וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרד בורדיון: "סטול התנצל. אני מקווה שהוא לא יעשה שוב דבר כזה"

17.12.2018 / 12:02

גארד הפועל אילת על החבטה שספג: "הוא עשה את זה בכוונה, ואני לא יודע למה. כאילו הוא איבד את הראש. הוא היה יכול בקלות לשבור לי את האף". הערב בגן נר הוא ינסה להשיג עם חבריו ניצחון שביעי ברציפות

one

"פול סטול עשה לי את זה בכוונה", חוזר פרד בורדיון לרגע שבו רכז מכבי אשדוד/באר טוביה הפיל אותו בברוטליות לפרקט בשבוע שעבר. "אני לא יודע למה הוא עשה את זה. לא קרה בינינו שום דבר לפני כן. זה כאילו הוא איבד את הראש. פתאום הרגשתי חבטה קשה. הוא היה יכול בקלות לשבור לי את האף. אחרי המשחק הוא כתב לי הודעה והתנצל. עניתי לו שזה היה מסוכן ממש, ושבמזל לא קרה לי כלום, ושאני מקווה שהוא לא יעשה שוב דבר כזה. חמש דקות אחרי שזה קרה, כבר הרגשתי טוב והייתי בסדר, והעיקר שכל הסיפור הזה מאחוריי".

בורדיון היה עלול להפוך לגיבור הטרגי של המחזור הקודם בליגת העל, אבל התאושש, קלע עשר נקודות ב-25 דקות והיה בין הבולטים בניצחון השישי ברציפות של הפועל אילת. הערב (שני, 20:10) הוא יתארח עם חבריו בגן נר אצל גלבוע/גליל, בניסיון להתבסס עוד יותר בצמרת הגבוהה בטבלה. ולחשוב שרק לפני חודשיים, אילת הייתה תקועה בקרקעית עם שלושה הפסדים בשלושת המחזורים הראשונים.

עוד בנושא:

חצאי הגמר וגמר גביע המדינה ייערכו בארנה בירושלים
רצף אחד ייעצר: גלבוע/גליל מארחת את הפועל אילת

שחקן הפועל אילת פרדריק בורדיון מול שחקן הפועל חולון תמיר בלאט. ברני ארדוב
מגמת שיפור. בורדיון/ברני ארדוב

"אנחנו קבוצה חדשה לחלוטין, ואני השחקן היחיד שנשאר מהעונה שעברה עם המאמנים", מסביר בורדיון בשיחה עם וואלה! ספורט. "אפילו הפיזיותרפיסט ומאמן הכושר התחלפו בקיץ, וההתחלה הייתה קשה. הייתה לנו בעיה בעמדת הסנטר: השחקן הראשון [טרל מילר] לא היה בכושר, וזה שהגיע במקומו [דווין תומאס] לא היה מספיק טוב בעיני המאמן. אבל מהרגע שסולימן בריימו הגיע, הפכנו לקבוצה שלמה, עם שני שחקנים בכל עמדה. יש לנו יתרון בכך שאנחנו משחקים פעם בשבוע, ויש לנו זמן להתכונן לכל יריבה וגם ללמוד מהטעויות של עצמנו. אנחנו משקיעים בזה המון שעות".

בורדיון, יהודי יליד צרפת ששיחק בעבר באנטיב ושאלון, הגיע לאילת באמצע העונה שעברה אחרי קדנציה קצרה ולא מוצלחת במכבי חיפה (2.6 נקודות למשחק ב-14 הופעות). תחת אימונו של שרון דרוקר הוא שיפר מעט את ממוצעיו ל-3.7 נקודות, והעונה השתדרג והפך לשחקן לגיטימי ברוטציה עם 6.6 נקודות, 2.3 ריבאונדים ושני אסיסטים בכמעט 22 דקות למשחק. הוא פוגע ב-41 אחוזים לשלוש, אחרי שאשתקד נתקע על 22.8 בלבד.

"אני לא חושב שקרה העונה משהו מיוחד, מבחינתי זה המשך ישיר לסיום העונה שעברה", הוא מסביר ומזכיר את הפלייאוף שבו קלע שש נקודות ב-53.8 אחוזים מחוץ לקשת. "הייתה לי חוויה קצת מוזרה בחיפה. הייתה לי כימיה טובה עם המאמן [עופר רחימי], שוחחנו הרבה, אבל הרגשתי שלא הוא מקבל את ההחלטות. באיזשהו שלב ביקשתי מהסוכן שלי שימצא עבורי קבוצה אחרת. ההחלטה לעזוב הייתה שלי, בניגוד למה שפורסם כאילו חיפה החליטה לשחרר אותי".

עוד באותו נושא

בהפועל תל אביב מבקרים בחריפות את דני פרנקו - אבל לא מתכוונים לפטרו

לכתבה המלאה
שחקן הפועל חולון, טו הולוואי, מול שחקן הפועל אילת, פרדריק בורדיון. קובי אליהו
"מדינת ישראל רוצה להביא את כל היהודים לכאן. זו תמיד הייתה המהות שלה, ועכשיו מנסים לצאת נגד זה". בורדיון מימין/קובי אליהו

- מה השתנה באילת?

"אני כאן בגלל דרוקר. היו לי כמה הצעות לקראת העונה הזו, אבל הבטחתי לו שאשאר איתו ועמדתי במילה שלי. הוא יודע מה אני מסוגל לעשות והוא משתמש בי נכון".


- קבוצות מספרות על המסעות שהן עוברות בדרך למשחקי חוץ באילת, אבל אתם עוברים את זה פעם בשבועיים. אתמול טסתם לצפון, לנתם במלון בחיפה. איך זה נראה מנקודת המבט שלך?

"אני דווקא אוהב את זה. מבחינתי זו הכנה אידיאלית. ביום המשחק אתה לא מבלה שעות בנסיעות, אתה מקבל הזדמנות לקיים אימון קליעות באולם שבו משחקים וככה אתה מכיר יותר את המגרש. זה מזכיר לי את מה שעושים בצרפת, ומבחינתי זה עדיף".

- סופרים לכם את הניצחונות הרצופים, ונראה שרבים מחכים להפסד הראשון שיבוא. זה מלחיץ?

"לא, ממש לא. אנחנו רוצים להמשיך לנצח ולהגיע לפלייאוף במיקום טוב. אנחנו יודעים כמה זה קריטי. אני די בטוח שאם היה לנו בעונה שעברה את יתרון הביתיות בסדרה נגד הפועל חולון, היינו מנצחים אותה ועולים לפיינל פור. אז יש לנו עבור מה לעבוד".

- איך אתה מרגיש בנוגע לסערה סביב מעמדם של המתאזרחים?

"מדינת ישראל רוצה להביא את כל היהודים לכאן. זו תמיד הייתה המהות שלה, ועכשיו מנסים לצאת נגד זה. אם לא כל היהודים יקבלו אזרחות ישראלית במדינת ישראל, אז מה עשינו בזה? אי אפשר לנהוג ככה. אולי זו הייתה טעות מצד שרת הספורט, ואני מקווה שהיא תשקול מחדש את ההחלטה שהתקבלה בוועדה אני רוצה להישאר בישראל. כולם מתייחסים אליי יפה, אני מרגיש כמו בבית ומשחק כאן כישראלי. למה שזה ישתנה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully