וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 עונות, 12 חילופי מאמנים: האיש שלא הייתם רוצים לעבוד אצלו

26.11.2018 / 14:00

בקרוב, כשלמכבי ראשון לציון יהיו מאמן וזרים חדשים, והיא תתמלא אנרגיות ואפילו תחבר ניצחון או שניים, יתייצב יצחק פרי מול המצלמות ויתגאה במהלך שביצע. הוא יחמיא לאיש שהפך את אסופת השחקנים של צביקה שרף לקבוצה מגובשת, ובעונה הבאה כבר ימצא סיבה לפטר גם אותו

one

"פיטוריו של *** מתפקיד המאמן של *** אמנם גרמו לסוג של הלם בכדורסל הישראלי, אבל היו באוויר כבר זמן רב... כבר מההתחלה ריחפה מעל השידוך בין *** ל*** השאלה האם השניים יכולים להתאים אחד לשני... תפקיד המאמן ב*** הפך בשנים האחרונות למעורער והשאלה שעולה היא אילו כישורים ותכונות צריך מאמן במועדון. הקבוצה שינתה בשנים האחרונות את דרך הניהול שלה ועל כן לא כל מאמן מתאים לתפקיד... גם השחקנים הפנו את הגב למאמן, כהרגלם. הם הראשונים שמריחים את דמו של המאמן והתוצאה לפיה הוא נשלח הביתה היא בלתי נמנעת".

המילים הנוקבות הללו לא פורסמו כתגובה לפיטוריו הצפויים והמפתיעים כאחד של צביקה שרף ממכבי ראשון לציון, היום (שני). שרף עצמו כתב אותן לפני כשנתיים, בבוקרו של 23 באוקטובר 2016 באתר ONE, בעקבות פיטוריו של ארז אדלשטיין ממכבי תל אביב. הצהובים ספגו אז ביקורת על כך שבחרו לצדד בשחקנים ונכנעו לתכתיבים שלהם כשנפרדו מהמאמן; מתברר שהמציאות אינה שונה גם במרחק של כ-13 קילומטרים דרומית ליד אליהו, וכעת שרף חווה את אותן תחושות מהצד השני של המתרס. כל עוד יצחק פרי שולט במכבי ראשון לציון, כל הקלישאות על "השחיקה במעמד המאמן" יהיו נכונות.

ב-2012 חזר פרי לכהן כיו"ר המועדון, והחזיר איתו את תרבות הניהול הקלוקלת שהוביל במשך שנים בעיר היין. הנתונים בלתי נתפסים: ב-13 שנותיו האחרונות בתפקיד, הוא ביצע לא פחות מ-12 החלפות מאמנים במהלך העונה. ברוב התרחישים הם פוטרו, והיו גם מקרים בודדים שבהם התפטרו, אבל השורה התחתונה נותרה כשהייתה.

פיני גרשון ושרון דרוקר, שניים שלא ממש מסתדרים אחד עם השני, חתומים על כמה וכמה אירועים היסטוריים. גרשון, לדוגמה, זכה ביותר גביעי אירופה מכל מאמן ישראלי אחר; דרוקר, למשל, הצעיד את הפועל ירושלים לזכייתה היחידה בתואר אירופי. יש להם עוד נקודה משותפת - שניהם היחידים בשני העשורים האחרונים שהצליחו לשרוד עונה שלמה, מתחילתה ועד סופה, תחת הבוס פרי. גם הם, כמובן, סיימו את תפקידם בדרך לא טבעית במהלך העונה השנייה.

עוד בנושא:

מכבי ראשון לציון: צביקה שרף פוטר מתפקידו
ליגת העל: מכבי תל אביב הביסה את מכבי ראשון לציון 64:98

מאמני מכבי ראשון לציון תחת יצחק פרי. מערכת וואלה!
מאמני מכבי ראשון לציון תחת יצחק פרי/מערכת וואלה!

חשיפתו של אור שקדי בשבוע שעבר, כאן בוואלה! ספורט, על מרד השחקנים שפרץ בראשון לציון הבהירה מהרגע הראשון לאן הרוח נושבת. לאיש לא היה ספק שפרי לא יעניק את הגיבוי הנדרש למאמן. היה עצוב לראות אתמול את שרף, על מעלותיו וחסרונותיו, ועל אף הטעויות שביצע מאז תחילת העונה, עומד חסר אונים, כבוי ומרוקן על הקווים ביד אליהו. "גם אני בן אדם", אמר בסיום כשהוא מתאמץ - ולא ממש מצליח - להסתיר את הסערה שמתחוללת בתוכו.

עצוב עוד יותר לחשוב איזה מסר מעביר המועדון למחלקת הילדים והנוער שלו, שנחשבת לאחת המפוארות בישראל. ומעניין מה חשב לעצמו הבוקר קמרון לונג, כשגילה שמהלך ההתאבדות המקצועי שלו הפך אותו לאביר מעמד הפועלים.

בקרוב תמנה ראשון לציון מאמן חדש, ולא מן הנמנע שהוא יהיה אחד המוערכים בתחום. היא תחליף גם כמה זרים, תתמלא באנרגיות מחודשות ואולי אפילו תצליח לחבר ניצחון או שניים. פרי יתייצב מול המצלמות ויתגאה במהלך ה"כואב אך מתחייב" שביצע. הוא יחמיא למאמן החדש שהפך את אסופת השחקנים של שרף לקבוצה מגובשת, וגם אותו יפטר. עוד העונה, אולי בקיץ, ולכל המאוחר במהלך העונה הבאה.

פיטורי מאמנים הם דבר יותר מלגיטימי בעולם הספורט המקצועני, ולעיתים הם אפילו מתבקשים. אבל אתם, ולא משנה מה המקצוע שלכם, לא הייתם רוצים לעבוד אצל מעסיק כזה.

עוד באותו נושא

מכבי ראשון לציון: צביקה שרף פוטר מתפקידו

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב פיני גרשון לצד עוזרו שרון דרוקר. ברני ארדוב
היחידים ששרדו אצל פרי יותר מעונה רצופה. גרשון ודרוקר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully