וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוצים מהדרך, לא מהתוצאות: נבחרת ישראל איבדה סיכוי ריאלי לעלות לאליפות העולם

4.12.2018 / 7:48

אחרי ההפסד הדרמטי בגאורגיה בנבחרת ישראל מעכלים: "לא נהיה באליפות העולם", ומאוכזבים ממאזן החוץ הנורא: "כשאתה עם צעירים, דברים כאלה קורים". אבדיה, ארצי ובריסקר עשויים להיות מזומנים לחלון הבא, האוול ישוב?

ג'ייק כהן שחקן נבחרת ישראל. אתר פיב"א, אתר רשמי
משחק מצוין שלו לא הספיק. ג'ייק כהן/אתר רשמי, אתר פיב"א

1

נבחרת ישראל איבדה אמש (שני) סיכוי ריאלי לעלות לאליפות העולם בסין בתום הפסד שובר לב 71:69 לנבחרת גאורגיה בטביליסי לאחר הארכה. הנבחרת של עודד קטש הצליחה לחזור בזמן החוקי מפיגור ולכפות הארכה, בעיקר בזכות משחק מצוין של ג'ייק כהן, אך נכנעה לסל ניצחון של גיורגי שרמדיני כמעט על הבאזר.

בסיום המשחק נראו שחקני הנבחרת שבורים לחלוטין מההפסד, במיוחד אחרי הניצחון הגדול שהושג ביום שישי נגד סרביה, "הפסד קשה. תחושות ממש לא קלות כי היינו שם כל המשחק ונתנו את הכל, לפעמים זה לא מתחבר", אמר הקפטן גיא פניני, "בהגנה היינו בסדר, עצרנו אותם על 71 נקודות אחרי הארכה. בהתקפה זה פשוט לא התחבר, הגודל שלהם השפיע, אבל אנחנו בדרך הנכונה. החבר'ה באמת נתנו הכל וזה עוד צעד בתהליך".

ג'ון דיברתולומיאו הוסיף: "עשינו יותר מדי טעויות במשחק צמוד שכזה, באווירה קשה, היה לנו קשה לקלוע את הזריקות ובגלל זה הכל כל כך קשה. אני גאה באיך שנלחמנו, זה היה משחק של ריצות, היו להם כמה כאלה, אבל לא נשברנו ונלחמנו, פשוט לא הצלחנו לעבור את המהמורה האחרונה, אבל אנחנו גדלים וזה תמיד סימן חיובי".

בשני תרחישים בלתי סבירים נבחרת ישראל עדיין תוכל לתפוס את הכרטיס לסין. בשניהם היא צריכה לנצח את גרמניה בבית וסרביה בחוץ ושסרביה תפסיד באסטוניה. בראשון היא תצטרך שני הפסדים של גאורגיה, ובשני הפסד אחד של גאורגיה, לא משנה מול מי מהקבוצות, בתנאי שהבחורים של קטש ינצחו בבלגרד ב-22 הפרש ומעלה.

עוד בנושא:

מוק' אליפות העולם: ישראל הפסידה 71:69 לגאורגיה בתום הארכה ואיבדה סיכוי ריאלי

שחקני נבחרת ישראל עם עודד קטש, יובל זוסמן. איגוד הכדורסל, אתר רשמי
מעכלים שלא יהיו במונדובאסקט. שחקני נבחרת ישראל עם עודד קטש/אתר רשמי, איגוד הכדורסל

2

אמש היה משחק החוץ החמישי של ישראל בשיטת החלונות החדשה של פיב"א, והמאזן מספר את התמונה העגומה: ניצחון אחד בבריטניה, שככל הנראה אפילו לא תגיע למוקדמות היורובאסקט בספטמבר הקרוב, מול ארבעה הפסדים. אם הפסד ביוון עוד מתקבל, שאר ההפסדים מלמדים על בעיה. ישראל הפסידה משחק שהיה לה בידיים בגרמניה, הובסה מול אסטוניה החלשה, ולא ניצלה הרכב חסר במיוחד של גאורגיה.

לנבחרת ישראל היה קשה באופן מסורתי בחוץ, כשהפסדים בפינלנד ולטביה היו עוד לפני שהנבחרות הללו עשו את ההתקדמות לעבר החלק העליון בכדורסל האירופי. ולמרות זאת, ישראל ידעה לעשות ניצחונות גדולים בחוץ, מה שהדור הנוכחי עוד לא עשה.

"קשה שלא לחשוב על מה היה קורה אם משחק אחד היה נראה אחרת", הודו אמש בנבחרת, "אבל כשאתה הולך עם שחקנים צעירים בלב של הנבחרת, דברים כאלה קורים. בחוץ לא עמדנו בציפיות, היו לפחות שני הפסדים מאכזבים אבל ננסה להסתכל על זה כשכר לימוד לקראת הטורניר הבא, שם לא יתקבלו הפסדים כאלה שוב". מצד שני הזכירו בנבחרת שבארבעת המשחקים האחרונים הם שיחקו ללא גל מקל, מי שאמור להיות המנהיג של הנבחרת האחרונה, שנעדר בשל פציעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ג'ון דיברתולומאו שחקן נבחרת ישראל. אתר פיב"א, אתר רשמי
ימשיך להיות המתאזרח של הנבחרת? ג'ון דיברתולומאו/אתר רשמי, אתר פיב"א

3

גם בנבחרת השלימו עם העובדה שלמונדובאסקט הקרוב בסין כבר לא נעלה. "צריכים שיקרו דברים שהם בגדר נס בכדורסל האירופי, צריך להכיר בזה, לא עלינו לאליפות העולם, אבל אסור לשכוח שגם זאת לא הייתה המטרה הגדולה בהתחלה", אמר אחד השחקנים אתמול.

כעת יצטרכו בצוות המקצועי לקבל החלטה - האם להמשיך את תהליך ההצערה של נבחרת ישראל בחלון הבא, או להמשיך בקו הנוכחי. בין השחקנים שעשויים לקבל זימון ודקות משחק בפברואר נמצאים דני אבדיה, נתנאל ארצי, מייקל בריסקר ודניאל קופרברג.

בגזרת המתאזרח צפויה להתקבל החלטה מי יהיה המתאזרח הראשי במוקדמות היורובאסקט, וללכת איתו החל מהחלון הבא. בנבחרת עוקבים אחר החזרה לכושר של ריצ'רד האוול, אך לא פוסלים את האפשרות של להמשיך לשחק עם ג'ון דיברתולומיאו, כששניהם כרגע המועמדים לתפקיד זה.

דני אבדיה, נבחרת העתודה. FIBA, אתר רשמי
בקרוב יקבל שדרוג לנבחרת הבוגרת? דני אבדיה/אתר רשמי, FIBA

4

בשעות הבוקר שבו שחקני הנבחרת לישראל כשאיתם במטוס גם שחקני מכבי תל אביב. אתמול בבוקר קיבלו בנבחרת הודעה לפיה ראשי מכבי תל אביב יגיעו במטוס פרטי מישראל סמוך למשחק, יצפו בו ויחזירו את השחקנים לארץ מיד לאחר המשחק. ההערכה הייתה ששחקני מכבי יגיעו כשמונה שעות לפני שאר שחקני הנבחרת, מה שיאפשר להם לנוח כמו שצריך ולהתאמן כבר היום בבוקר.

בפועל, תקלה טכנית במטוס גרמה לכך שהצהובים לא הצליחו כלל להמריא מישראל, ושחקני הקבוצה העבירו את הלילה בטביליסי וחזרו עם הנבחרת. כפי שפרסמנו אתמול, באיגוד צפויים להכנס בקרוב לשיחות מחדש עם הצהובים על קבלת שחקנים לקראת החלון הבא, כשהיעדר הסיכוי הריאלי לעלות עשוי להקל את המשבר והמריבות בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully