וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופע של איש אחד: ליאור אליהו יכריע את גורל העונה של הפועל ירושלים?

23.12.2018 / 10:21

הניצחון באשדוד הבליט מחדש את התלות של האדומים בקפטן, שבגיל 33 הפך לשחקן שמסמל את ההבדל בין הצלחה לכישלון תחת החוק הרוסי. בניצחונות הוא תורם 8.1 נקודות ו-6.7 ריבאונדים למשחק, ובהפסדים צונח ל-2 נקודות ו-0.6 ריבאונדים

one

ההבדלים בין קבוצה מנצחת במומנטום חיובי לבין קבוצה מפסידה עמוסת בעיות אינם תמיד כל כך תהומיים. הם קשורים בין היתר לאיכות היריבות, אבל לא רק: הרי לפני שבוע שררה אווירת משבר סביב הפועל ירושלים, אחרי הפסדים ב-13 הפרש בשני משחקים שסומנו חשובים במיוחד בשלב הזה של העונה; הבוקר (ראשון) התעוררו האדומים לשבוע חדש ומלא אנרגיות, אחרי ניצחונות החוץ הקלים בפוניבז' ובאשדוד.

אלא שבכל הקשור לליגה הישראלית, הפתרון לבעיות לא תמיד מגיע דווקא מהכוכבים הראשיים בקבוצה. קל לומר שכל עוד ג'יימס פלדין ינפק את נתח הקליעות שלו, ותמיר בלאט ינווט את משחק ההתקפה - ירושלים תהיה בצד המנצח. אבל לאור החוק הרוסי, ובעיקר לאור הסגל הישראלי הקצר והמעט לא מאוזן שנבנה העונה בארנה, מי שהפך לברומטר בזירה המקומית הוא ליאור אליהו. בשבוע שעבר בלט לרעה בהפסד למכבי תל אביב עם שתי נקודות וחמש עבירות בארבע דקות, ואמש היה בין הטובים בקבוצתו עם עשר נקודות, שישה ריבאונדים וארבעה אסיסטים בניצחון על מכבי אשדוד/באר טוביה.

עוד בנושא:

קטש: "למדנו מההפסדים בשבוע שעבר. מרוצה מהאנרגיות שהבאנו"
הפועל חולון והפועל ירושלים עשויות להיפגש בפלייאוף האירופי
חוזר לישראל: דיימון סימפסון חתם במכבי ראשון לציון

שחקן הפועל ירושלים, ליאור אליהו. לילך וייס רוזנברג
אי אפשר לוותר עליו. אליהו/לילך וייס רוזנברג

בקיץ, כשמלאו לו 33, אליהו נשאר בקבוצה רק בגלל החוזה שהיה לו לעונה נוספת - ומונה לקפטן. מכיוון שמצבת המקומיים כוללת רק אותו ואת אלכס צ'וברביץ' בקו הקדמי, בעוד שלושת האחרים כולם גארדים (בלאט, בר טימור ויוגב אוחיון), המשמעות פשוטה: ברגע שאליהו וצ'וברביץ' ייקלעו ליום חלש, לבעיית עבירות או לפציעה, תאבד ירושלים את כוח האש שלה בקו האחורי - ותיאלץ להושיב בצד שניים מהגארדים הזרים שלה.

שלוש פעמים הפסידה ירושלים בליגה בעשרת המחזורים הראשונים של העונה, ושלא במקרה היו אלה משחקיו החלשים ביותר של אליהו: בכל אחד מהם (מול גלבוע/גליל, הפועל אילת ומכבי תל אביב) תרומתו הייתה צנועה בלשון המעטה - הוא תרם שתי נקודות, 0.6 ריבאונדים, 1.6 אסיסטים ואפס נקודות במדד המשוקלל; בשבעת המשחקים האחרים תרם הפורוורד 8.1 נקודות, 6.7 ריבאונדים, ארבעה אסיסטים ומדד 11.8 - ובכולם ניצחה קבוצתו.

הדברים האמורים אינם נוגעים, מטבע הדברים, לליגת האלופות. בהיעדר החוק הרוסי, המאמן עודד קטש מתמרן בקלות יתרה בין ההרכבים - ודקות המשחק של רוב הישראלים (למעשה, כולם חוץ מבלאט) מתמעטות באופן משמעותי: טימור צונח מ-19 דקות בליגה ל-10.6 באירופה, צ'וברביץ' מ-13.7 ל-5.3, אוחיון מ-12.6 ל-9.1 וגם אליהו יורד מ-18.8 ל-13.1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully