וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכבי תל אביב יש כוכב יורוליג: סיכום הניצחון על מילאנו

28.12.2018 / 8:20

הצהובים מהללים את ג'וני אובריאנט ("בדרך להיות כוכב אירופי") אחרי הניצחון על מילאנו שנעל את הסיבוב הראשון ("זה ניצחון ענק"). וגם: הרצון לסגור חשבון עם ראשון לציון, התלונות של מייק ג'יימס ומה גילה סימונה פיאניג'ני לקראת פנסיה

אתר רשמי

1. רק רוצים לטפס

מכבי תל אביב רשמה אמש (חמישי) את ניצחונה הגדול ביותר העונה כשגברה 92:94 על אולימפיה מילאנו במסגרת המחזור ה-15 שנעל את הסיבוב הראשון ביורוליג. הצהובים קיבלו משחק יוצא מן הכלל מג'וני אובריאנט שקלע 32 נקודות, בהעדרו של טאריק בלאק החולה, וניצלו משלשת ניצחון של ג'ף ברוקס סמוך לסיום כדי לחגוג את ניצחונם החמישי העונה במפעל.

עם שריקת הסיום חגגו הצהובים על הפרקט ובחדר ההלבשה, שאפילו המאמן היווני יאניס ספרופולוס מרשה לעצמו קצת להתפרק והלך לקפוץ עם האוהדים שיושבים מאחורי הספסל. חברי ההנהלה נכנסו לאזור חדר ההלבשה ושחררו צעקות שמחה על ניצחון חשוב ששומר על הצהובים בתמונה, אמנם עדיין רחוק מעלייה לפלייאוף, אבל בתמונת הסיכויים.

"זה ניצחון ענק", אמר ג'ייק כהן בסיום, ולאחר מכן הוסיף בלילה ציוץ מאושר, "התקשינו בסיבוב הזה, היו לנו משחקים טובים, משחקים רעים, משחקים צמודים ומשחקים לא צמודים. לנצח משחק כזה מול קבוצה כזאת, ששיחקה טוב מאוד, וידענו לנצח אותו, זה ניצחון ענק. זה ערב מאוד חיובי בשבילנו". כהן קלע 7 נקודות ב-15 דקות, שניהם עבורו שיאי עונה בהעדרו של בלאק, "ידעתי שאני צריך להתעלות, מה שקרה לטאריק זה חלק מהמשחק, כשזה קורה כל הקבוצה צריכה להתעלות. ג'וני היה ענק היום, אני ואנג'לו וכל הקבוצה צריכה להיות מוכנה כשיקראו לך".

גיבור נוסף של הערב היה אנג'לו קלויארו. הפורוורד לא קלע נקודה עד השלשה הגדולה שלו שנתנה לצהובים יתרון 89:91, דקה וחצי לסיום, "אם אני פנוי, אני אזרוק, דיאנדרה קיין מסר לי כדור נהדר, הייתי לבד בפינה, זרקתי וקלעתי, זה הכל", אמר הפורוורד, "זה משחק ביתי, זה היה חשוב מאוד, בסיטואציה שאנחנו נמצאים בה, אנחנו יודעים שאנחנו צריכים לנצח את משחקי הבית, זה היה חשוב והקהל היה נהדר היום".

דיאנדרה קיין, שקלע 12 נקודות אליהן הוסיף 6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים הוסיף: "זה תמיד טוב להשיג ניצחונות, אם אתה מנצח ב-40 או בנקודה, השחקנים ידעו שזה משחק חשוב ונלחמו בשביל זה מהרגע הראשון. אנחנו לא מסתכלים על הטבלה, אנחנו יודעים מה על כף המאזניים, אנחנו רק רוצים לטפס ולטפס, המנטאליות זה לשחק את המשחק הבא. המשחק הבא הוא נגד ראשון ורק אז נחשוב על היורוליג".

ג'ייק כהן מכבי תל אביב. קובי אליהו
ניצל את ההזדמנות. ג'ייק כהן/קובי אליהו

2. ג'וני כוכב אירופי

2. כוכב הערב היה כאמור ג'וני אובריאנט. הפורוורד שנמצא בכושר נהדר להט עם 32 נקודות, כולל 5 מ-7 מחוץ לקשת, וכל זה בהעדרו של טאריק בלאק שבבוקר המשחק קם עם חום גבוה ולא יכל לשחק. כשנכנס אובריאנט לאזור חדר ההלבשה הוא קיבל תשואות רמות מכל אנשי מכבי וקריאות עידוד.

"הקליעות התחילו להכנס, החברים שלי לקבוצה בטחו בי שאני אקלע ואני דאגתי שהכדור ייכנס", אמר אובריאנט בחוסר צניעות אופייני, "אני יודע שאני סקורר, זה מה שאני עושה, החברים שלי לקבוצה סומכים עליי שאקלע, והיה לי חתיכת ערב".

מי שפרגן מאוד לאובריאנט היה דיאנדרה קיין, שהסביר את המשחק הנהדר של השחקן הצעיר שהגיע מה-NBA: "ג'וני הוא שחקן שיכול לקלוע בכל ערב, אנחנו יודעים מהאימונים למה הוא מסוגל. זה הכל תלוי בו, הוא כמו אחי הקטן, אני יודע מה הוא יכול להביא. כשהוא אגרסיבי בהגנה, ההתקפה שלו יותר טובה. אני תמיד אומר לו שלא יוותר בהגנה, והיום זה מה שהוא עשה, היה לו משחק נהדר".

במכבי סיפרו כי ידעו שייקח לשחקן זמן להכנס לקצב ביורוליג, אך כעת הם קוצרים את הפירות, "גם ספאחיה אמר לנו בתחילת העונה - מדובר בשחקן בן 25 שלא שיחק יותר מדי כדורסל מקצועני עם כישרון ענק", סיפר אחד מאנשי הקבוצה, "ברגע שהוא יבין את התפקיד שלו ואת המשחק הוא יהיה כוכב אירופי. הוא מראה רק חלק ממה שהוא יודע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ג'וני אובריאנט שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
כוכב אירופי בהתהוות. ג'וני אובריאנט/דני מרון

3. אופטימיות זהירה, דריכות לקראת הגביע

3. הניצחון אמש סגר סיבוב ראשון די מאכזב עבור הצהובים. חמישה ניצחונות ב-15 משחקים מעמידים אותם בעמדה רעה מאוד לקראת הסיבוב השני, במיוחד שיפתחו אותו במשחקי חוץ נגד ריאל מדריד וצסק"א מוסקבה מתוך שלושת המשחקים הראשונים.

אלא שמד האופטימיות בחדר ההלבשה של הצהובים נשאר גבוה: "ברור שזה ריאלי לחשוב על עלייה, ניקח את זה משחקי אחרי משחק, יש לנו שמונה משחקי בית בסיבוב השני והכל עוד אפשרי", אמר קלויארו, וג'ייק כהן הוסיף: "הפילוסופיה שלנו היא ללכת ולהשתפר, להתמקד במה שאנחנו יכולים לשלוט בו. אם נתקדם צעד אחרי צעד, פתאום כל הקבוצה תהיה הרבה יותר טובה. הדבר הכי גרוע יהיה לחשוב כמה משחקים צריכים לנצח. צריכים להתמקד באיך שומרים את הפיק אנד רול יותר טוב, או סוגרים לריבאונד יותר טוב. ריאל מדריד קבוצה טובה מאוד, אבל זה לא חשוב להתמקד בניצחונות, אלא בלהשתפר, ואם נעשה את הדברים כמו שצריך, הניצחונות יגיעו".

אלא שעוד לפני שמתחילים את הסיבוב השני, למכבי יש משחק אותו מגדירים במועדון כבעל חשיבות גדולה, נגד מכבי ראשון לציון ברבע גמר הגביע. הצהובים לא שכחו איך הפסידו לכתומים ברבע גמר גביע ווינר, ולא רוצים לאבד תואר שני העונה בבית מכבי.

"אנחנו לוקחים את זה משחק אחרי משחק, יש לנו משחק נגד ראשון, קודם כל נדאג לזה, ולא נחשוב יותר מדי קדימה", אמר אובריאנט בסיום ואחד מאנשי הקבוצה הוסיף: "נעבור את ראשון ונדבר על מה אפשר לעשות נגד ריאל מדריד. אסור להפסיד בגביע".

מייק ג'יימס שחקן מילאנו. דני מרון
לא אהב את השיפוט. מייק ג'יימס/דני מרון

4. השיעור לקראת הפנסיה

בצד המפסיד של הערב, במילאנו יצאו מאוכזבים מאוד. מייק ג'יימס הכוכב הגדול של הקבוצה, סיים את המשחק עם 16 נקודות ו-8 אסיסטים, אך בסיום צייץ בכעס: "עם כל הכבוד למכבי, לא יכול להיות שאני מסיים משחק ללא זריקת עונשין אחת", ושלח מסר ברור לעבר השופטים. אגב, גם סקוטי ווילבקין סיים את המשחק ללא זריקת עונשין אחת.

מי ששב אתמול להיכל היה סימונה פיאניג'אני, המאמן האיטלקי שהצעיד לפני שנה וחצי את הפועל ירושלים לחצי גמר היורוקאפ ולאליפות המדינה. פיאניג'אני התקבל בחמימות על ידי לא מעט מכרים וסיפק את אחת ממסיבות העיתונאים המפורסמות שלו בסיום.

אלא שעם כל הכבוד לצבעוניות של האיטלקי, הוא סיפר בתסכול על לוח המשחקים הבלתי אפשרי של קבוצתו. מילאנו סגרה אמש שבעה משחקים ב-14 ימים, "מתל אביב אנחנו חוזרים למילאנו, ולוקחים טיסה לאבלינו, זה יהיה משחק חמישי בשבועיים שאנחנו צריכים לטוס בשבילו, אני קרוב לפנסיה ולא נתקלתי במצב כזה".

בעונה הבאה הליגה האיטלקית תורחב בעוד שתי קבוצות, וכך גם היורוליג, ומילאנו תשחק לפחות עוד שמונה משחקים בעונה. ביחד עם אליפות העולם שתיערך בסין בקיץ, חלק מהשחקנים צפויים לעונה עמוסה ביותר. "שחקן כמו נמנייה נדוביץ', שיכול ללכת עם נבחרת סרביה עד הסוף, יכול לשחק מעל 100 משחקים ב-11 חודשים, זה כמעט משחק כל שלושה ימים, כולל נסיעות, צריך לחשוב על זה מחדש", אמר האיטלקי בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully