וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי חיפה מסבירים: כך דווקא מרקו בלבול "האפור" הביא את השינוי

6.1.2019 / 6:47

הוא לעולם לא נסחף בראיונות, "אפור" במידה הנכונה, מייצר תחרות בהרכב כמו איביץ', הקשר שלו עם שחר הוא חם וישיר, ובעיקר הוא יודע מי זאת מכבי חיפה הגדולה. בכרמל מסבירים איך מרקו בלבול עשה את השינוי, וקצת מתחרטים על טאפוקו

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. בלבול אפור? במכבי חיפה מתים על זה

שביעות רצון גדולה במכבי חיפה מהעבודה של מרקו בלבול עד כה. לא פחות מהפן המקצועי שבא לידי ביטוי בשלושת הניצחונות הרצופים בליגה לצד הניצחון על הפועל מרמורק בגביע המדינה, מרוצים במכבי חיפה מההתנהלות התקשורתית של המאמן ומהעובדה שהוא שומר על צניעות ונשאר עם הרגליים על הקרקע. "די היה לראות את האופן שבו מרקו התראיין אחרי המשחק כדי להבין שהוא מבין יותר טוב מכל אחד, שמכבי חיפה עוד רחוקה מהמקום בו היא צריכה להיות ושכרגע אנחנו רק מחזירים לעצמנו נקודות", אמר גורם במועדון אחרי הניצחון אמש (שבת) 1:2 על מכבי פתח תקוה, "הרבה הרימו גבה כשיענקל'ה החליט ללכת עם מרקו אחרי אלי גוטמן, אבל ליענקל'ה היה ביטחון שהוא עושה את הצעד הנכון ועד עכשיו זה מצליח".

הפן התקשורתי הוא מוטיב מאוד דומיננטי במועדון הכדורגל של מכבי חיפה. בלבול הוא לא דמות שפיתחה לעצמה שונאים או כאלה שמחכים לה בפינה ומכאן שההתחלה שלו הייתה די נקייה, למרות שהיו לא מעט שלא האמינו שדווקא הוא יצליח יותר מכולם. במכבי חיפה גם מספרים שהקשר בין בלבול לבין שחר הוא קשר חם ובלתי אמצעי ושלשחר הרבה יותר קל לעבוד איתו מאשר עם מאמנים אחרים. "לא ברור לאן זה יילך מכאן, אבל עד עכשיו זה טוב והכי חשוב זה שמרקו בלבול היה חלק ממכבי חיפה הכי גדולה של 1994 והוא יודע כמה יש עוד לעבור ולעשות כדי להחזיר את המועדון הזה למקום שהוא לא היה בו שנים".

עוד בנושא
בלבול עדיין מושלם: מכבי חיפה גברה 1:2 על מכבי פתח תקוה
מרקו בלבול: "מוחמד עוואד? כל אחד צריך להיאבק על המקום שלו"

מרקו בלבול מאמן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
לא נסחף, לא מתלהם, יציב ושקט, כמו שהמועדון צריך. בלבול/יוסי ציפקיס

2. חרטה על טאפוקו, חשש מפלומן

במכבי חיפה טענו אמש שהם היו הראשונים מבין כל הקבוצות הגדולות שקיבלו מסר מהפועל חדרה שיש לפרדי פלומן ולקווין טאפוקו סעיפי שחרור ושאפשר לצרף אותם. במכבי חיפה לא התלהבו כשקיבלו את הפנייה מהפועל חדרה איתה יש קשר מצוין וכעת קיים סוג של צער על כך שלא הלכו על טאפוקו. "אם בית"ר ירושלים והפועל באר שבע רבות עליו כך, כנראה שיש בו משהו ואולי היינו צריכים לחשוב יותר לעומק בעניין של טאפוקו", אמרו אמש במועדון. כעת, כשהפועל באר שבע כבר סיכמה עם הקשר, ספק רב אם יעקב שחר ינסה אפילו להיכנס לעסקה. באשר לפרדי פלומן, הפועל חדרה העבירה למכבי חיפה מסר לפיו השחקן כעת פנוי מאחר שהיא צריכה לנהל משא ומתן מחודש עם בית"ר ירושלים עליו, אבל במכבי חיפה לא מתלהבים ממנו בשל העובדה שיש סביבו לא מעט סיפורים ועניינים הקשורים למשמעת ולהתנהלות. "יש הרבה שחקנים כמוהם וצריך לדעת למצוא אותם פשוט", היה מי שאמר במועדון. "כמו שחדרה מצאה אותם, גם מכבי חיפה יכולה".

עוד באותו נושא

ליגת העל: מכבי חיפה המשיכה ברצף וניצחה 1:2 את מכבי פתח תקוה

לכתבה המלאה
ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה חוגג. יוסי ציפקיס
רוטציה בהרכב. רוקאביציה מנצל את "אפקט איביץ'"/יוסי ציפקיס

3. ריינן פתח אבל עדיין מועמד לעזיבה עם קראמר

אטיין ריינן פתח אתמול בהרכב בשל הפציעה של רמי גרשון. מרקו בלבול העדיף אותו על פני אליסון דוס סנטוס, אבל אין זה אומר שבמכבי חיפה החליטו להשאיר את הבלם. גם ריינן וגם מיכיל קראמר מועמדים לעזוב ושום דבר לא השתנה בעניין. מכבי חיפה מחפשת שני זרים טובים מהם ואז הם ישוחררו. "התקבלה החלטה להתחזק בשני זרים חדשים, אבל צריך לחפש משהו יותר טוב", אמר גורם במועדון.

אליסון דוס סנטוס (מימין) עם מוחמד עוואד על ספסל מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
ספסל איכותי, אבל עדיין צריך חיזוק/יוסי ציפקיס

4. משהו מאיביץ' נתפס בכפר גלים

אחד הדברים הטובים שעשה מרקו בלבול במכבי חיפה, היה לפתוח את המאבק על ההרכב לכמה שיותר שחקנים. עופרי ארד ורז מאיר תפסו הרכב אצל בלבול וההחלטה שלו יצרה תחרות גדולה יותר על ההרכב. מי שבינתיים נפגע הוא מוחמד עוואד שבמעמדו חל פיחות בעיקר בשל ההחלטה של בלבול ללכת עם שון וייסמן. בלבול הבהיר אמש כי מעבר לעובדה שכל ההחלטות שלו מקצועיות, הוא גם מצפה כעת להגביר קצב באימונים ולייצר תחרות הרבה יותר חזקה כדי להפוך את הקבוצה ליותר איכותית ודומיננטית במשחקים. "יש לנו הרבה מה לשפר במשחק", אמר אחד השחקנים, "אבל יש שינוי גדול באימונים ובקצב האימון. זה מאוד מזכיר את מה שאנחנו שומעים שקורה במכבי תל אביב. ברור שאנחנו עדיין לא שם, אבל זו בדיוק המטרה להפוך את האימונים של מכבי חיפה למקום שבו תהיה התחרות הגדולה שתוביל לשיפור באיכות המשחק".

סינטאיהו סלליך עם שון וייסמן שחקני מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
הכל נראה כיף יותר כשמנצחים. סלליך/יוסי ציפקיס

5. במקום לתרץ הפסדים, מתנצלים על ניצחונות דחוקים

"אני מאוד לא מרוצה מ-20 הדקות האחרונות שלנו", ביקר אמש מרקו בלבול את סוף המשחק של שחקניו. במכבי חיפה היה מי שאהב את זה ואמר: "איזה כיף זה להגיד שלא שיחקנו טוב בחלק מהמשחק אחרי ניצחון שלישי ברציפות? כמה התגעגענו לזה. בדרך כלל היינו צריכים להסביר הפסדים ופתאום צריך קצת להתנצל אחרי ניצחונות. זה משהו שלא היה כאן הרבה זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully