וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרושים גולים וחיוכים: ההזדמנות (המוצדקת) של אופיר חיים בהפועל תל אביב

מבלי להעליב את קודמיו בהפועל תל אביב, אופיר חיים ראוי לאדומים כמו כל אחד מהם. מבלי להעליב את חיים, זה לא בזכותו - הקבוצה כ"כ מכופפת שפשוט קל יותר להגיע אליה. יוסיפוביץ על היתרונות והחסרונות של הבחור החדש במעגל המאמנים, והציפיות (בקיצור: תהיה ההפך מרפואה)

1. קצת לפני פחות משבועיים קיבל יובל נעים את הפנייה הראשונה ממ.ס אשדוד. מספרים שההצעה הכספית ההיא, הראשונה, היתה לא מספיק גבוהה עבור נעים - והיא נדחתה על ידיו. בקבוצה מיהרו לפנות לאופיר חיים, ועוד באותו לילה התקיימה פגישה בין מאמן הפועל עפולה אז לראשי אשדוד. לפי גורמים בהפועל תל אביב, כבר אז הועברו מסרים לחיים מכיוונם של האדומים, ויכול להיות שאפילו יותר ממסרים. למרות הפגישה אשדוד לא הגישה, כך טוענים, הצעה כספית לחיים; נעים קיבל שדרוג, וחתם בעיר הנמל.

אופיר חיים חתם לבסוף בהפועל תל אביב וזו תהיה התחנה הראשונה שלו בליגת העל. הרזומה מראה חוסר ניסיון בליגה הבכירה (מרמורק-יפו-ראשל"צ-שעריים-עפולה), אבל מתישהו אדם חסר ניסיון צריך לקבל את הניסיון, והפזילה מאשדוד מראה שתורו של אופיר חיים היה צריך להגיע. ליגת העל מורכבת מאותה קרוסלת מאמנים, ומדי פעם - כי יש יותר מאמנים שמחשיבים את עצמם בכירים מאשר קבוצות שמחשיבות את עצמן בכירות - מאמן חדש נכנס למעגל. הפעם זה היה תורו של חיים, ואם זו לא היתה הפועל תל אביב, זו היתה אשדוד, ואם לא היא, אז אחרת.

הביקורת כלפי הפועל תל אביב למחרת המינוי היתה בסגנון "מועדון כזה גדול צריך מאמן מנוסה". זו אחלה ביקורת, אם אתם חיים ב-2011 או 2001. הפועל תל אביב של 2018 היא לא המועדון שהייתם רגילים לראות, ומוזר שטרם התרגלתם, כי היו כבר כמה שנים טובות להתאקלם למעמדה החדש. הפועל-2018 היא מועדון בינוני בנוף הכדורגל בישראל, עם סגל מהחלשים בליגה ומהעניים בליגה, ובהתאם - הטריבונות חצי ריקות. והמאמנים האחרונים שהגיעו לחודורוב היו - אתם מוכנים? דומב, מנדיונדו, גיא לוי, (גוטמן לא נחשב כי הגיע כמנהל מקצועי), לוזון, קורצקי, איוניר ורפואה. מבלי להעליב אף אחד מהשמות, חיים ראוי לאדומים כמו כל אחד מקודמיו. מבלי להעליב את חיים, זה לא בזכותו - אף אחד מקודמיו לא קפץ כדי להגיע להפועל תל אביב; היא כל כך מכופפת שפשוט קל יותר להגיע אליה.

עוד בנושא

21:00, ספורט 2: אופיר חיים עורך בכורה על הקווים נגד מכבי נתניה
שרון ניסנוב: "אופיר חיים הוא מאמן העתיד של הכדורגל הישראלי"
200 אלף יורו הועברו מגוואנגז'ו לקופת מפרק הפועל תל אביב שאול קוטלר

אופיר חיים מוצג כמאמן הפועל תל אביב. אבי כהן
מישהו מופתע? אופיר חיים/אבי כהן

2. גם בית"ר היתה אופציית נחיתה אפשרית בליגת העל, כך מספר גורם המעורה בפרטים - כשהכוונה היתה לבחון את שילובו של חיים כעוזרו של ניר קלינגר. בבית"ר לא לחצו על הגז גם בגלל סיבות ציבוריות - הרצון שלא 'לפרק את הפועל עפולה' אחרי כל ההדים שעוררה עזיבתו של קלינגר את הפועל חיפה. לדעתי, כמו שקלינגר צדק כשנטש את האדומים בשביל ההזדמנות בבית"ר, גם לחיים מגיע. שוק המאמנים, גם בגללם, הפך מזמן לג'ונגל וכל מאמן שלא אוכל, נאכל. מן הסתם, עפולה היא לא הפועל חיפה והפועל תל אביב אינה בית"ר, ולכן המינוי של חיים עבר בשקט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ניר קלינגר. וידאו תגובות בית"ר ירושלים - הפועל באר שבע. ברני ארדוב
חיים לא היה רחוק מבית"ר. ניר קלינגר/ברני ארדוב

3. השדרוג הראשון שצפויים לקבל שחקני הפועל תל אביב מגיע במחלקת יחסי האנוש. בתחנותיו האחרונות של חיים הוא מקבל מחמאות רבות על כך, כולל בעונה בה ירד ליגה עם שעריים. מספרים על "אדם שכולם מסתדרים איתו ושכל השחקנים אוהבים אותו מאוד". "הוא תמיד מדבר איתך מהלב, וברמות האלה, בהן רוב המאמנים כאן נותנים את אותם הדגשים, הדבר החשוב הוא להגיע לאנשים, להוציא מהם את המקסימום", מספר שחקן שהתאמן תחתיו בשנה החולפת. "את זה אופיר עשה אצלנו, אחרי חודשיים בהם המאמן הקודם בני בן זקן רב עם כל הקבוצה".

רפואה, כך מתברר, היה אדם שקשה להגיע אליו ועוד לפני ממוצע הכיבושים הגרוטסקי, הוא לא הסתדר מבחינה אישיותית. את מכבי פתח תקוה עזב אחרי ארבעה מחזורים בעונה שעברה, ומהפועל הזו הספיק להתפטר בקיץ, לחזור מיד, והנה שוב ללכת. וכך, שנה אחר שנה רפואה לא מחזיק מעמד בקבוצה - והסיבות לא רק מקצועיות.

חיים, לעומת רפואה, דוגל בגישה חברית יותר. פחות מאמן-שחקן. "הוא יודע לגשת לאנשים וקל יותר לחבב אותו", מספר קולגה, "יש לו אינטליגנציה רגשית גבוהה וזה לא דבר שאתה קונה. עבור הפועל תל אביב הזו, במצבה, זהו ליהוק הגיוני מאוד".

מאמן הפועל תל אביב קובי רפואה. קובי אליהו
שינוי גישה. קובי רפואה/קובי אליהו

4. חיים רגיש מאוד. אפילו באסיפות קבוצה, ביום המשחק, הוא מסוגל להזיל דמעה. לפני קרב חשוב בליגה הלאומית סיפר בחדר ההלבשה לשחקנים על בנו שסובל מאוטיזם, אור. "זה הבוקר שהיה לי", שיתף אותם בשגרת יומו המורכבת, כדי שיפרקו לחץ. "תגידו תודה שאנחנו מתפרנסים ממקצוע כזה", הוסיף. "החיים הובילו אותו למצב הזה - הוא תמיד לוקח הכול בפרופורציות", מספר שחקן שלו.

השאלה תהיה במינון. בעפולה סיפרו שהוא גם "טוב מדי", שגם כשהיתה בעית משכורות והיו"ר לא ענה לו לטלפון, חיים סינן "טוב, נו, מה לעשות?" והמשיך כרגיל. "לראובן עטר למשל זה לא היה קורה שהבוס מעז אפילו לסנן את שיחותיו", טוען גורם בקבוצה, "אבל אופיר טוב מדי, תמים מדי לעתים, וזה אולי יהיה החיסרון שלו". חבר למקצוע גם חושש מנקודה זו. "הוא נחמד, והדור החדש מפרש את הנחמדות כרכות, כחולשה. אסור יהיה לו להיות תמים, והוא ייבחן בדרך בה יצליח להגיע לשחקניו מצד אחד, אך גם לשלוט בהם".

אופיר חיים מאמן הפועל עפולה. אדריאן הרבשטיין
תמים מדי? אופיר חיים בקדנציה בעפולה/אדריאן הרבשטיין

5. מקצועית, חיים מקבל מחמאות אבל קשה מאוד יהיה לקחת את מעלליו בלאומית ובנוער של הפועל תל אביב ולהקיש לעתיד הקרוב. "הוא מבין את המשחק טוב מאוד, יש לו עין טובה לשחקנים", מספר מאמן בליגת העל. במסיבת העיתונאים שידר ביטחון רב, והוסיף שמי שראה את דרכו בעפולה, יבין מדוע הוא מדבר כך. חיים מגיע למועדון שלא כובש, וסניגוריו בטוחים שהוא ישנה את הממוצע הנוראי של הפועל. אבל חייבים לציין שעפולה שלו אף פעם לא היתה סקוררית גדולה עם 1.27 שערים למשחק העונה ו-1.06 בעונה שעברה. זה כמובן טוב מה-0.5 הבדיוני של רפואה בהפועל תל אביב העונה, ועדיין, חובת ההוכחה על חיים.

"הוא אוהב ללחוץ ולשחק כדורגל שכיף לצפות בו", מבטיח אקס. "הוא בחיים לא אמר לנו להסתגר, והוא לא יעשה את זה גם בליגת העל". מן הסתם, כמו שרפואה חטף ביקורת על הפן ההתקפי, הוא עוזב קבוצה ששומרת טוב, וספגה רק שבעה שערים - ההגנה השלישית בטיבה בליגה והיחידה שלא ספגה מול מכבי תל אביב.

עומר דמארי שחקן הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
יתחיל להרשית? עומר דמארי/יוסי ציפקיס

6. אגב סייקל המאמנים, לא יהיה קל לאופיר חיים להישאר בתוכו. בהפועל תל אביב מכוונים לפלייאוף עליון, גם במצב הנוכחי, וזה יהיה המבחן של המאמן החדש. על פיו יישפט, לפיו כנראה יוכרע עתידו. הבעלים שהצילו את הקבוצה מטביעה קיבלו ימי חסד ומנסים לשדר שפיות אך במקביל משדרים אפרוריות שיא ובעיות גדולות ברכש. מינויי המאמנים שלהם עד כה כוללים את קורצקי (ירידה), איוניר (פיטורים מהירים), רפואה (ים של בעיות) ועכשיו חיים. ושלא נתחיל לדבר על השחקנים הזרים - כל ירייה, פספוס של קילומטר. תוסיפו את החצים שנורים בתוך המועדון ומתישהו, עם כל הכבוד על השארת הקבוצה בחיים, גם הבוסים החדשים יצטרכו לספק איזשהי קבלה שמוכיחה - הפועל תל אביב חזרה. נכון לעכשיו, זה ממש לא קרה.

7. שישה מאמני ליגה כבר עזבו את קבוצותיהם. חמישה מחליפים ניצחו את המשחק הראשון שלהם. הערב: אופיר חיים מול מכבי נתניה. בלי לחץ, הא?

orenjos@walla.co.il

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      4
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully