וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חבר, לא מנהיג: טל בן חיים ובית"ר ירושלים על מסלול התנגשות

10.12.2018 / 13:30

טל בן חיים עובד קשה, אבל לא מביא את המנהיגות שעליה חלם משה חוגג. הפרצופים החמוצים שלו גורמים לחברים בבית"ר להודות ש"לא מתים עליו כאן" ולכנות אותו בציניות "הבלם של צ'לסי". כשינואר מעבר לפינה, הגישה חייבת להשתנות. בית"ר בתגובה: "לא מתעסקים ברכילויות"

צילום מסך

לפני כשבוע, לאחר ההפסד של בית"ר ירושלים ברמת גן 2:1 להפועל רעננה, הבעלים משה חוגג נראה אובד עצות ואמר לאנשי הקבוצה: "לא משנה מה יקרה הלאה, הכי חשוב לעצור את כמות הספיגות. אם נקבל בכל משחק שני שערים לא נוכל לצאת מהמצב הזה. מבחינתי שניר קלינגר ייקח שחקן אחד בהגנה, אחד בקישור ואחד בהתקפה, וכל אחד ייקח את כל החברים שמשחקים לידו ויעשה סדר. אסור לקבל יותר גולים".לאחר שאמר את הדברים קרא חוגג לטל בן חיים ואמר לו: "קח את השוער וכל רביעיית ההגנה ודבר איתם, לא יכול להיות שנמשיך לקבל בראש ככה. קח אחריות על ההגנה, תנהיג אותם".

חוסר המחויבות מתסכל את חוגג, ולאחר המשחק הוא הוציא את כל מה שהיה לו בבטן. בן חיים הוא שחקן שחוגג דחף להביא לבית"ר, הוא מאוד מחזיק מההיסטוריה שלו כספורטאי שהצליח בחו"ל בעיקר דרך עבודה קשה. עם זאת, הבלם הגיע על מנת להביא ערך מוסף גדול בהרבה מעבודה קשה, ואת זה חוגג ובית"ר לא מקבלים ממנו.

עוד בנושא

הערב: הפועל תל אביב - בית"ר ירושלים (21:00, ספורט 5)
ניר קלינגר: "מי שחושב רק על עצמו לא יישאר כאן, זה עניין של זמן"
אחרי תשעה חודשים: מיגל ויטור ישוב לסגל של הפועל באר שבע בגביע

טל בן חיים שחקן בית"ר ירושלים עם אופיר קריאף. ברני ארדוב
חוגג בנה עליו להוביל את הדרך החדשה. טל בן חיים/ברני ארדוב

בן חיים קיבל חוזה של כ-200 אלף דולר לעונה למשך שנתיים. מבחינת חוגג, הוא היה אולי השם המוביל שצריך להגיע, זה שיביא את השינוי ואת הדרך החדשה. כבר אצל גיא לוזון התגלו בעיות עם הבלם. לוזון לא הסתדר עם בן חיים עוד בימי סטנדרד ליאז', וכבר במחזור הרביעי, מול הפועל חיפה בחוץ, הוציאו מההרכב. הבלם לא אהב זאת ובתרגולים הגיב בפרצוף חמוץ. שם החלה המתיחות בינו לבין לוזון. באותו הרגע כבר החלו לדבר בבית"ר על כך שלא יקבלו מבן חיים את מה שציפו ממנו - אופי ומנהיגות.

לפרצוף החמוץ הזה של בן חיים התלוו עוד מהקיץ חילופי דברים עם שחקנים, שיצרו לא מעט אנטגוניזם כלפיו. אחד השחקנים סיפר: "יש דברים שקורים אתו ויש שמועות שרצות בין השחקנים שגם משפיעות, זה יוצר הרבה שליליות סביבו. מדברים על זה שהשיבוץ שלו בהרכב לא מקצועי, על ההשפעה שלו על קלינגר, שאמר שלא טוב לו לשחק עם כחילה או סירושטיין - נכון או לא, זה עובר בין השחקנים ופוגע בו. שחקנים מאמינים שאין עשן בלי אש".

חלק מהאוהדים שורקים לו בוז כל נגיעה בכדור. בית"ר היא מועדון שהמון דברים מתוכו מגיעים אל הקהל, ובן חיים לא מקבל קומפלימנטים ומלים טובות כמעט מאף אחד.

כששואלים שחקנים מה הם חושבים על בן חיים, זה נע בין "אין לי קשר אתו, שלום-שלום וזהו" או כאלה שאומרים כי "הוא טיפוס, לא מתים עליו כאן". כשלא מתים עליך חברתית, ברגע שאתה חלש מקצועית מגיע זלזול: "יהיה בסדר, יש לנו את הבלם של צ'לסי", נשמע בציניות המשפט שרץ לא מעט בין השחקנים. בן חיים שומע לאחרונה כל הזמן על הטעות שעשתה בית"ר כשוויתרה על קרלוס קוויאר והביאה אותו. הנתונים הפיזיים של קוויאר אינם טובים יותר מאלה של בן חיים, אך בניגוד לבלם הישראלי, הוא יודע בשלב הזה של הקריירה להביא אתו מנהיגות, לב ונשמה ומתחבר היטב לסגל השחקנים. הניסיון שלו השפיע לחיוב על המערכת.

עוד באותו נושא

הפועל תל אביב במוטיבציית שיא: "נפעיל לחץ מהרגע הראשון"

לכתבה המלאה
גיא לוזון, טל בן חיים, בית"ר ירושלים. סוכנות ג'יני
הגיב בפרצופים חמוצים. טל בן חיים עם גיא לוזון/סוכנות ג'יני

מדוע בן חיים הגיע לסיטואציה הזאת? כי בגיל 36, כשאתה מעבר לשיא הפיזי שלך, מה שאתה באמת יכול להביא זו מנהיגות, ביטחון, השראה ודרך. את כל הדברים הללו בית"ר לא מקבלת ממנו. מקצועית הוא לא מודע למהירות שאינה כבעבר, הרבה פעמים יוצא גבוה מדי ולא מספיק לחזור, ובקבוצה סבורים שמנטאלית הוא לא משפיע לחיוב על אלה שלידו, בעיקר על צעירים וכאלה שמתקשים להתרומם מהלחץ הזה. בן חיים לא מתאמץ להיות חברותי ומנהיג ולסחוף אחריו את כולם, ובסיכום הכולל פשוט אין לו את כל הרבדים הללו במבנה האישיות. גיא לוזון התנגד להבאת ערן לוי ואמר כי "בלתי אפשרי שטל בן חיים וערן לוי יהיו באותה הקבוצה", ובדיוק לדברים האלה הוא התכוון.

בגיל 26 הנתונים הפיזיים של בן חיים הספיקו, מה עוד שבאנגליה לא ציפו ממנו להנהיג או להוביל. בגיל 36 הוא הובא לבית"ר ירושלים קודם כל בשביל להנהיג את ההגנה, להוביל את הקבוצה ולהשפיע לטובה על האחרים. מבחינת השקעה באימונים הוא מקצוען אמיתי, אך מעבר לכך לא מספק את כל התכונות לשמן הגיע, לא מביא שום ערך מוסף וגורם לרבים בקבוצה לתהות איך הוא עדיין עולה ב-11 של בית"ר.

בעוד פחות מחודש ייפתח חלון ההעברות ובית"ר מחפשת לצרף בלם. החודש הזה הוא גם ההזדמנות האחרונה של בן חיים להביא משהו אחר בקריירה, משהו שמתאים לגיל ולסיטואציה שהוא נמצא בה. אם האנרגיות סביבו לא ישתנו ובית"ר לא תקבל בלם שמוביל את ההגנה, דוחף ומשפיע לחיוב על כולם, הוא עשוי למצוא את עצמו בינואר בחיפושים אחרי קבוצה אחרת.

תגובת בית"ר ירושלים לכתבה: "אנו לא מתייחסים לרכילויות של מקורבים וגורמים עלומי שם, שכל מטרתם היא לפגוע בבית"ר ירושלים"

מאוויס צ'יבוטה שחקן בני יהודה, טל בן חיים שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
לא מודע למהירות שאינה כבעבר. טל בן חיים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully