וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלך הוא עירום, אבל מה זה אומר על הממלכה? על הרמה העונה בליגת העל

22.12.2018 / 11:30

מי הם האנשים שטוענים ש"העונה הליגה חלשה"? מה הם ראו עד השנה? למה כל כך חשוב להם להגיד את זה, ומה זה אומר עליהם ועל ההצלחה של מכבי תל אביב? על תחושות, הקנטות ושייע פייגנבוים

יוסי ציפקיס

לאחרונה יש הסכמה חדשה בקרב חובבי ליגת העל בעקבות הפער הגדול שפתחה מכבי תל אביב בפסגת הטבלה, לפיה "הליגה חלשה". טענה זו מתבססת על מספר מסקנות והערכות, ובמרכזן העובדה שכרגע אין קרב אמיתי על התואר, מיעוט שערים, פער קטן בין המקום החמישי למקום האחרון שמרמז על רמה נמוכה, הרבה תוצאות תיקו, ההצלחה של קבוצה כמו חדרה, שבני יהודה שנייה, ש"גדולות" כמו הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים מסובכות בקרבות תחתית, שמכבי חיפה שוב מקרטעת, ובכלל, איזושהי תחושה באוויר, שאי אפשר להסביר, ובאמת, לא תמיד צריך להסביר, לפעמים אי אפשר להתווכח עם תחושות, הליגה באמת חלשה.

אוהדי מכבי תל אביב, מנגד, מרגישים שמנסים להקטין את ההישג של הקבוצה שלהם. כאילו הטענה הזו ש"הליגה חלשה" המטרה היחידה שלה היא ללגלג על הדומיננטיות של הצהובים, לרמוז שהיא לא חוכמה גדולה, לא ביג דיל, לא משהו שיש להתגאות בו. הרי מה החגיגה הגדולה? את מי כבר ניצחה הקבוצה של איביץ'? באיזו ממלכה היא שולטת? בסך הכל בליגת העל הקטנטנה, הזניחה, השולית, שכאמור, היא שום דבר מלבד חלשה, במיוחד השנה. בעונות אחרות זה לא היה מספיק. איפה הימים ההם?

אז מי צודק? כמו תמיד, כולם. מצד אחד, הליגה באמת חלשה. מצד שני, זה לא מקרי שאמירה זו אכן נאמרת בקול בהנאה בימים אלה על ידי כולם מלבד לאוהדי מכבי תל אביב (וחדרה ובני יהודה) בניסיון לפגום בגאווה שלהם.

ועדיין, בכל זאת, טענת "הליגה חלשה" מעלה כמה תהיות. הראשונה בהן, היא אם הליגה העונה חלשה, האם אפשר להניח שבעונות קודמות היא הייתה חזקה? האם אלה שמתייחסים בביטול לרמה העונה בליגת העל, התמוגגו מהרמה שלה בעונות קודמות? האם הם מאמינים שהעונה חל שינוי מהותי שגרם לדעיכה? שבקיץ התחולל תהליך דרמטי שהוביל להידרדרות ביכולת של הקבוצות, ההנהלות, השחקנים? האם הם מזהים מגמות ספציפיות, מהותיות?

עוד בנושא:

מוחמד זבידאת סיפק מדריך קולינארי לאוהדי מכבי נתניה: "סעו לסכנין"
דיווח בסרביה: "מכבי חיפה מעוניינת בחלוץ אוגניין מודרינסקי"
מנחם קורצקי נסער אחרי ההדחה: "מתכוון להתפטר מהפועל רעננה
בני סכנין: חשש מהפציעה של אקפביו, ג'אבר בספק גדול לנתניה

עמית ביטון שחקן מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
אפשר לחשוב שבשנים קודמות היו פה כל כך הרבה יותר טוב/לירון מולדובן

האם, למשל, בעונות קודמות, בניגוד ל-2018/19 האומללה, הם צפו במשחקים בהנאה ובגאווה? האם בתור מביני עניין וחדי אבחנה שכמותם, עם יכולת ההבנה המקצועית שבהם ניחנו, עם העין הרגישה שלהם לשינויים - האם עד עכשיו הם באמת האמינו שהליגה חזקה ואיכותית, ופתאום משהו קרה לה? האם עד העונה לא הופיעו בליגת העל קבוצות כמו רעננה, סכנין ואשדוד? האם עד העונה המשחקים לא שוחקו באצטדיונים העצובים באשקלון, בקרית שמונה ובי"א? האם הקבוצות לא אומנו בידי מיטב המוחות, כמו יובל נעים ומנחם קורצקי? האם מאז ומעולם כדורגלני ארץ ישראל שיחקו במהירות, בדיוק ובמיומנות, ואילו העונה דעכו באופן מוזר? האם עד העונה המשחקים לא שודרו על ידי שייע פייגנבוים וג'ימי טורק, שבעצם נוכחותם פוגמים ברמה? שאילו היו מפרשנים את מונדיאל 1982 היו מצליחים להטיל צל אפור גם על ברזיל הגדולה?

אבל השאלה האמיתית היא מי הם האנשים שטוענים ש"הליגה חלשה". חשוב להבהיר שלא מדובר בדיון חוצה מגזרים, שמסעיר את הציבור ופותח מהדורות, אלא סוגיה קטנה ושולית וזניחה שמטרידה מעטים וזניחים. לא מדובר ברופאת המשפחה שלי מקופת החולים, שעדיין שומרת אמונים לליגה המקומית, ובכל שבת בערב, מיד עם סיום המשחקים, מכוח המסורת, מחכה לתוכנית סיכום המחזור כדי לגלות מה עשתה נתניה, מה נהיה עם חיפה, מה אומרים הפרשנים ומה היו רגעי המחלוקת. לא, האנשים שטוענים ש"השנה הליגה חלשה" הם לא צופי כדורגל אובייקטיביים, הם לא חובבי ספורט אמיתיים שמכורים לכדורגל במיטבו, ואילו השנה, למירב האכזבה, צופים במשחקים ומרגישים צביטה, שהרמה דעכה.

לא לא. האנשים שטוענים ש"העונה הליגה חלשה" הם המכורים, העיוורים, אנשי ההארדקור, שעליהם מבוסס העסק. האוהדים האומללים שצופים במוצר הדועך שנקרא "ליגת ג'פניקה", וכבר שנים לא יודעים למה, לא מצליחים להתנתק, וצופים באירועים בתסכול, בידיעה שמשהו בהם פגום. אנשים שרואים בלוח המשחקים ששבוע הבא הם בדוחא, ובטוחים שמדובר ב"משחק חוץ קשה". אנשים שמתמוגגים מהדרמת של יוסי בניון, שנסערים מראיון של ערן לוי, שקונים את הפרומו "חגיגת הגביע". אנשים שצופים ב"בוזגלו'ס" ובטוחים שהיא משפחת האצולה של הענף. ואולי הם צופים בזה כי זה קאלט, וגם הקאלט הזה פירושו שלא מדובר בחוויה ספורטיבית נטו, אלא משהו רגשי, סבוך, שמנותק לחלוטין מהרמה המקצועית. בקיצור, אנשים שיודעים שהעובדה ש"העונה הליגה חלשה" היא חסרת חשיבות.

האם זה ש"העונה הליגה חלשה" פגמה באושר של אוהדי בית"ר אחרי ה-0:3 על הפועל תל אביב? האם אוהדי הפועל תל אביב מודאגים יותר או מודאגים פחות ממיקומם בטבלה בגלל ש"העונה הליגה חלשה"? האם אוהדי מכבי חיפה מתנחמים שההשפלות שהם עוברים קורות בעונה חלשה, האם זה משפיע על רמת המבוכה שלהם? לא, לדברים האלה אין משמעות. לשינויי איכות אין משמעות במסגרת שבה איכות היא משנית. אם כבר, כשיוצאים מנקודת הנחה שכל הענף מבוסס על רגש ואיבה, הדעיכה היא בעיקר ברמת ההקנטות. ברמת הטיעונים. בחזרה לימים עברו, כשאוהדים ניסו לפגוע בהצלחה של אלופות עם הטיעון הנדוש של "העונה הליגה חלשה". במובן הזה, היא באמת נחלשה והולכת אחורה. הגיע הזמן להתקדם.

עוד באותו נושא

דיווח בסרביה: "מכבי חיפה מעוניינת בחלוץ אוגניין מודרינסקי"

לכתבה המלאה
יציעים ריקים בנתניה. מגד גוזני
אכן, הבעיה היא בעונה הספציפית הזאת ולא בכדורגל הישראלי בכלל/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully