וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב תוקפים את לברון ג'יימס: "התנצלות חלולה המלמדת על בורות"

הכוכב לא נענש על הפוסט האנטישמי, אך בארה"ב לא עוברים לסדר היום: "בורות היא לא תירוץ למילים מסוכנות". וגם: ג'יימס מודה שהוא מגייס כוכבים ללייקרס, ומדבר על "הכעס" על דוראנט

רויטרס

לברון ג'יימס אמנם התנצל על הפוסט האנטישמי שהעלה לאינסטגרם וב-NBA החליטו שלא לקנוס אותו, כך על פי ESPN, אולם הפרשה מסרבת לרדת מסדר היום. כוכב לוס אנג'לס לייקרס פרסם ל-45.9 מיליון עוקביו ברשת החברתית תמונה ועליה ציטוט מתוך שיר של הראפר 21 Savage - "אנחנו מקבלים את הכסף היהודי הזה. הכל כשר".

אולם לא כולם קיבלו את ההתנצלות הזאת. העיתונאי האמריקאי ירון וייצמן, שעובד כעת ב"בליצ'ר ריפורט" וכתב בין היתר ב-ESPN, "סלאם" והניו יורקר, פרסם בבלוג שלו טור ובו כתב, בין היתר: "אני לא חושב שלברון הוא אנטישמי או שיש לו רגשות שנאה כלפי יהודים. אני לא חושב שצריך להעניש או לקנוס או להשעות אותו. אני מעריץ שלו ומעריך אותו על איך שהוא בחר להשתמש בקול שלו ובדרך כלל חושב שהפרשנות החברתית שלו חכמה וחדה".

אבל לא הפעם. "בדיוק בגלל זה כל כך התאכזבתי מפוסט האינסטגרם שלו, וכעסתי על הכביכול-התנצלות שהגיעה לאחר מכן". ההתנצלות, למי שפספס, כללה את לברון טוען כי "אם פגעתי במישהו אני מתנצל. אני כל הזמן מפרסם שורות משירים. זה מה שאני עושה. אני נוסע במכונית, מקשיב למוסיקה מצוינת, וזה מה שקורה. הייתי משוכנע שזו מחמאה, וכמובן שזו לא. אני מתנצל בפני כל מי שנפגע, זו לא היתה הכוונה שלי".

עוד בנושא:

לברון התנצל על הפוסט האנטישמי: "חשבתי שזו מחמאה"
דיוויד בלאט: "אני ולברון ג'יימס ראינו את המשחק בצורה אחרת"
רואים את המולד: כמה אתם יודעים על עונת ה-NBA, רגע לפני חג המולד?

גם שחקן ה-NFL לשעבר שאנון שארפ מ-UNDISPUTED עצבני

"אני לא חושב שהתנצלות כנה נפתחת במילים 'אם פגעתי במישהו'", כתב וייצמן. "זה משהו שאדם ציבורי אומר כשהוא מרגיש שעליו להתנצל מסיבות שקשורות ביחסי ציבור, ולא בגלל שטעה. זה גם המשפט שמלמד על בורות של אנשים, שבמקרה הזה, נכונה לגבי לברון.

"אני באמת מאמין שלברון חושב שהוא מחמיא כשהוא אומר שיהודים טובים עם כסף. אבל בורות היא לא תירוץ למילים מסוכנות מדמות ציבורית, והיא לא אמורה לאפשר לו את החופש להוציא התנצלות חלולה... לברון לא קיבל את הבורות כהסבר לפעם שפיל ג'קסון תיאר אותו ואת חבריו כ"חבורה" (Posse), אני לא בטוח מדוע הוא חושב שיהודים צריכים לקבל אותה כתירוץ הפעם".

וייצמן הוסיף ושלח גם חץ אל עבר התקשורת, שלא ממש גינתה את דבריו של ג'יימס. "כולנו כל כך היללנו אותו על שנכנס בטראמפ ואחרים", כתב העיתונאי האמריקאי, בעוד כעת כולם שקטים. "זה עניין יהודי? אם התשובה היא שכולנו למדנו שזה בסדר לא לחסל אנשים על טעויות אז בסדר, אבל לא נראה לי שזה המקרה הפעם".

עוד באותו נושא

לברון התנצל על הפוסט האנטישמי: "חשבתי שזו מחמאה"

לכתבה המלאה

סטיבן איי סמית' על הפוסט והדברים הנוספים שלברון אמר לאחרונה

לאחר מכן, ניתח וייצמן את הקונטקסט ההיסטורי של סטריאוטיפ הקשר של יהודים עם כסף והוסיף: "אני מבין איך לברון יכול לפרסם דבר כזה ולא להבין שהוא תורם לאנטישמיות מסוכנת. זה בסדר, בדיוק בשביל זה יש חינוך, אם אתה מוכן שיחנכו אותך. לברון, לעומת זאת, לא נראה כאילו הוא מבין שהוא זקוק לזה... הוא הבהיר שברצונו להיות סמכות בנושא עניינים חברתיים וצריך להריע לו על כך. אבל אתה לא יכול לבחור מתי המילים שלך חשובות ומתי לא. הכוח הזה מגיע עם מחויבות. אני לא מבקש הרבה כשאני אומר שהמחויבות הזאת לא צריכה לקדם ואז להגן על שימוש במושג אנטישמי בן אלף".

מאט מייזל מרשת "פוקס" הוסיף: "כשלברון השתמש במילים הללו הוא גילה בורות עצומה כלפי יהודים. ההנחה שיהודים רק רוצים כסף ושהם קמצנים הוא אחד הסטריאוטיפים הישנים בהיסטוריה. זה לא יפתיע אותי אם אנשים שקראו את הציוץ שלו חשבו שאין שום דבר לא בסדר במילים הללו. זו לא בעיה של לברון אלא בעיה של כל החברה, ואני אומר כמעריץ גדול שלו. אני מקווה שמישהו יישב ויחנך אותו בנושא".

לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס. GettyImages
ההתנצלות לא עברה בשקט. לברון/GettyImages

בתוך כך, הסערה סביב הפוסט השנוי במחלוקת של ג'יימס היא כאין וכאפס לעומת הסערה שחולל ב-NBA בימים האחרונים עם הנסיונות המרומזים והפחות מרומזים לגייס את אנתוני דייויס. הלילה פורסם ראיון חג עם ג'יימס ב-ESPN, בו הודה שהוא מנסה לגייס כוכבים נוספים ללייקרס. "אני תמיד מגייס שחקנים. אני מנסה לשכנע שחקנים לבוא לשחק מאז 2007, בערך. דחו אותי לא מעט פעמים, אבל לפעמים גם לא דחו אותי".

לדברי ג'יימס, המעבר ללייקרס אמור להקל עליו בכל הקשור לצירוף כוכבים נוספים לצידו. "הרבה שחקנים לא רצו להצטרף אליי בקליבלנד. ניסיתי לגייס כל כך הרבה כששיחקתי בקאבס, אבל היו כמה וכמה פעמים שזה פשוט לא צלח. אני בטוח שלשכנע אנשים להגיע ללוס אנג'לס תהיה משימה הרבה יותר קלה".

למי שתהה, ג'יימס לא מסופק מהתוצאות של הלייקרס ומהסגל הנוכחי. הוא הודה ש"אני לא מסתפק בלהיות טוב, לא מסתפק בלהיות בסדר. אני מרוצה אך ורק כשאני מנצח, והלייקרס תמיד שמו דגש על הניצחון".

כמו כן, ג'יימס התייחס לעקיצה מכיוון קווין דוראנט. כוכב גולדן סטייט אמר לבליצ'ר ריפורט, במסגרת כתבה שבחנה מדוע פחות ופחות שחקנים מעוניינים לצד לברון, ש"אני מבין אותם, כי האווירה סביב לברון רעילה".

ג'יימס סיפר ש"כששמעתי את זה כעסתי, אם להיות כן. לא ידעתי מאיפה זה בא, וחששתי שסילפו את דבריו. אחר כך הוא התקשר אליי, וסיפר איך הוא מרגיש ששינו את הזווית שלו לטובת הסיפר. בכל מקרה, אני לא בן אדם ששומר טינה יותר מדי. אני שמח מדי מהחיים שלי ולא רוצה להתעסק בשום דבר שלוקח ממני את השמחה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully