וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: המחאה נגד שחר צפויה להחריף, שחקן: "אנחנו קבוצה ברמה נמוכה"

18.12.2018 / 8:33

הקהל הירוק מתכוון להתמקד בקריאות כנגד יעקב שחר, שהבהיר לסביבתו שאין לו כוונה להעמיד את המועדון למכירה. נטייה להשאיר את איתי מרדכי עד סוף העונה. חלק מארגוני האוהדים קוראים להחרים את משחק הגביע מול מרמורק

יוסי ציפקיס

1. "מבייש להודות שאנחנו קבוצה ברמה נמוכה"

ביום שבת האחרון איתי מרדכי תרגל כמעט לאורך כל האימון של מכבי חיפה תרגילים במצבים נייחים שבהם הירוקים תרגלו כיצד להתמודד עם ההגבהות מהצד של מכבי תל אביב. ארבע דקות עברו אתמול משריקת הפתיחה ומרדכי ראה איך למרות כל התרגולים והניתוח של הסכנה הזו באופן ספציפי, מכבי תל אביב כובשת בקלות במהלך שהגיע מהצד והסתיים בבעיטה קלילה של אלירן עטר בדרך ל-1:3 החד צדדי בין הקבוצות.

את המאמן הזמני זה הטריף על הספסל. "יש הבדל בין התכנון לביצוע", הסביר מרדכי. "אפשר לתרגל ולראות בוידאו ורגע אחד של חוסר ריכוז והכל נפל כמו במגדל קלפים". מכאן מגדל הקלפים לא רק שנפל, אלא המשיך ונקרע כשהירוקים נראו במחצית הראשונה חסרי אונים אל מול היריבה המרה מתל אביב. אם בסיום המשחק הקודם נשמעו צעקות מכל עבר, הפעם נראה שההלם וההבנה שהמצב קשה חלחלו לשחקנים שנראו שפופים מאוד.

"צריך להודות שאנחנו לא ברמה כרגע של קבוצת צמרת", אמר שחקן בקבוצה, "אנחנו מנסים ורוצים מאוד למרות מה שכולם אומרים אבל זה מבייש להודות שאנחנו ברמה נמוכה".

עוד בנושא:

מכבי תל אביב: "נתנו לאיביץ' חומרים לאסיפה קשה"
אוהדי מכבי חיפה קראו במחאה: "לא רוצים את יעקב שחר בחיפה"
ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה את מכבי חיפה 1:3

אוהדי מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
המחאה צפויה להתעצם נגד שחר. אוהדי מכבי חיפה/יוסי ציפקיס

2. המחאה נגד שחר מחריפה

אבל עם כל הכבוד לצד המקצועי, הסיפור האמיתי של המשחק אתמול וזה שמשקף יותר מכל את המצב הגרוע אליו הגיעה הקבוצה, היה בכלל ביציעים. עוד לפני המשחק הייתה תחושה באוויר שהמחאה הזו שהתחילה עם כמה עשרות בודדות כנגד יעקב שחר צוברת פתאום תאוצה. השלטים שהונפו בהתחלה לוו דווקא בקריאות כנגד המנכ"ל אסף בן דב מצד אנשי הקופים הירוקים, אלא שככל שהמשחק התקדם המחאה התמקדה בשחר וצברה תאוצה.

בקרב האוהדים טוענים שגם האבוקות שהודלקו היו בכוונה כדי לגרום לקנסות כנגד המועדון שיעמוד לדין ואכן צפוי לספוג קנס. בקרב הקהל מעריכים שהמחאה כעת תתגבר ובשבועות הקרובים הקהל יתמקד בקריאות כנגד ההנהלה ושחר. הבעלים מצידו הבהיר אתמול לסביבתו שאין לו שום כוונה להעמיד את הקבוצה למכירה כשבמועדון מקווים שהקהל לא ימשיך במגמה של עבירות משמעתיות שיגרמו לעונשים כנגד המועדון. יש לציין שחלקים בקהל, במיוחד הוותיקים שבהם יצאו כנגד המחאה נגד הבעלים ונראה שהדבר יצר פילוג מסויים בקהל. המשטרה עצרה אמש חשוד בהשלכת אבוקה במהלך משחק הכדורגל בסמי עופר. המשטרה עצרה אמש חשוד בן 26 תושב טבריה לאחר שבמהלך המשחק השליך אבוקה לעבר המגרש. השוטרים שהיו במקום החלו בניסיונות לאתרו ובתום המשחק הוא נעצר. החשוד יובא היום לדיון בעניינו בבית משפט השלום בחיפה. מהמשטרה נמסר כי היא תמשיך לגלות אפס סובלנות כלפי כל גילוי של אלימות במגרשי הספורט. למרות זאת, ארגוני האוהדים קוראים לקהל להחרים את משחק הגביע נגד מרמורק כחלק מהמחאה.

גם בקרב השחקנים מבינים שהקרע שנוצר עם הקהל הוא הגדול ביותר בשנים האחרונות. בסוף המשחק מרבית השחקנים ירדו מיד לחדרי ההלבשה, כאשר רועי קהת, מוחמד עוואד, שלומי אזולאי ונטע לביא עוד התרכזו במרכז המגרש ודסקסו מה לעשות כשבסוף כשישה שחקנים ניגשו למחוא כפיים לקהל וספגו שריקות בוז צורמות. "אני יכול להגיד לקהל שיישאר איתנו ועם המועדון וכמה שזה נשמע לא נעים אנחנו באמת מנסים. אנחנו לא מקבלים את מה שקורה ומה שקרה במגרש, אנחנו רוצים לשנות אבל זה תהליך ארוך". אמר מרדכי.

עוד באותו נושא

אוהדי מכבי חיפה קראו במחאה: "לא רוצים את יעקב שחר בחיפה"

לכתבה המלאה
מאמנה הזמני של מכבי חיפה איתי מרדכי. יוסי ציפקיס
ימשיך כמאמן עד סוף העונה? איתי מרדכי/יוסי ציפקיס

3. מרדכי ימשיך עד סוף העונה?

בצל כל הבלאגן מסביב, בחיפה עסוקים גם בסוגיית המאמן. בקרב חלק מהשחקנים ישנה ביקורת על כך שמאז שגוטמן עזב עדיין לא התקבלה החלטה סופית בנושא. "אין ספק שאי ודאות זה לא מצב טוב למועדון", טען אחד מהם, "זה לא תירוץ אבל תמיד עדיף לדעת מי המאמן הקבוע".
בשלב זה עושה רושם ששחר מתלבט מאוד מה לעשות ויקבל החלטה בימים הקרובים. ישנה עדיין אופציה של מאמן זר על הפרק, אך הנטייה של שחר היא להשאיר אותו עד סוף העונה כשבמקרה שזה אכן יקרה יצורף עוזר מאמן. מרדכי עצמו הצהיר אמש שהוא משוכנע שהוא מסוגל וצריך להוביל את הקבוצה וסיכוי גבוה שיעשה זאת במשחק הגביע נגד הפועל מרמורק, אך שחר יקבל החלטה סופית בעניין בקרוב מאוד כשגם אופציה של מאמן חיצוני עדיין עומדת על הפרק.

בנוגע לחלון ההעברות, עושה רושם שבמכבי חיפה יעשו כמה שינויים. סיידובה סומא מאוכזב מאוד ממעמדו כאשר גם אופיר מזרחי שלא היה אתמול בסגל מאוכזב. אטיין ריינן ומיכאיל קראמר צפויים לעזוב כשייתכן מאוד שגם סומא לא ימשיך. מאידך, החלוץ הסרבי אלכסה ווקאנוביץ' על הפרק כמו גם חנן ממן, קווין טאפוקו ואנז' פרדי פלומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully