וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרואטיה בטירוף, הזכייה בגביע דייויס דורגה שישית בהישגי המדינה בספורט

צ'יליץ' וצ'וריץ' הובילו את הקרואטים לזכייה שנייה במפעל, האחרון חגג: "זה הגביע הכי גדול שזכיתי בו". נואה: "מאוכזב מההתנהגות של מונפיס"

שחקני נבחרת קרואטיה בטניס. רויטרס
הקרואטים חוגגים תואר שני/רויטרס

הספורט הקרואטי רשם אתמול (ראשון) הישג עצום נוסף כשהנבחרת שלהם זכתה בגביע דייויס 2018. הקרואטים ניצחו 1:3 את צרפת על החימר בליל אחרי שמארין צ'יליץ' השלים סוף שבוע חלומי מבחינתו עם ניצחונות חלקים בשני משחקי היחידים עם 6:7 (3), 3:6, 3:6 נגד לוקא פוי (32 בעולם).

בסיום ההתמודדות הצרפתים ביצעו מחווה יפה כשנכנסו לחדר ההלבשה הקרואטי, עברו בין כל השחקנים ואנשי הצוות של האלופה הנכנסת, לחצו ידיים, החליפו חיבוקים וחלקו המון כבוד לשחקני היריבה.

בורנה צ'וריץ', שלא היה צריך בכלל לעלות למשחק חמישי ומכריע בזכות הניצחון של צ'יליץ', אמר בסיום: "זה היה משחק פנומנלי. הייתי לחוץ מאוד במערכה הראשונה, אבל אני שמח שמארין סיים הכול בשלוש מערכות. זו הייתה שנה פנומנלית בשבילי והזכייה הזו היא כמו עוגה על העוגה מבחינתי, זה הגביע הכי חשוב בו זכיתי בחיי ובפער גדול מכל השאר. עכשיו ניקח לנו כמה ימים לחגוג".

עוד בנושא:

קרואטיה זכתה בגביע דייויס, צ'יליץ': "אנחנו הקרואטים יודעים לחגוג"
לרגל הפרידה מגביע דייויס: כל המספרים מ-118 שנות מפעל

לוקא פוי טניסאי צרפתי. רויטרס
פוי לא הצליח לעצור את הדמעות/רויטרס

"הם השמידו אותנו", הודה לאחר ההתמודדות הקפטן הצרפתי וטניסאי העבר יאניק נואה, "הם לא נתנו לנו לשבור פעם אחת את ההגשות שלהם במשחקי היחידים". נואה גם הבהיר שהוא עוזב את הנבחרת כשאמר: "גביע דייויס כמו שהיה נגמר הלילה. אני גם עוזב את הטניס. יש לי הרבה חלומות שאני רוצה להגשים לפני שיהיה מאוחר מדי. אני לא יודע אם נשאר לי מה לתת. אני חושב שזה חבל מאוד שמדינה כמו שלנו מגיעה לכל כך מעט הישגים". מי שתתמנה לתפקיד עכשיו תהיה אמלי מורזמו, עליה אמר נואה: "אספר לה כל מה שאני יודע, כל מה שהיא רוצה לדעת ותבקש. אמלי היא חברה שלי והיא נרגשת מאוד להפוך לקפטנית של נבחרת הדייויס".

נואה המשיך וביכה את מצב הטניס הצרפתי כשאמר: "תגידו לי אתם, כמה פעמים בחצי השנה האחרונה ראיתם שחקן שלנו מנצח מישהו מהטופ 5/10/20? השחקנים שלנו נתנו הכול, אבל המשוכה הייתה גבוהה מדי. הפסדנו לנבחרת טובה מאיתנו. לכן אני לא כל כך מאוכזב. לא הייתה לנו אפילו נקודת שבירה במשחקי היחידים בכל סוף השבוע". נואה דיבר על האכזבה הכי גדולה שלו בזמן שכיהן כקפטן ואמר: "אני מתחרט על כך שלא הצלחתי לעזור לגאל מונפיס. האמנתי שהוא יהיה השחקן שעליו אבנה את הנבחרת. הוא פגע בנבחרת ואני לא מבין למה הוא עשה את הדברים שהוא עשה".

לוקא פוי, שבכה ממושכות אחרי ההפסד שלו ועלה לטקס הגביעים בעיניים אדומות, אמר: "לא הצלחנו לשבור את ההגשות שלהם ביחידים וזה מראה שיש להם שחקנים נהדרים, הם מגישים נהדר וגם יש להם סרב שני מצוין וחבטה שנייה מעולה אחרי ההחזרה. הם שיחקו מצוין בכל פעם שהיו לנו הזדמנויות. הם היו טובים יותר מאיתנו במשך כל סוף השבוע ואני רוצה לברך אותם על זה". פוי המשיך ואמר: "בשנה שעברה בכיתי משמחה אחרי הזכייה, עכשיו אני בוכה מעצב. אמרתי כבר שאני לא אוהב את הפורמט החדש של גביע דייויס ואני לא הולך לשנות את דעתי. ככל שזה נוגע לי, אני לא אשחק בגביע דייויס החדש, זו הייתה ההופעה האחרונה שלי".

ג'ו ווילפריד צונגה, שהפסיד ביום שישי לצ'יליץ', הוסיף: "הם שיחקו טניס נהדר בסוף השבוע. כמובן שיכולנו לשחק טוב יותר כי הפסדנו, אבל באמת שעשינו הכול וזה הכי חשוב.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

הצרפתים במחווה יפה לקרואטים

באתר הקרואטים "INDEX" הגדילו ודירגו את עשרת ההישגים הספורטיביים הגדולים ביותר של המדינה אי פעם.

1. העלייה לגמר גביע העולם ב-2018.
2. הזכייה של יאניצה קוסטליץ' בשלוש מדליות זהב ואחת מכסף באולימפיאדת החורף בסולט לייק סיטי ב-2002.
3. הזכייה של גוראן איבנישביץ' בווימבלדון ביולי 2001.
4. זכייה במדליית כסף בכדורסל במשחקים האולימפיים ב-1992 עם דראז'ן פטרוביץ', טוני קוקוץ', דינו ראג'ה ואחרים. בגמר קרואטיה הפסידה לנבחרת ארצות הברית הטובה בעל הזמנים.
5. זכייה במדליית ארד במונדיאל 19998.
6. זכייה בגביע דייויס 2018.
7. זכייה במדליית הזהב בכדוריד במשחקים האולימפיים באתונה 2004.
8. זכייה בגביע דייויס ב-2005.
9. זכייה במדליית הזהב בכדורמים במשחקים האולימפיים בלונדון 2012.
10. הזכייה של סנדרה פרקוביץ' במדליית זהב בזריקת דיסקוס באולימפיאדת ריו 2016.
11. זכייה של לוחם ה-MMA מירקו פיליפוביץ' בתחרות PRIDE.
12. הזכייה של איבה מאיולי ברולאן גארוס 1997.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully