וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מהללים: "ליונתן כהן יש את החומרים מהם עשוי ערן זהבי"

23.12.2018 / 7:12

הצהובים מאושרים מההתעקשות של איביץ' להשאיר את כובש שער הניצחון מול בית"ר, ומדביקים לו השוואה יומרנית. קנדיל סחט מחמאות אבל בספק לבאר שבע, וגם: התמונה שהמחישה עד כמה חדר ההלבשה בריא

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. איביץ' סירב לדון בשחרור של 'ג'וני' וידע למה

לפני כמעט חודשיים גיששו גורמים בסביבתו של יונתן כהן מול מכבי תל אביב ובדקו האם קיימת היתכנות להעבירו בהשאלה בחודש ינואר כדי שישחק בקבוצה אחרת בצורה קבועה. הכיוון שלהם היה להעביר את כהן לבית"ר ירושלים ולתת למשה חוגג אופציה לרכוש את כרטיסו. זה לא היה לגמרי על דעתו של כהן. הוא הקפיד לפזר בכל מקום שהוא רוצה להילחם על מקומו במכבי תל אביב, אפילו שהיו שבועות שלמים בהם לא דגדג את הסגל ובעיקר התייבש ביציע. במכבי תל אביב אמרו אז לאלה שבדקו, שאיביץ' לא רוצה לשמוע על אפשרות שכהן לא יהיה בסגל הקבוצה. איביץ' נהג גם להזכיר את כהן במסיבות העיתונאים אחרי משחקים בהם הוא לא נכלל ב-18. "אני יודע שג'וני עובד מאוד קשה והוא ראוי לקבל הזדמנות", אמר הסרבי יותר מפעם אחת.

אתמול נכנס כהן בדקה ה-86. הוא החליף את אלירן עטר. לפני שבועיים הוא כבש צמד מול בני יהודה, אבל אחרי זה חזר לספסל מול מכבי חיפה. גם אמש בטדי פתח על הספסל אבל בדקות המועטות ששיחק, עשה בדיוק מה שהיה עושה במכבי תל אביב מישהו שמזכיר לרבים במועדון את כהן. "ליונתן כהן יש את החומרים מהם עשוי ערן זהבי", אמר אמש גורם במועדון והחזיק אצבעות שזה לא יקלקל את הילד. שער הניצחון אתמול לאותו צד בטדי בו כבש ערן זהבי את אותו שער ב-2010 לזכות הפועל תל אביב, היה שער קלאסי של זהבי. שער במאני טיים. שער עם הבאזר. "זו ווינריות ששמורה לשחקנים מיוחדים", הוסיפו במכבי תל אביב. "נבנה כאן משהו אחר וזה בסדר שאיביץ' מבשל אותו לאט לאט". כל המהלך היה מהלך של זהבי. המסירה לאנריק סבוריט והריצה קדימה לרחבה כשהוא מסמן לספרדי לתת לו את הכדור למקום הנכון. סבוריט יכול היה לעשות מה שרבים עושים ולהגביה כדור סתמי לרחבה, אבל הספרדי מסר למקום הנכון ויונתן כהן סיים בשער שהזכיר לכל מי שישב ביציע הדרומי בטדי שערים של מספר 7 האגדי.

עוד בנושא

מכבי תל אביב גברה 1:2 על בית"ר ירושלים עם שער בדקה ה-92
איביץ': "ניצחון מתוק", קלינגר: "הלחץ של מכבי ת"א השפיע על השופט"

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם יונתן כהן. יוסי ציפקיס
לומד מהווינר הגדול מכולם. יונתן כהן חוגג/יוסי ציפקיס

2. המצטיין מאור קנדיל בספק לבאר שבע

יונתן כהן כבש את שער הניצחון, אבל לא בטוח שהניצחון הגיע אמש (שבת) למכבי תל אביב. זה היה משחק רע של הקבוצה והדקות הטובות שלה היו רק כאשר דור מיכה נכנס כמחליף. אם היתה נקודת אור אחת היא באה מהאגף הימני של קו ההגנה. מאור קנדיל ממשיך להכות בברזל כשהוא חם והוא אחד משחקני הרכש היותר טובים שהביאה מכבי תל אביב. קנדיל לא רק מחליף מצוין את דסה. הוא גם נותן הרבה שקט למכבי תל אביב במשא ומתן המוקפא מול דסה. בזמן שדסה רוצה 800 אלף יורו נטו לעונה ופוזל לקבוצה באירופה, קנדיל נותן למכבי תל אביב ביטחון שגם אם דסה יעזוב, יש לו מחליף ראוי.

יכולת מקצועית משפיעה גם על מעמד בחדר הלבשה ודי לראות את הריקוד המיוחד שאימץ לו קנדיל אחרי שני המשחקים האחרונים מול הקהל של מכבי תל אביב כדי להבין שהבחור נקלט היטב גם חברתית בקרית שלום. את המשחק סיים קנדיל עם קרסול נפוח ורק היום יוכלו במכבי תל אביב להעריך אם הוא יוכל לשחק מול הפועל באר שבע ביום שלישי. כל זמן שדסה עוד לא ערך אימון מלא עם הקבוצה, נמצאים שני המגנים הימניים בספק למפגש מול האלופה ומי שעשוי לשחק כמגן ימני או כבלם ימני אם איביץ' יעבור לשחק עם שלושה בלמים הוא שחר פיבן שממשיך לקבל אשראי מהמאמן ויכול לשחק גם כמגן ימני במקרה הצורך.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

3. השמחה של איביץ'? של שוינפלד ואופואדו היתה יותר בולטת

גם אתמול איביץ' פגע בהחלטה קריטית. החילוף של יונתן כהן היה חילוף מנצח והוא רשום שוב על שמו של הסרבי. איביץ' פרגן אחרי המשחק לכל השחקנים וטען כי "ההבדל בינינו לבין בית"ר היה באיכות השחקנים. השחקנים שלנו מגיעים למצבים בראש נקי. זה ניצחון מנטלי". איביץ' גם חגג לראשונה עד הסוף על הספסל. לא הרמת ידיים מינורית ולא מחיאות כפיים מאופקות, אלא אושר אמיתי שהתפרץ אחרי השער של כהן. לא פחות משהעין תפסה את איביץ' שמח, דיברו במכבי תל אביב על התגובות של ארון שוינפלד וצ'יקו אופואדו. "על פניו מדובר בשני שחקני התקפה שלא שיחקו דקה והיו צריכים להיות מתוסכלים, אבל כשאתה רואה כמה הם היו מאושרים וקפצו על המאמן, אתה מבין שיש לנו חדר הלבשה בריא", אמרו במועדון.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם המאמן ולאדן איביץ'. יוסי ציפקיס
סוף סוף הוא השתחרר. איביץ' חוגג עם שוינפלד ואופואדו/יוסי ציפקיס

4. ראיקוביץ' סוף סוף לקח פנדל. אין שוער שלישי לשלישי

בהרבה מאוד פעמים בעבר קיוו במכבי תל אביב לפנדל שיציל פרדראג ראיקוביץ', ואתמול הוא סוף סוף לקח פנדל מאוד חשוב ובמצב קריטי. אם אור אינברום היה כובש, יתכן שהבוקר היינו קוראים את ההסברים של איביץ' להפסד. אבל ראיקוביץ' לקח את הכדור וגם הוא בא לעונה הזו יותר טוב. רק לפני שבוע הבהיר שהוא לא מתכוון לעזוב את מכבי תל אביב לפני תום העונה ולא מן הנמנע שאם לא יהיו הצעות עליו, מכבי תל אביב גם תציע לו חוזה חדש.

בשער השוויון של בית"ר היה לו חלק קטן, אבל במשחק גביע כששוער לוקח פנדל והקבוצה בסוף מנצחת, לא זוכרים תקלה קטנה בדרך. ביציאה מטדי אחרי המשחק סיפר שרן ייני שהוא היה במתח גדול במחצית השנייה. שוער המשנה חביב אוחיון הורחק על הספסל כי ירק לעבר אוהדים של בית"ר ירושלים שירקו על השחקנים בספסל וייני חשש שאם יקרה משהו לראיקוביץ' הוא יצטרך להיכנס לשער כפי שעשה בעבר. "נגד ערן לוי ומאור בוזגלו זה לא סימפטי לעמוד בשער", אמר ייני. ביום שלישי מול הפועל באר שבע עדיין לא ברור מי יישב על הספסל כשוער המשנה. דניאל טננבאום התגייס והוא עושה טירונות ודניאל פרץ עבר ניתוח. במכבי תל אביב יצטרכו לעבוד מול הצבא כדי לשחרר את טננבאום שלא התאמן כבר זמן רב או להושיב שוער מקבוצת הנוער.

צ'יקו אופואדו, פרדראג ראיקוביץ' שחקני מכבי תל אביב חוגגים. יוסי ציפקיס
מרוכז יותר העונה. ראיקוביץ' חוגג בסיום/יוסי ציפקיס

5. הטענות של קלינגר? "לא שופטים אדם בצערו"

במכבי תל אביב לא הבינו אמש מה רצה ניר קלינגר כשאמר בסיום המשחק שהחלטות השופט אוראל גרינפלד נבעו מלחץ שהפעילו עליו שחקני מכבי תל אביב תוך כדי המשחק ובהפסקה. "לא שופטים אדם בצערו", אמרו במכבי תל אביב באלגנטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully