וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק הסוף ידוע מראש: מאחורי חזרת קובי רפואה להפועל תל אביב

7.1.2019 / 7:45

ההפתעה שציפתה לאופיר חיים בהודעת הפיטורים, אשליית הכוח הזמנית שמחכה לקובי רפואה, והגורל האכזר של כל מאמן בהפועל תל אביב בעידן הניסנובים. אופיר סער עם הפרטים שמאחורי הזעזוע בחודורוב, כולל תוכנית הרכש המעודכנת

צילום וידאו: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

1. ההפתעה שחיכתה לאופיר חיים

כבר בשבת אחרי ההפסד לקרית שמונה, החל לחץ גדול על מקורבי האחים ניסנוב לבצע מהלך על הקווים. עמוק אל תוך הלילה ניהלו ראשי הפועל תל אביב שיחות על מעמדו של אופיר חיים, מבלי שהמאמן מודע לכך ולמעשה כבר מגבש תוכנית עבודה לשבוע הקרוב. כשהוזמן חיים לשיחת הפיטורים אמש, בכלל חשב שידבר עם הבעלים על ערן לוי, משום שלא הייתה הסכמה בינו לבין ההנהלה לגבי הקשר.

בפגישה, כאמור, ציפתה לו הפתעה. שרון ניסנוב בישר לו שהוחלט לפטרו, בין היתר מתוך חשש מחוסר הניסיון שלו כמאמן. חיים היה המום ולטענת מקורביו "לא הבין מאיפה זה בא לו". הוא אפילו לא ניסה להתווכח, פשוט סיכם את כל מה שהיה צריך ונסע בחזרה לביתו.

עוד בנושא

שוב הוא כאן: קובי רפואה מונה למאמן הפועל תל אביב, אופיר חיים פוטר
רפואה אלטרנטיבית: הפועל תל אביב בדרך לאחת העונות המוזרות אי פעם
חיפושיות הזבל: ייוסיפוביץ על הפועל תל אביב, הביטלס של הבוסים הגרועים

אופיר חיים מאמן הפועל תל אביב. סוכנות ג'יני
היה משוכנע שהוא מגיע לדבר על ערן לוי, ואז הגיעה הבשורה. אופיר חיים/סוכנות ג'יני

2. אין כסף, יש (המון) ציפיות: הפלונטר של כל מאמן בהפועל תל אביב

כנראה שהפועל תל אביב לא היתה צריכה לפטר את רפואה מלכתחילה, וגם לא את אופיר חיים. רפואה השיג 8 נקודות ב-10 משחקים, חיים 7 נקודות ב-7 משחקים. היה ברור שהקבוצה חייבת להתחזק, אחרת היא לא שווה יותר מפלייאוף תחתון ומאבקי ירידה, ולכן נראה שכל מאמן שלא היה מגיע, היה נתקל בתקרה נמוכה מאוד. הפועל תל אביב הפכה להיות בור - מועדון גדול עם בעלים שמייצרים ציפיות גבוהות, אבל כמעט לא משקיעים כספים. בין אם זה רפואה, אופיר חיים או כל מאמן אחר - מי שיעמוד על הקווים בחודורוב יכול להצליח במקרה הטוב במשך כמה חודשים, עד שהמציאות תטפח לו ולראשי המועדון על הפנים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מאמן הפועל תל אביב קובי רפואה. דני מרון
אל דאגה, תכף גם החבל שלך ייגמר. רפואה/דני מרון

3. הבעיה הכפולה של האחים ניסנוב

מעטים האמינו שאופיר חיים ישרוד בתפקיד אחרי חודש פברואר, ולמען האמת אפילו היה סימן שאלה אם יזכה לבצע את השינויים שביקש ולהתחזק בינואר. זה לא בגלל אופיר חיים, אלא בדיוק מהסיבה בגינה קובי רפואה פוטר לאחר המחזור ה-10. האחים ניסנוב סובלים מבעיה כפולה - הם גם חושבים שהם מבינים בכדורגל, וגם מושפעים מיותר מדי גורמים לא מקצועיים סביבם. עם כל הניסיון של השניים הללו בעסקים, בכדורגל הם פועלים מתוך אמוציות ומושפעים מיותר מדי גורמים. התוצאה: קבלת החלטות מפוקפקת, רף ציפיות בלתי אפשרי סביב המאמן, ולחץ עצום על השחקנים.

לפני שבוע, אחרי הניצחון על בני סכנין, אמר אחד מראשי הפועל ש"האופטימיות של חיים לא במקום". כנראה שככה זה במועדון שכבר הפך את אווירת הנכאים לעניין שבשגרה.

מורדי דדון מנהל הפועל תל אביב (מימין) עם הבעלים האחים ניסנוב. סוכנות ג'יני
שלא כמו בעסקים, הם מערבים יותר מדי רגש. האחים ניסנוב/סוכנות ג'יני

4. האם רפואה באמת מגיע מעמדת כוח? תחשבו שוב

עכשיו העול הכבד חוזר לכתפיים של קובי רפואה. כן, אותו קובי רפואה שהנהלת הפועל לא בחלה באמצעים כדי לגרום לו לעזוב - פעם אחת היא "חיפשה אותו" דרך העימות בין אדי גוטליב לעמית מלכה באימון, פעם אחרת באמצעות הדלפות משיחות עם הבעלים, ובין לבין הוסיפה ריכולים מאחורי הקלעים. בחודש שקדם לפיטורי רפואה נעשה הכל כדי להחליש אותו בעיני השחקנים והאוהדים, עד שהוא הרים ידיים וסיכם על פיצויים.

לשיחות אתמול רפואה הגיע ממקום אחר. הפעם, הרגיש, הוא זה שיכול לבוא בדרישות. בסופו של דבר הוא קיבל חוזה לעונה וחצי, אבל כדי לממש אותו הוא יזדקק לשקט תעשייתי, ללא ויכוחים על שחקנים כאלה ואחרים שמקבלים עדיפות על ידי ההנהלה עוד לפני שהם בשלים לפתוח בהרכב (ע"ע עמנואל בואטנג, רז כהן ופייסל מוליץ'). העניין הוא שגם הגיבוי שהוא מקבל לכאורה נראה רק כמו עניין זמני, ובהמשך רעשי הרקע יופיעו שוב.

קלאודמיר שחקן בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
רפואה נתן אור ירוק. קלאודמיר/אדריאן הרבשטיין

5. קלאודמיר מתקרב, רפואה מתלבט בנוגע לערן לוי

מה יהיה הלאה? נריוס ולסקיס כבר הצטרף, רפואה נתן אור ירוק לממש את הסיכום עם קלאודמיר ונראה כי יקבל תקציב להחתים שני שחקנים נוספים. רפואה עדיין מתלבט בנוגע לאפשרות לצרף את ערן לוי, ובימים הקרובים הוא אמור להגיע להחלטה. בכל מקרה, בהפועל לא מתכוונים להגדיל את התקציב וירצו לשחרר לפחות שני שחקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully