וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איומים, חשש מחטיפה וגירוש מהכפר: הילד האפגני בקריאה נרגשת למסי

מורטזה אחמדי, שצולם בגיל 5 משחק עם שקית ניילון ועליה שמו של הפרעוש, גורש מהכפר ע"י כוחות טאליבן ושלח מסר לכוכב: "אי אפשר לשחק כאן, יש רק יריות ופיצוצים, קח אותי איתך"

AP

מורטזה אחמדי זכה לתהילה עולמית בשלהי 2016, כשצולם בגיל חמש משחק כדורגל עם שקית ניילון צבועה בצבעי נבחרת ארגנטינה, ועליה כתוב שמו של אלילו - ליאונל מסי. הסיפור קיבל תהודה בכל כלי התקשורת, מה שהוביל למפגש מרגש עם הפרעוש, אולם שנתיים וחצי לאחר מכן, וקיים כעת חשש גדול לחייו של הילד האפגני, כמו גם לחיי משפחתו.

עד הזמן האחרון, התגוררה משפחתו של מורטזה במחוז גאנזי, שהיה רגוע יחסית וסבל קצת פחות ממתקפות הטרור הבלתי פוסקות במדינה. אלא שכוחות טאליבן השתלטו על האיזור ואילצו שני-שליש מהאוכלוסיה להימלט ולחפש בית חדש, מה שפחות או יותר הפך את כולם להומלסים.

עוד בנושא:

צרפת: מונאקו עלתה מעל הקו האדום, ליל התקדמה למקום השני
אנגליה: מנצ'סטר סיטי ניצחה את ווטפורד 1:2
גביע המלך: ולנסיה עלתה בקושי לשמינית הגמר, הקהל הגיב בבוז

מורטזה אחמדי. AP
התמונה שהקסימה את העולם. מורטזה/AP

"אני מתגעגע לבית שלי, אין לי כאן כדור ואני לא יכול לשחק כדורגל או לצאת החוצה", סיפר הילד בן השבע ששוכן כעת בקאבול, ושלח מסר לכוכב ברצלונה: "קח אותי איתך. אי אפשר לשחק ככה, יש רק יריות ופיצוצים". כשנשאל מה קרה לשתי החולצות החתומות שקיבל ממסי כשהשניים נפגשו ב-2016 בקטאר, החל לבכות ואמר: "הותרנו אותם בבית שעזבו, לא יכולנו לקחת אותם איתנו. אמא שלי העירה אותי באמצע הלילה ואמרה לי להשאיר את החולצות והכדורים בבית".

אלא שגם לפני ההשתלטות של כוחות הטאליבן, חייה של המשפחה לא היו פשוטים - דווקא בגלל המפגש ההוא. "אחרי שמורטזה פגש את מסי בקטאר, המצב נעשה מסובך יותר", הסביר אחיו של הילד, "חיינו בפחד, כי אנשים סביבנו חשבו שמסי נתן לנו הרבה כסף. אנשים זרים הסתובבו סביב הבית שלנו באמצע הלילה. כל כך חששנו שמורטזה ייחטף, שפחות או יותר נעלנו אותו בבית ולא שלחנו אותו לבית ספר במשך שנתיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מורטזה אחמדי. AP
החולצות החתומות והכדורים נשארו בבית/AP

כשהאיומים הפכו בלתי נסבלים, ניסתה המשפחה להימלט לפקיסטן בתקווה לקבל מקלט מדיני בארצות הברית, אך נדחתה ושבה לכפר שלה. כרגע עדיין לא ברור מה יעלה בגורלה או בוגרלו של מורטזה, שלא שוכח את ההבטחה שקיבל מהפרעוש. השניים לא היו בקשר מאז המפגש ההוא בקטאר, אז פנה אליו מסי ואמר: "כשתהיה קצת יותר גדול, אדאג לסדר עבורך את הכל".

מורטזה אחמדי עם ליאונל מסי. AP
מסי ומורטזה במפגש המרגש בקטאר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully