצפות במשחק של הקבוצה הזו. הבסיס הישראלי חלש גם ביחס לתקציב, החיזוק הזר לא קיים, מינויי המאמנים הביאו ירידה, פיטורים, התפטרות, פיטורים ופיטורים - בשנתיים.

איציק ניסנוב, אתה לא טוב בזה. את הירידה השנייה של המועדון לא הצלחת למנוע, זה כתם שדבק בך, קיבלת פס. הירידה השלישית, אם וכאשר תתרחש, תהיה באשמתך הישירה. זה בסדר - אתה טוב בהרבה דברים אחרים, אתה לא אמור להיות טוב גם בזה, זה מקצוע.

תתפטר.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully