וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו די דומים": לברון ג'יימס משווה את לונזו בול אליו אחרי ההישג הנדיר

אחרי שכל אחד מהם השיג טריפל דאבל מול שארלוט, ג'יימס מוצא קווי דמיון ובול מגשים חלום: "הערצתי אותו כל חיי, זו סגירת מעגל". הנתונים ההיסטוריים, התגובות הנלהבות, וגם: פרטים חדשים על שערוריית הברוקסים

לברון ג'יימס, לונזו בול, לוס אנג'לס לייקרס. GettyImages
צמד-חמד. לברון ולונזו בול/GettyImages

בעונה שעברה לברון ג'יימס בירך את לונזו בול על ששבר את שיאו והפך לשחקן הצעיר אי פעם שקובע טריפל דאבל במשחק NBA. הלילה (בין שבת לראשון) ג'יימס ובול שילבו כוחות לטריפל דאבל משותף והיסטורי. הלייקרס הביסו 100:128 את שארלוט בחוץ, ג'יימס סיים עם 24 נקודות, 12 ריבאונדים ו-11 אסיסטים, ובול תרם 16, 10 אסיסטים ו-10 ריבאונדים - הספק שהפך אותם לצמד הראשון מאז וינס קרטר וג'ייסון קיד (ששיחקו יחד בניו ג'רזי) באפריל 2007 שמעמיד טריפל דאבל באותו משחק. כדי למצוא תקדים לכך בלייקרס, צריך לחזור עד ימי מג'יק וקארים, שעשו זאת אי שם בינואר 1982.

בסך הכל, לאורך ההיסטוריה היו רק שישה צמדים כאלה.

וינס קרטר וג'ייסון קיד.
לארי בירד ורוברט פאריש.
מג'יק ג'ונסון וקארים עבדול ג'באר.
לני ווילקינס וארט האריס.
ריי סקוט ודוני בוצ'ר.

ועכשיו גם לברון ג'יימס ולונזו בול.

"בכל פעם שהשם שלך מוזכר לצד אגדות כמו ששיחקו בלייקרס במהלך השנים, זה מיוחד. הלילה זה אפילו עוד יותר מיוחד", אמר לברון, שמיד אחרי המשחק העלה לרשתות החברתיות תמונה משותפת שלו ושל בול עם הכיתוב "חבורת טריפל דאבל". "אנחנו רק מנסים לתרום בקצת מכל דבר עבור הקבוצה. כשזה נוגע ליכולות שלנו כפליימייקרים, יש לנו לא מעט מן המשותף. שנינו אוהבים למסור לחברים שלנו, שנינו מוצאים בזה סיפוק גדול. תמיד היינו ריבאונדרים טובים ביחס לעמדה שלנו - הוא כגארד, אני כפורוורד. ויש גם את היכולת לשים את הכדור בטבעת. שנינו חודרים באגרסיביות, תוקפים את הטבעת, וגם קולעים מבחוץ כשמישהו לא נותן לנו מספיק כבוד. הלילה שנינו הראינו את כל הארסנל".

עוד בנושא

הרצף של בוסטון נקטע, הלייקרס הביסו, עוד טריפל דאבל להארדן
למה אף כוכב לא רוצה להצטרף ללברון ג'יימס בלייקרס?
טרבור אריזה עובר לוושינגטון, קלי אוברה ואוסטין ריברס לפיניקס

ג'יימס ובול היו אחראים בנקודות או אסיסטים ל-63 נקודות של הלייקרס מתוך 73 שקלעו בזמן ששניהם היו על המגרש - כלומר, 86 אחוזים. אם לא די בכך, הזריקות שאחרי המסירות שהם חילקו הניבו 21 סלים מ-32 נסיונות (65.6 אחוזים), כולל 13 מ-17 (76.5) מזריקות פנויות.

"מאז שלברון הגיע לכאן זה כמו חלום שמתגשם עבורי", התלהב בול, שרשם טריפל דאבל ראשון העונה ושלישי בקריירה. בול הודה מאז ומתמיד שג'יימס היה המודל לחיקוי שלו בתור ילד. "צפיתי בו כל חיי, הערצתי אותו, ועכשיו שנינו מסיימים עם טריפל דאבל באותו משחק. אני אפילו לא יודע אם הצלחתי לפנטז על דבר כזה. היום היה יום טוב, טוב מאוד".

עבור לברון היה זה טריפל דאבל שני העונה ו-75 בקריירה, וכעת הוא מרוחק שלושה טריפל דאבלים בלבד מווילט צ'מברליין שמדורג במקום החמישי בטבלת כל הזמנים. ג'יימס הגיע לטריפל דאבל בשלב מוקדם, כבר במהלך הרבע השלישי (זו הפעם העשירית בקריירה שהוא מגיע לטריפל דאבל אחרי שלושה רבעים).

לעומתו בול הגיע קצת יותר מאוחר לטריפל דאבל, בעידודו של לברון. "כולם יודעים שאני לא מסתכל על סטטיסטיקה בזמן המשחק. לברון היה הראשון שבא ואמר לי 'לך תשיג את זה'. לא הבנתי למה הוא מתכוון, אז הוא הפנה את תשומת לבי לסטטיסטיקה שלי. שמח שבסוף גם הגעתי לזה", סיפר בול.

ג'יימס המשיך לשבח את בול, ששמר היטב את קמבה ווקר והותיר אותו על ארבע נקודות בלבד, ואמר ש"אנחנו תמיד רוצים שלונזו יהיה אולטרה-אגרסיבי. המהירות שלו, הסייז, האתלטיות, הלחץ שהוא מפעיל בהגנה...אנחנו רוצים שהוא יעשה את זה כל הזמן. זו תמיד קורא את המשחק. הוא תמיד משחק טוב, בין אם הזריקות נכנסות לו או לא".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן ממפיס גריזליס דילון ברוקס. GettyImages
טעות בזיהוי. דילון ברוקס, לא מרשון/GettyImages

ג'נרל מנג'ר ממפיס הודיע במחצית לשני שחקנים שעברו בטרייד - וחזר בו

הטרייד המשולש בין פיניקס, וושינגטון וממפיס - שלא יצא לפועל אך ורק בשל טעות בזיהוי בין מרשון לדילון ברוקס מהגריזליס - ממשיך להכות גלים ברחבי ה-NBA. בסופו של דבר טרייד חלקי כן הושלם, וטרבור אריזה עבר לוושינגטון תמורת קלי אוברה ואוסטין ריברס, אולם ממפיס, שאמורה היתה להיות חלק מהעסקה הסיבובית, נותרה מחוצה לו.

מסתבר שהעסקה כבר אושרה על ידי כל הצדדים - ורק מזכר רשמי מה-NBA רגע לפני שהיא מאושרת גם על ידי הליגה עצמה - הוריד את ממפיס מהסיפור. במזכר נכתבו שמותיהם של השחקנים שעוברים בטרייד, ורק אז ממפיס הבינה שפיניקס התכוונה לדילון ברוקס ולא למרשון ברוקס, המבוגר יותר ובעל פוטנציאל פחות גבוה מבין השניים.

הלילה סיפר ג'נרל מנג'ר ממפיס כריס וואלאס את הפרטים מנקודת המבט שלו, והודה ש"מה שקרה בלתי נתפס, לא קרה לי דבר בקריירה". כמו כן, טען ש"היינו מאוד ברורים לגבי מי אנחנו מתכוונים להכליל בטרייד".

הטרייד דלף לתקשורת במהלך המשחק של ממפיס מול מיאמי, דבר שהכריח את וואלאס לנקוט בפעולה יוצאת דופן - ולהודיע לשני שחקנים שלו במהלך המחצית שהם עוברים בטרייד - מה שלא קרה בסופו של דבר.

"אני 30 שנה בתחום, עבדתי בשבע קבוצות שונות, ומעולם לא נאלצתי להוציא שחקנים מחדר ההלבשה באמצע משחק כדי להגיד להם שעברו בטרייד. והכל בזמן שכמה דקות אחר כך קראתי להם שוב ואמרתי 'לא, לא, זה לא קורה בסוף".

מרשון ברוקס, השחקן שממפיס התכוונה להעביר בטרייד אולם נשאר בסופו של דבר, אמר הלילה ש"אני לא מאוכזב מהסיטואציה, זה ביזנס ואני מבין את זה. אין לי זמן להרגיש רע על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully