וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדיוס לבית"ר: אצטדיון טדי הפך ממבצר לעקב האכילס של הקבוצה מהבירה

17.12.2018 / 7:14

ממבצר שמאיים על כל יריבה הפך אצטדיון טדי לעונש של בית"ר, והיא מחזיקה באחוז ההצלחה הנמוך בליגה במשחקי בית. איך זה קרה, למה קלינגר מאמין שהנאחס יעבור בקרוב, ואיך עודדו בקבוצה את בוזגלו וסילבסטר המתוסכלים?

קובי אליהו

1. טדי כבר רחוק מלהיות מבצר

תשעה משחקים בכל המסגרות שיחקה בית"ר העונה בטדי, והמאזן - ניצחון אחד, שתי תוצאות תיקו ושישה הפסדים - אומר הכל. שני המשחקים האחרונים, כולל ה-0:0 אמש (ראשון) עם מכבי פתח תקוה, הסתיימו בתיקו וגרמו למספרים להתאזן מעט, אבל עדיין, לצבור ב-7 משחקי בית בליגה 5 נקודות מ-21 אפשריות - 23 אחוזי הצלחה - מציב את בית"ר במקום האחרון בליגת העל בקטגוריה הזו, בצוותא עם מכבי חיפה.

גם בבית"ר יודעים שעם מספרים כאלה הקבוצה לא תצליח להתרומם. יחס השערים של הקבוצה בטדי הוא 14:7, משמע על כל שער שכבשה, היא ספגה שניים. אז אולי שני המשחקים נתנו קצת יותר סיבות לאופטימיות, אבל השאיפה של ניר קלינגר להפוך את טדי ל"סיוט עבור היריבות" עדיין רחוקה מאוד.

עוד בנושא

בית"ר ירושלים ומכבי פתח תקוה נפרדו ב-0:0
אחרי ההחמצות: ניר קלינגר גיבה את בוזגלו
יש לו שותפים? משה חוגג בוחן את אוהדי בית"ר

אור זהבי (מימין), דוד קלטינס, דן איינבינדר שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים. קובי אליהו
מאזן ביתי מביך. שחקני בית"ר מאוכזבים/קובי אליהו

2. קלינגר ממשיך לגבות את סילבסטר

אחרי עוד תיקו, גם ניר קלינגר מנסה לפענח מה קורה לקבוצה שלו במשחקי הבית. "אני לא יודע מה קרה לפני שהגעתי, אני רוצה לדבר על התקופה שלי. להחזיר את כוח ההרתעה לטדי זה משהו שנצטרך ללמוד לעשות. במחצית השניה נראינו כמו בית"ר שמשחקת בטדי, כשהקהל דוחף ורואה קבוצה שעובדת, רצה קדימה ומייצרת מצבים. צריך לעבוד על הביטחון, צריך לזכור שאנחנו בתחתית וזה מלחיץ, אבל אנחנו בדרך וזה עוד ישתנה. הניצחונות יגיעו".

קלינגר נראה מתוסכל בסיום, והודה שהוא לא מרוצה. "איך אפשר להיות מרוצה מנקודה אחרי שבמחצית השנייה אנחנו בשליטה מוחלטת ומגיעים לארבעה מצבים לגול ולא מבקיעים? זה מאכזב", אמר. "נכון שיש שיפור בפרמטרים מסויימים כמו פעולות לחימה ואי ספיגה, אבל להבקיע שערים ולייצר קומבינציות התקפה כמו שעשינו בחצי השני זה לא פשוט. מגיע לשחקנים קרדיט, פשוט היה יום פחות טוב שלנו בסיומת".

נקודת האור, כפי שקלינגר ציין, היא השיפור בהגנה. "עד היום ספגנו כמות שערים בלתי נתפסת, בעיקר בתחילת העונה. היום כל הקבוצה עובדת בשביל הנושא הזה, כל הקבוצה שיפרה ביותר מ-50 אחוז את פעולות הלחימה - חילוצי כדור, מאבקים שאנחנו זוכים בהם. זאת הסיבה שהמספרים השתנו. בחצי השני גם הרגישו את הכישרון שלנו, אבל הכדור לא נכנס וזה קורה".

על אף היכולת הלא טובה וחוסר הביטחון שמפגין יקוב סילבסטר, קלינגר החליט לתת לו תמיכה מלאה במשחקים הקרובים. גם אתמול כשנשאל על היכולת החלשה של הסלובקי (שהוחלף במחצית השנייה) הוא הגן עליו: "ההחלטה להחליף את סילבסטר לא קשורה ליכולת, הוא היה עם צהוב ואני מכיר את הדינמיקה ושפת הגוף של שופטים. היה נכון להחליף אותו. בהתאם לתחושת הבטן שלי על פי שפת הגוף וההתנהלות של השופט במשחק, לא רציתי לסיים בעשרה שחקנים ולא רציתי לקחת סיכון. ערן לוי שנכנס היה טוב, ייצר מצבים והקבוצה רצה איתו והייתה צריכה לנצח. לא עשינו את זה כדי לשמור על תוצאה, אלא כדי לנצח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עומר דנינו מכבי פתח תקוה, יקוב סילבסטר בית"ר ירושלים. קובי אליהו
ממשיך לקבל קרדיט. סילבסטר/קובי אליהו

3. בקבוצה ניסו לעודד את בוזגלו

מאור בוזגלו, שהרבה להחמיץ במהלך המשחק, נראה מדוכדך בסיום, כששחקני ואנשי בית"ר מנסים לדבר על ליבו ולעודד אותו. "במצב רגיל גם עם כיסוי עיניים אתה כובש ממצבים כאלה", אמרו לו בבית"ר, "זה קורה, חלק מהכדורגל, הלוואי שכל משחק תגיע למצבים כאלה, ואז נהיה מסודרים". בבית"ר גם לקחו בחשבון שבוזגלו סבל מעייפות אחרי ארבעה משחקים תוך שבועיים.

שחקני בית"ר ירושלים שמואל שיימן, מאור בוזגלו, טל כחילה. יוסי ציפקיס
אולי עם כיסוי עיניים זה כן ייכנס? בוזגלו, במרכז/יוסי ציפקיס

4. מחשבות על ינואר ועל רצף שלושת המשחקים

בימים הקרובים צפוי קלינגר להיפגש עם היו"ר אלי אוחנה, הבעלים משה חוגג והמנכ"ל מוני ברוש ולהתחיל לקבל החלטות בנוגע לחיזוק הקבוצה בינואר. המאמן מרוצה מהמרקם שמתחיל להיבנות ורוצה לצרף בין שניים לשלושה שחקנים משמעותיים שיוסיפו מהירות וכוח לקבוצה. עדיין לא התקבלה החלטה אם לצרף בלם ושוער, אולם בחלק הקדמי יצורפו בוודאות שני שחקנים, חלוץ ושחקן כנף. השבוע אמורים להתחיל מגעים עם הפועל חדרה בנוגע לפרד אנז' פלומן, ובמקביל עוקבים במועדון אחר מעמדם של חן עזרא ועדן בן בסט בהפועל באר שבע.

בכל הנוגע לשחרורים הסיטואציה קצת יותר מורכבת. בית"ר תערוך שלושה משחקים בתשעה ימים - נגד מכבי תל אביב בגביע, חדרה בחוץ והפועל חיפה בבית - ובמועדון רוצים להימנע מטלטלות במערכת עד אחרי רצף המשחקים הזה. כך או כך, בבית"ר יודעים שאחרי שלושת המשחקים הכל יכול להשתנות. "מדובר בשלושה משחקים סופר חשובים לגבי המשך העונה. והקבוצה צריכה שקט, לא רעשים. רעשים היו מספיק", אמרו בבית"ר.

5. קלינגר על מכבי תל אביב: "אולי מהמשחק הזה תצא מחזיקת הגביע"

ביום שבת הבא תארח בית"ר את מכבי תל אביב בטדי בסיבוב הראשון של גביע המדינה. על אף הפערים הגדולים בין הקבוצות בטבלת ליגת העל, קלינגר לא מרים ידיים: "מכבי קבוצה מצויינת, חצי אלופה, מפגינה עליונות ועם סגל גדול ורחב. אבל זה משחק גביע, ואולי ממנו תצא מחזיקת הגביע. זה חוסר מזל לשתי הקבוצות לקבל הגרלה כזאת בשלב ראשון. מבחינתי אין פה לחץ, רק אתגר גדול".

חן עזרא מול אופיר קריאף, הפועל באר שבע מול בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
הפנטזיה של בית"ר. חן עזרא/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully