וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יא ממזרים, זה מהלך מדהים": הסיפור המדהים סביב לוקאש פביאנסקי

"דר שפיגל" באמצעות פוטבול ליקס עם חשיפה נוספת: סוכניו של השוער הפולני באמצעות מנהל לברקוזן פברקו עניין של הקבוצה בשוער כדי שחוזהו ישודרג

יונאס בולדט המנהל המקצועי של באייר לברקוזן. GettyImages
סיפור שמציג אותו באור חשוד מאוד. בולדט/GettyImages

עוד סיפור מעניין מאוד מגיע אלינו משיתוף הפעולה בין אתר ההדלפות "פוטבול ליקס" והמגזין הגרמני "דר שפיגל". הערב (שישי) מפרסמים ב"דר שפיגל" את הקומבינה שבוצעה בין איש מקצוע בבאייר לברקוזן לבין שלושה סוכנים על מנת להעלות את הערך של לוקאש פביאנסקי ובכך לאפשר לסוכנים לגזור קופון יפה. אפשר לומר שההתנהלות בפרשה הזו היא סוג של צוהר אל כל היחסים בין סוכנים, אנשי מקצוע, קבוצות ושחקנים.

הסיפור נוגע ליונאס בולדט, שמשמש כיום כספורט דירקטור בבאייר לברקוזן ולמעשה בעל תפקיד בכיר פחות רק מזה של יושב הראש רודי פלר. בולדט בן ה-40 נחשב לכוכב עולה כשהחל לעבוד כסקאוט של האדומים בדרום אמריקה כבר ב-2003. בין היתר היה אחראי לגילויו של ארתורו וידאל בליגה הצ'יליאנית והעברתו לגרמניה. היום, כמעט מיותר לציין, וידאל הוא כוכב עולמי ששיחק ומשחק ברמות הגבוהות ביותר בברצלונה ובמהלך השנים עבר גם ביובנטוס ובבאיירן מינכן.

בחזרה אל בולדט, שיעזוב בתום העונה הקרובה את לברקוזן. ב"דר שפיגל" חושפים קשרים שקיימים בין בולדט לסוכנות השחקנים "שפילרראט" בנירנברג, עיר הולדתו. שלושת האנשים שמנהלים את הסוכנות הם דניאל דלונגה, טורסטן וירת והאנס וינזר אליהם שמייצגים גם היום שחקנים בכירים כמו סרג' גנאברי מבאיירן מינכן וקארי האברץ מלברקוזן. על פי התכתבויות הדוא"ל שהגיעו ל"דר שפיגל", מתברר כי הסוכנים ביצעו תיאום מוקדם עם בולדט על מנת שיביע התעניינות בשוער סוונסי לוקאש פביאנסקי, כביכול מטעם לברקוזן, ובכך יעלה את הערך שלו ואת הרצון של הברבורים לשדרג את החוזה של השוער.

עוד בנושא:

פוטבול ליקס: סרחיו ראמוס השתמש בחומרים אסורים, באופ"א החליקו את זה

לוקאש פביאנסקי שוער נבחרת פולין. רויטרס
קיבל את השדרוג בזכות היכולת ובזכות "ההתעניינות" מצד באייר לברקוזן. פביאנסקי/רויטרס

פביאנסקי, היום בן 33, היה בארסנל בין 2014-2007 אבל לא ממש שיחק והיה רק שוער שני במהלך השנים. ב-2014 הוא עבר לסוונסי, קיבל את אפודת השוער הראשון והרשים מאוד בעונה הראשונה שלו שם כשהוא מצליח לשמור על רשת נקייה ב-13 משחקי ליגה. באפריל 2015, הבינו בסוכנות השחקנים "שפילרראט" שמייצגת את השוער הפולני כי נוצרה הזדמנות להרוויח הרבה כסף. "אם מהלך השחמט יעבוד, נוכל להגדיל בענק את הרווחים שלנו מפאב", כתב אז וירת, מבעלי סוכנות השחקנים.

פביאנסקי היה חתום לארבע שנים בסוונסי תמורת 35 אלף ליש"ט לשבוע. אחרי עונה ראשונה מרשימה מאוד, רצו סוכניו להגדיל את הרווחים ודרשו ששכרו ישודרג ל-50 אלף ליש"ט לשבוע ויוארך בשנה נוספת עד 2019. בתמורה, השוער הפולני היה מסכים לוותר על סעיף השחרור בן ארבעה מיליון הליש"ט שהופיע בחוזה. הסוכנים הבינו באותו שלב שהארכת החוזה של השוער המרשים בעונה נוספת תעניק לסוכנות 760 אלף ליש"ט עמלה בעונה הראשונה ו-480 אלף ליש"ט בכל יתר השנים. בסך הכול דובר על 2.2 מיליון ליש"ט לאורך כל התקופה של החוזה שלו.

הבעיה של האנשים בסוכנות השחקנים הייתה ברורה לכל. פביאנסקי, למרות העונה הנהדרת שסיפק, היה כבר בן 30 ובסוונסי הבינו שאין הרבה קבוצות שיהיו מוכנות לשלם דמי העברה על מי שרק סיים את העונה המלאה הראשונה שלו בגיל הזה. לכן בסוכנות "שפילרראט" החלו להילחץ וחשבו על פתרונות יצירתיים. סוונסי דווקא הסכימה לשדרג את שכרו של פביאנסקי לאור היכולת הטובה שלו, אבל בין הצדדים היה ויכוח לגבי סעיפים שונים ובהם גם סעיף השחרור. וירת יידע את שאר שותפיו כי "לוקאש מאושר מאוד בסוונסי. אין לנו אף הצעה טובה יותר בשרוול".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פיליפ לאהם שחקן נבחרת גרמניה (שמאל) עם רודי פלר מאמן נבחרת גרמניה. GettyImages
פלר: "שקלנו את צירופם של מספר שוערים כמועמדים להחליף את ברנד לנו ב-2015. במקרים מסוימים גם פנינו לסוכנים שלהם"/GettyImages

ב-28 במאי 2015 פתחו הסוכנים בהליך אותו כינו "המהלך המלוכלך". וירת החליט לשלוח לעמיתיו מייל שכביכול נכתב על ידי בולדט ובו סוכנות השחקנים מתבקשת לעדכן את באייר לברקוזן בכל הנוגע להתפתחויות במגעים בין פביאנסקי לסוונסי. עוד צוין בהודעה כי במידה שברנד לנו יעזוב את לברקוזן באותו קיץ, לוקאש פביאנסקי יהפוך למועמד משמעותי. המטרה הייתה שבולדט עצמו ישלח את המייל לסוכנות יום למחרת. בתגובה הסוכנים היו אמורים לכתוב מייל בו הם טוענים כי הם במגעים בלעדיים עם סוונסי ויעדכנו רק לאחר שימוצו המגעים הללו.

באותו יום שותפו של וירת, דלונגה, כתב לבולדט מייל עם הוראות: "היי בולדיניו, אני רוצה להודות לך על התמיכה לגבי פביאנסקי. תודה רבה רבה!!! בבקשה תשלח את המייל המצורף לווירת ואז הוא ישיב לך ובמידת הצורך יעביר לסוונסי. תודה רבה". בתאריך האמור בולדט אכן שלח את המייל האמור ו-וירת שלח הודעה בה הרגיע את שותפיו וכתב: "יונאס עושה לנו טובה והוא רגוע מאוד לגבי הכול". השותף השלישי בסוכנות האנס וינצר הגיב: "יא ממזרים, מהלך מדהים".

המניע לשיתוף הפעולה מצד בולדט לא ברור עדיין. כך או אחרת התרגיל עבד, וירת העביר את המייל עם "ההתעניינות" מבאייר לברקוזן ליושב ראש סוונסי הואו ג'נקינס והעסקה יצאה לפועל. סוכנות השחקנים חתכה עמלה של 1.3 מיליון ליש"ט.

רודי פלר, שמשמש כיושב ראש לברקוזן, הגיב לסיפור ואמר: "שקלנו את צירופם של מספר שוערים כמועמדים להחליף את ברנד לנו ב-2015. במקרים מסוימים גם פנינו לסוכנים שלהם". באייר לברקוזן לא הכחישה את ההצעה המפוברקת של בולדט, אבל טענה שהוא מעולם לא גזר עמלה מהעברות או חידושי חוזים. עורך הדין של הסוכנים מסר שהם לא יקבלו ויסבלו דיווחים שקריים או ספקולציות לגביהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully