וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחות הקטנה: הפועל תל אביב כבר מזמן לא באותה ליגה של מכבי תל אביב

כשדירקטוריון הפועל תל אביב החליט למנות רשמית את איציק ניסנוב למנהל המקצועי של המועדון לפני כמה חודשים, הפער ממכבי הונצח בצורה מלאה. עמית גולדשטיין על הקבוצה שלא ניצחה יריבה גדולה מאז 2014, וגם יודעת בדיוק למה

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס
"פתחנו מול כמה קבוצות חלשות וכולם פה התבלבלו. אבל אז באה מכבי עם ההרכב השני שלה ועשתה לנו בית ספר"

באמצע אוגוסט האחרון, לפני כחודש וחצי, האווירה בהפועל תל אביב הייתה מעולה. אחרי עונה מייאשת בלאומית שהסתיימה בעלייה משכנעת, הגיעו כמה ניצחונות נאים בגביע הטוטו והצבע, משום מה, החל לחזור ללחיים של האדומים. הקבוצה התכוננה לחצי גמר גביע הטוטו נגד מכבי תל אביב ובמועדון היו בטוחים שהניצחון אפשרי. ואחר כך אפשר אפילו יהיה לדבר על צמרת העונה.

אלא שהתבוסה 4:1 טרפה את כל הקלפים. ממחשבות על עונה סבירה פלוס, מחלומות על חזרה לקדמת הבמה של ליגת העל, האדומים הבינו ברגע אחד כמה הם רחוקים מצמרת הכדורגל הישראלי.

"זה הפך את המועדון", נזכר השבוע גורם בכיר בהפועל תל אביב באותה זריקת מציאות. "פתחנו מול כמה קבוצות חלשות וכולם פה התבלבלו. אבל אז באה מכבי עם ההרכב השני שלה ועשתה לנו בית ספר. צריך להבין שבשביל שהפועל תחזור להיות משהו, לפחות בתחושה, היא צריכה ניצחון על יריבה גדולה. שנים שהאוהדים מחכים לזה".

עוד בנושא:

עומר דמארי כשיר ויפתח בדרבי
מכבי תל אביב נזהרת משאננות
רפואה: "הדרבי הוא המשחק הכי גדול בישראל"

רז כהן, רמזי ספורי, שחקני הפועל תל אביב. ברני ארדוב
הפסד שניפץ את האשליה. שחקני הפועל תל אביב בדרבי בגביע הטוטו/ברני ארדוב
בין היתר איציק ניסנוב אחראי על הסקאוטינג של הפועל תל אביב ועל איתור שחקנים צעירים בעלויות נמוכות כהשקעה עתידית

לא סתם אותו בכיר בהפועל תל אביב דיבר על ניצחון מול קבוצה גדולה. הנתונים מדברים בעד עצמם: בחודש הבא ימלאו ארבע שנים לניצחון האחרון של הפועל תל אביב על מועדון בכיר. בנובמבר 2014 גילי ורמוט הבקיע בתוך תוספת הזמן והביא שלוש נקודות מתוקות לאדומים מול הפועל באר שבע. מאז הפועל תל אביב לא גברה על אף אחת מיריבותיה הגדולות. הדברים עוד יותר גרועים כשמסתכלים על מאזן החוץ. במקרה הזה, הניצחון האחרון על יריבה גדולה היה אי שם במרץ 2012. הפעם על מכבי חיפה.

אז אולי בתודעה הציבורית הפועל תל אביב עדיין שומרת על מקומה בין הגדולות, אבל בפועל היא הרבה יותר גדולה על הקטנות. לא מעבר. הפועל תל אביב כל כך רחוקה מהקבוצה ההיא שהייתה בעבר, שאפילו "לדרבי חוקים משלו", קלישאה שתמיד הוכיחה את עצמה, כבר אין אחיזה ממשית במציאות.

הפועל תל אביב חשבה להתגבר על החסרונות האלה על ידי הנחלת "שיטות אלי טביב" במועדון, אבל הגרסה האדומה למה שעבד בבית"ר בשנים האחרונות דהויה ומוזרה. במועדון המתחדש המציאו משהו מקורי: בעלים שהוא גם המנהל המקצועי בפועל. בעלים שהוא גם המנהל המקצועי הרשמי.
כן, כן, זו לא טעות. לפני מספר חודשים התכנס דירקטוריון הפועל תל אביב ומינה את איציק ניסנוב למנהל המקצועי של המועדון. אומנם מאז שנרכש המועדון על ידי קבוצת הבעלים החדשה, האחים ניסנוב היו אחראיים על ההחלטות המקצועיות, אך רק לפני זמן קצר יחסית, קיבל האח הגדול את הסמכויות המלאות באופן רשמי.

משמעות נוספת של ההחלטה: איציק ניסנוב אחראי על הסקאוטינג של הפועל תל אביב ועל איתור שחקנים צעירים בעלויות נמוכות כהשקעה עתידית. ראו ערך הזרים בהפועל תל אביב העונה. כל זה, כמובן, יחד עם המאמן קובי רפואה, שאמור כביכול לאשר את אותם שחקנים שניסנוב הגדול רוצה.

"את זה אפילו טביב לא עשה", תיאר בכיר בכדורגל הישראלי.

עוד באותו נושא

קובי רפואה לקראת הדרבי: "תמיד יבקרו אותי"

לכתבה המלאה
איציק ניסנוב מבעלי הפועל תל אביב. קובי אליהו
קיבל את הסמכויות המקצועיות באופן רשמי. ניסנוב/קובי אליהו
"80 אחוז מההרכב שלנו בכלל לא נכנס לסגל של מכבי תל אביב", טענו בהפועל השבוע. "שם על כל עמדה יש תחרות, פה קובי מתלבט מי פחות גרוע"

אם נשווה זאת למכבי תל אביב, המציאות בהפועל תל אביב הופכת עוד יותר אומללה. שום דבר לא מזעזע את מכבי תל אביב. גם לא עזיבה של ג'ורדי קרויף. בעוד בהפועל תל אביב הנוכחית הכול קם ונופל על ההצלחה בדרבי. "כרגע 80 אחוז מההרכב שלנו בכלל לא מתלבש ולא נכנס לסגל של מכבי תל אביב", טענו בהפועל השבוע. "שם על כל עמדה יש תחרות, פה קובי מתלבט מי פחות גרוע".

אז נכון, למכבי יש בעלים עשיר קבוע, בעוד הפועל תל אביב עברה רכבות של שינויים. אבל בשני המקרים, נכפתה על הקבוצות מציאות בה הן נדרשות לשלב צעירים - רצוי תוצרת בית. פה זה פייר פליי, שם זה בית המשפט, אבל איזה הבדל בין המאגר הצהוב למאגר האדום. איזה הבדל באיכות השחקנים. איזה עומק יש במכבי תל אביב ואיזה חוסר יש בהפועל תל אביב.

בנוסף לכך, בהפועל תל אביב כבר מזמן ויתרו על התחרות הכלכלית. בעוד בעולם ובארץ הכסף הגדול הוא שבסופו של דבר מנצח, בהפועל תל אביב עדיין מאמינים ברומנטיקה. ההחלטות, כמו במקרה של עומר דמארי, לא ממש מתקבלות משקולים מקצועיים נטו, אלא יותר מהבטן ותחושת השייכות וההזדהות שהמועדון רוצה ליצור. שם עדיין מפנטזים על שחקנים שיגיעו להפועל ויסכימו לקצץ בכספם רק כדי להיות שייכים לצבע האדום, כמו דמארי. בפועל, מגלים מהר מאוד כי יש מחיר לאותה רומנטיקה וחסכון כספי: קבוצה לא מאוזנת עם זרים בינוניים ומטה. כך חוזרים בהקדם לתקווה המקורית: הצעירים.

ממש כמו במקרה רז שלמה ושי אליאס. השניים לא ממש היו בתכניות המקצועיות של המאמן קובי רפואה, בטח לא כשחקנים קבועים בסגל. שלמה התחיל את הקיץ כבלם חמישי ואחרי שתי החתמות של בלמים זרים בעלויות נמוכות, קיבל מהמאמן הזדמנות. כך גם במקרה של אליאס, שהפך לסוג של מושיע לקראת הדרבי, זאת בשל הכישלון בהחתמתו של רוג'ר. לברזילאי אמנם יש רקורד מרשים יחסית לליגה שלנו, אך כשמבינים כי רוב שכרו של השחקן לא משולם על ידי הפועל, התוצאות על המגרש בהתאם. לכן, בהפועל תל אביב מסתכלים לשנים הבאות ובונים על אליאס, שלמה, ניר לקס, רמזי ספורי, אריק ינקו ואחרים שיצעידו אותם למעלה. ועל כן הציפיות מצד הקהל בהתאם.

שחקן הפועל תל אביב, רוג'ר, מול שחקן בני סכנין מהראן ראדי. אדריאן הרבשטיין
מרבית השכר שלו כלל לא משולם על ידי הפועל תל אביב. וככה זה נראה. רוג'ר/אדריאן הרבשטיין

אם נחזור רגע לסיפור איציק ניסנוב, נגלה כי הוא אחד האחראים להחתמתו של מוטי ברשצקי לפני עונה וחצי. ברשצקי היה התקווה הגדולה של הפועל תל אביב, הצעיר עליו שמו את קלפים. אחרי פחות משנתיים במועדון, הוא כבר הושאל למכבי נתניה, ומי יודע איך יחזור.

זה, ככל הנראה, מה שיקרה בהפועל תל אביב בשנים הבאות. ניסנוב ינסה מדי קיץ למצוא יהלום לא מלוטש שיחזיר את התקווה לאוהדים. ואלה ככל הנראה ימשיכו לסבול. מצחיק לחשוב שרק לפני כמה שנים הפועל תל אביב התלוננה על זה שמכבי תל אביב קנתה ממנה את כל הכוכבים. היום היא משוועת לשחקן אחד שהצהובים יחפצו בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully