וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הזמן להגיד תודה ושלום: תגובה לקמפיין התקשורתי בעד יעקב שחר

תמיר אלחיאני

30.12.2018 / 16:30

אם את נתניה ובני יהודה רכשו, הטענה לפיה אין מכבי חיפה בלי שחר הזויה ומקוממת. תמיר אלחיאני, ממקימי מועדון האוהדים המקוון של הקבוצה, יוצא נגד הקמפיין התקשורתי של המועדון ושחקני העבר: "יש הכרה אדירה בכל הטוב שהבאת לנו, יענקלה, הגיע הזמן להמשיך הלאה". דעה

צילום: יוסי ציפקיס. עריכה: רן צימט

יענקלה שחר הוא אדם מבוגר. רוב האנשים בגילו פרשו, אם מבחירה או מאילוץ בשל חוקי מדינת ישראל. אם נסתכל באופן אובייקטיבי על העשור האחרון שעבר על מכבי חיפה ועל חלקו הכה נדיב בפיאסקו המתגלגל והמבולבל שאנחנו חווים, המסקנה המתבקשת היא ששחר צריך לפנות את המקום. אין מה לעשות, החדות לא שם, הרעב לא שם, גם לא הקילר אינסטינקט, ההבנה של העולם בכלל ועולם הספורט בפרט.

אין בכך בושה, זו דרכו של עולם. מכבי חיפה של יעקב שחר סיימה (די מזמן) את מחזור הדומיננטיות שלה בכדורגל הישראלי, והגיע הזמן לשידוד מערכות ושינוי משמעותי, על מנת להחזיר את אחד המועדונים הגדולים והאהודים בישראל בחזרה ממחוזות השאול וההזיה שהוא הידרדר אליהם בשנים האחרונות.

רוב הקהל הירוק כבר הבין את זה. מדוע אני מכריז שזה "הרוב" בכזה ביטחון? תעיפו מבט ליציעים באצטדיון בשנה האחרונה. תנו דעתכם לכך שהמועדון מאבד בכל שנה לפחות 20 אחוז מהמנויים. תנו דעתכם לכך שהיציע הצפוני כולו, וחלקים גדולים מיציעי המשפחות, קראו באופן מפורש "לא רוצים את שחר בחיפה". אנשים מצביעים בגרון וברגליים, ולא משנה מה מספרים לכם. אפשר להתווכח על הסגנון, אפשר להתווכח על המטרות, אבל דבר אחד בעיניי הוא נטול כל ספק - המחאה כנגד מי שמוביל מועדון ענק, שבמשך שמונה שנים לא היה קרוב אפילו למקום שלישי, לא כל שכן מאבק אליפות, היא סופר לגיטימית.

עוד בנושא

אדורם קייסי פנה לאוהדי מכבי חיפה: איפה תמצאו עוד יענקל'ה שחר?
טענות קשות של אוהדי מכבי חיפה ל"השתקת" המחאה נגד יעקב שחר
מרקו בלבול עדיין במאזן מושלם: מכבי חיפה גברה 0:1 על בני יהודה

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר במחנה האימונים. אתר רשמי מכבי חיפה, אתר רשמי
ממנה באופן סדרתי אנשי מקצוע כושלים, מנהיג מדיניות של היעדר כל מדיניות, מפספס סדרתית והורס כל כישרון שעובר תחת ידיו. יעקב שחר/אתר רשמי, אתר רשמי מכבי חיפה

מי שביהירות אין קץ הביא כרכש לליגת האלופות את שטרכמן ודוטרה העלובים, מי שסירס את אריק בנדו בזמנו ומנע ממנו רכש בנקודה קריטית, מי שבכל שנה הקבוצה שלו יוצאת למחנה האימונים בחמישים אחוז מוכנות במקרה הטוב, מי שמצהיר הצהרות על מודל איאקס ועל לא להתחרות במשכורות הענק של באר שבע ומכבי תל אביב וחודש אחר כך מחתים את רמי גרשון בחוזה של חצי מיליון יורו נטו לעונה, מי שממנה באופן סדרתי אנשי מקצוע כושלים, מי שמנהיג מדיניות של היעדר כל מדיניות כבר שנים, מי שמפספס סדרתית והורס כל כישרון שעובר תחת ידיו - מי שעשה ועושה את כל אלו ראוי למחאה נגדו. ותעשו לי טובה, עם כל אגדות המאה מיליון שלכם.

כמובן, במועדון הירוק יש כאלו שלא ממש מבינים את זה, או שמבינים ולא מקבלים את העובדה שלא כולם מאמינים שיענקלה שחר הוא אל עלי אדמות אלא אדם בשר ודם, שגם עושה טעויות והמון. אז בסוף השבוע נשלחו מיטב מקורבי המועדון ודורשי שלומו אל כל פזורת אמצעי התקשורת בישראל, על מנת ללמד סנגוריה על יענקלה ולבטל את הלגיטימציה של מחאה כנגדו. בנוסף, דף מעריצים של יענקלה שחר שנפתח באישון ליל (במימון) הפיץ סטיקרים עם סיסמאות תמיכה בנשיא.

המסר של כולם היה אחיד - בלי שחר אין מכבי חיפה.

עוד באותו נושא

הטור של אדורם קייסי: אוהדי מכבי חיפה, הסתכלו סביב, איפה תמצאו עוד יענקל'ה שחר?

לכתבה המלאה
אוהדי מכבי חיפה מוחים נגד יעקב שחר. לירון מולדובן
מיטב המקורבים נשלחו לבטל את המחאה. אוהדי מכבי חיפה מוחים נגד שחר/לירון מולדובן

בעיניי, אין דבר שגוי, מעליב ומקומם יותר מהאמירה הטיפשית הזו, בטח כשמקורו מתוך המועדון שלי. ראשית, מכבי חיפה היתה מועדון ענק ואהוד מאוד, הרבה לפני ששחר חשב על לרכוש אותה. המשפחה של אבא שלי לא הלכה בשנות השישים, יחד עם עוד אלפים רבים מדי שבת, לראות את מכבי חיפה בגלל שחר והכסף שלו, אלא בגלל האתוס ההתקפי, הלהטוטנים הרדי, שמילו, אמר ואלמני ומכיוון שהפועל היתה "הקבוצה של האשכנזים". מכבי חיפה היא עולם ומלואו. היא לא אדם זה או אחר ומעולם לא הייתה, וגם אם חלקו של יענקלה בהפיכתה לאימפריה הוא עצום ורב, מכבי חיפה היתה הרבה לפניו, ותישאר אימפריה ענקית הרבה אחריו.

שנית, גם אם כל אלו שאומרים שאין מכבי חיפה בלי יענקלה צודקים איכשהו, ומכבי חיפה תתמוטט ותיפול לים כחיל פרעה ביום שאחריו, זה מעיד בעיקר על כך ששחר הוא איש ניהול גרוע, שבנה מערכת שלמה שתלויה אך ורק בו ובחסדיו, ושאינה יכולה להתקיים בלעדיו. ומה יקרה אם חלילה יחלה? או כשהטבע יעשה את שלו עוד כמה שנים? זהו? אין יותר מכבי חיפה? ברור שיש.

בואו נשים רגע את הדברים על השולחן: טייקונים לא לוקחים קבוצות כדורגל מתוך טוב לב ומתוך פילנתרופיה. הם עושים את זה כי בסופו של דבר זה אחלה יחסי ציבור וזה משפיע מצוין על העסקים. רק תזכירו לי, מי הבעלים של סובארו ושל מיצובישי בישראל? לא יודעים? מאמין שאת הבעלים של וולבו והונדה אתם בטוח מכירים.

מכבי חיפה היא מועדון ענק, נטול חובות, בעל המתקנים המפוארים בישראל ובעל תשתית אוהדים כמעט אינסופית בקנה מידה מקומי. היא גם מייצגת את העיר הכי קוסמופוליטית בישראל והיא סמל נצחי לדו קיום ולכבוד, עם יהודים וערבים שמשתפים פעולה באהבה ביציע ועל הדשא. אם את נתניה, בני יהודה ואפילו את בית"ר ירושלים המוטרפת ומבולגנת לקח מישהו, תרשו לי להמר שגם את מכבי חיפה ייקח מישהו.

נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר. אדריאן הרבשטיין
הכרה אדירה במעמד הרם אליו הגיע, ובמציאות שלא לעולם חוסן. יעקב שחר/אדריאן הרבשטיין

אין במחאה נגד יענקלה קללות (למעט אולי כמה עשבים שוטים וטיפשים), אין חוסר כבוד - נהפוך הוא: יש הכרה אדירה בכל הטוב העצום ובמעמד הרם שיענקלה הביא אותנו אליו במו ידיו, לצד הכרה באמת ובמציאות שבה לא לעולם חוסן, וההבנה שהגיעה העת לעבור הלאה. לעד יהיה יענקלה שחר האיש החשוב והמשמעותי ביותר שידע המועדון הזה. כולי תקווה שיידע הצלחה אחת אחרונה, זה מגיע לו. ולנו. אבל גם אם לא, זה הזמן לחשוב על היום שאחרי, זה הזמן לחשוב על המורשת שיותיר אחריו ובעיקר - זה הזמן להצעיד את מפעל חייו אל עבר השלב הבא.

יענקלה, תודה על הכל. זה הזמן לומר שלום.

תמיר אלחיאני, אוהד מכבי חיפה, נמנה עם מקימי האתר "מועדון האוהדים" שהוקם לפני למעלה מעשור. במשך שנים רבות הוא בעל מנוי למשחקי הקבוצה ומלווה אותה גם למשחקי חוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully