וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטת הגנרל: התוכנית של ולאדן איביץ' להבטחת האליפות של מכבי תל אביב

17.12.2018 / 15:16

עובר לאימונים רצחניים, לא מתכוון לדלל את הסגל ובעיקר לא חושש ממאבקי כוח. ולאדן איביץ' ממציא קונספט חדש לריצה לתואר, הפוך מהקו של באר שבע. וגם: ההימור המסוכן של דסה והתפנית שעשויה להתרחש עם ראיקוביץ'

קובי אליהו

1. דילול הסגל? איביץ' רוצה עוד

"יש כאן 24 שחקנים שיכולים לשחק בהרכב והוא מנצל זאת לאימונים רצחניים. לא היה שום מאמן זר שעבדו אצלו באימונים כך"

הרבה כבוד נתן ולאדן איביץ' למכבי חיפה במסיבת העיתונאים לקראת המשחק הערב (שני, 21:00, ספורט 5). גם שחקני מכבי תל אביב שמעו מהמאמן שלהם הרבה מחמאות על היריבה הערב. איביץ' יודע שכולם מחכים להפסד הראשון של מכבי תל אביב ובמועדון מספרים שהוא תמיד חושש שזה יקרה במשחק הבא, במיוחד כשהערב תפגוש מכבי תל אביב מועדון פצוע וחבול שנלחם על כבודו. כדי שהשחקנים יגיעו ברמת מוכנות מקסימלית, איביץ' הגביר עוד יותר קצב באימונים האחרונים. אלי דסה הוא הפצוע החדש, אבל דן גלזר ואייל גולסה חזרו להתאמן והראשון צפוי להיות הערב בסגל.

אין דבר שאוהב המאמן הסרבי של מכבי תל אביב יותר מסגל מלא. סגל מלא שעובד בקצב גבוה. "אם היו לנו 16 שחקנים טובים, איביץ' לא היה עושה כאלה אימונים", מעריכים במכבי תל אביב. "אבל יש כאן 24 שחקנים שיכולים לשחק בהרכב והוא מנצל זאת לאימונים רצחניים. לא היה שום מאמן זר שעבדו אצלו באימונים כך".

שחקנים במכבי תל אביב מספרים על הנעת כדור אינסופית בקצב מאוד גבוה באימונים. "האינטנסיביות באימון מאוד גבוהה. אין לו חשש שמישהו ייפצע וכשאתה מתאמן בצורה כזו, אפשר בקלות להיפצע", העיד אחד השחקנים. "אבל הקאדר רחב והוא גם יתרחב יותר". אורוש ניקוליץ' נחת בארץ ביום שישי וכבר בשבת הצטרף לאימונים. במכבי תל אביב רצו שהוא ינחת מוקדם, כבר שלושה שבועות, לפני פתיחת החלון בדיוק בשביל שיתרגל לקצב האימונים של איביץ'.

בקבוצה בטוחים שבדינמו מינסק לא עבדו כך וניקוליץ', שלא בא על תקן מושיע אלא רק כדי לחזק ולעבות את הסגל, יהיה חייב להתאים את עצמו למה שקורה על הדשא כדי לא להיפצע. ניקוליץ' שהצטרף וחלוץ זר שאמור לנחות, מגדילים את סגל השחקנים, אך כאמור את איביץ' זה לא מפחיד. בזמן שבהפועל באר שבע מבינים שצריך לדלל את הקאדר כדי להוריד אגו בחדר ההלבשה, איביץ' רק מחפש להרחיב ולא חושש ממאבקי כוח פנימיים. בינתיים השחקנים שלו מתנהגים כמו חיילים שלא שואלים שאלות ולא רוצים לעזוב.

עוד בנושא

21:00, ספורט 5: מכבי תל אביב מתארחת אצל מכבי חיפה
דיווח: גנואה מתעניינת בראיקוביץ'. מכבי תל אביב מכינה חלופות
איביץ' לשחקנים: שלושת המשחקים הקרובים הם משימה עליונה

מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ'. קובי אליהו
באר שבע מדללת, הוא רוצה להרחיב. איביץ'/קובי אליהו

2. אלי דסה משחק פוקר עם קלפים בעיתיים

"אלי הציב למכבי תל אביב סכום כמעט דמיוני של 800 אלף יורו נטו לעונה והוא לא יורד מזה. הוא משחק באש"

למרות שיחמיץ את המשחק הערב בשל פציעה, אלי דסה ממשיך להעסיק את מכבי תל אביב. גם לפני כחודש הוא הושבת בשל פציעה, ובכלל נראה שהוא לוקח סיכון גדול מאוד בכך שהוא לא חותם על חוזה חדש (חוזהו הנוכחי יסתיים בסוף העונה). "אלי משחק באש", אומרים בסביבתו של המגן הימני. "הוא הציב למכבי תל אביב סכום כמעט דמיוני של 800 אלף יורו נטו לעונה והוא לא יורד מזה. זה כל כך מסוכן לשחק בעונה אחרונה בחוזה ולא להבטיח לעצמך את העונה הבאה".

דסה הוא לא היחיד בליגה שלוקח סיכון. גם ג'ון אוגו מבאר שבע לא חותם על חוזה חדש ומשחק בעונה האחרונה בחוזה עם חשש שפציעה תביא לכך שהפועל באר שבע לא תרצה בו יותר. דסה עדיין זוכה להצעות משודרגות, אבל לא כאלו שגורמות לו לחתום. השחקן עדיין מתעקש שהוא יכול למצוא לעצמו בחו"ל קבוצה שתשלם לו את הסכומים שהוא מבקש ולכן הוא מעדיף להישאר בלי חוזה בטוח, מה שעלול להיות בעוכריו אם יחווה פציעה משמעותית. במכבי תל אביב רוצים את המגן גם לשנים הבאות, אבל לא מוכנים לשלם את הסכומים שהוא מבקש. ודסה בינתיים משחק פוקר עם קלפים שעשויים להיות מאוד בעיתיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אלי דסה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יישאר בלי כלום? אלי דסה עם אוהדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב

3. מחפשים קונה לראיקוביץ', אבל הוא עשוי לקבל חוזה חדש

"מכבי תל אביב חילקה מנדטים להרבה סוכנים כדי למצוא מועדון לראיקוביץ', אבל אם לא תהיה הצעה טובה, הוא עוד עשוי להישאר"

פרדראג ראיקוביץ' אמר לאחרונה שהוא רוצה לעזוב את מכבי תל אביב עם אליפות. למכבי תל אביב אין תכניות לוותר עליו בחודש ינואר וגם הוא רוצה לעזוב רק בתום העונה, אבל ההצעות שמגיעות עליו עד עכשיו אינן מספיק אטרקטיביות עבור מכבי תל אביב. "מכבי תל אביב לא קנתה אותו ב-3 מיליון יורו כדי למכור ב-2", אומרים בסביבת המועדון. "כשהוא שוער בנבחרת סרביה, מטבע הדברים שמכבי תל אביב תמתין להצעה יותר מפתה ולכן לא מן הנמנע שאם לא תגיע אחת כזו, ינסו בקבוצה אפילו להאריך לו את החוזה".

למכבי תל אביב יש אופציה בחוזה עם השוער לעונה נוספת, אבל יתכן מאוד שאם לא תגיע עליו הצעה קוסמת, ירצו לנהל איתו משא ומתן על חוזה חדש. אם מכבי תל אביב תמכור את ראיקוביץ' בסופו של דבר, אפודת השוער הראשון לא תינתן לחביב אוחיון. למרות שבקבוצה מרוצים מהיכולת של השוער הצעיר, לא יהמרו על שוער צעיר במוקדמות ליגת האלופות ויילכו על שוער זר חדש. "מכבי תל אביב חילקה מנדטים להרבה סוכנים בכל מיני ליגות כדי למצוא מועדון לראיקוביץ'", אומרים בסביבת המועדון. "אבל אם לא תהיה הצעה טובה, הוא עוד עשוי להישאר".

פרדראג ראיקוביץ', מכבי תל אביב. קובי אליהו
מפה לשם, הוא עשוי לחתום על חוזה חדש. ראיקוביץ'/קובי אליהו

4. סדרת החינוך של עטר? של טיבי לא נגמרת

שחר פיבן אמור להמשיך היום בהרכב מכבי תל אביב לצד שרן ייני. ז'איר אמאדור יישב על הספסל. זה הסדר במכבי תל אביב כבר זמן רב ואף אחד לא מדבר על איתן טיבי. 500 אלף דולר נטו בחוזה של טיבי, אבל הבלם שהיה עד לא מזמן גם בנבחרת ישראל נשכח כמעט לחלוטין. טיבי היה פצוע, אבל כבר חודש שהוא בריא לגמרי.

מי שדיבר על סדרת החינוך שעשה איביץ' לאלירן עטר אחרי תקרית הבקבוק ליד הספסל בדרבי, שכח שסדרת החינוך הראשונה של הסרבי היתה בכלל לטיבי. איביץ' לא שכח לטיבי את הפנדלים מול סרפסבורג שהובילו להדחה מפלייאוף הליגה האירופית והוא ייבש אותו אחר כך לתקופה שעדיין לא רואים את סיומה באופק. טיבי לא ימשיך במכבי תל אביב ובמועדון לא יממשו את האופציה בחוזהו, אבל ספק רב אם הוא בעצמו יבקש לעזוב בחודש ינואר אלא אם תגיע לו הצעה טובה ממועדון אחר, מה שכרגע בכלל לא בכיוון מאחר שהוא לא רואה דשא.

איתן טיבי שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
סדרת החינוך של טיבי אפילו גרועה יותר משל עטר/יוסי ציפקיס

5. מכל הזרים החדשים נותר רק סבוריט

"הוא אף פעם לא יקבל ציון 8, אבל גם אף פעם לא יקבל ציון 4"

אחת הביקורות הגדולות על ג'ורדי קרויף היתה שהוא לא פגע בבחירת הזרים למכבי תל אביב. ההצלחה העונה של הקבוצה מחפה על הבעיה המתמשכת בבחירת זרים איכותיים. צ'יקו אופואדו וז'איר אמאדור מקבלים במכבי תל אביב כ-400 אלף יורו לעונה ותרומתם אינה גדולה. בסופו של דבר מכל הזרים, אנריק סבוריט האפרורי הוא הבאנקר היחיד. "הוא אי של יציבות", אומרים עליו שחקנים. "אף פעם לא יעשה משחק של ציון 8 אבל גם לא משחק של ציון 4. כל הזמן אותו משחק בטוח מאחור. והוא גם בחור כל כך חיובי, סימפטי ונחמד".

שחקן מכבי תל אביב, אנריק סבוריט. ברני ארדוב
סלע איתן בהגנה של מכבי תל אביב. סבוריט/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully