וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא איינטרכט פרנקפורט: "מי שנגד ישראל והיהודים, הוא גם נגדנו"

פטר פישר קיבל פרס במסגרת ועידת גרמניה/ישראל ותקף: "מפלגת AFD היא מפלגה של נאצים. הם תומכים בשנאה, הדרה ואנטישמיות"

פטר פישר נשיא איינטרכט פרנקפורט. GettyImages
פטר פישר נשיא איינטרכט פרנקפורט/GettyImages

איינטרכט פרנקפורט מצליחה העונה בצורה יוצאת דופן בליגה הגרמנית ובאירופה. הנשרים נמצאים במקום השלישי בבונדסליגה עם 23 נקודות מ-36 אפשריות ובליגה האירופית כבר עברו שלב אחרי שהשיגו 12 נקודות מ-12 אפשריות בארבעת המחזורים הראשונים, כולל ניצחון חוץ במארסיי ו-0:4 מול לאציו בבית.

בתוך כל זה, קיבל אתמול (ראשון) נשיא פרנקפורט פטר פישר את פרס "ארנו לוסטיגר" במסגרת הקונגרס הגרמני/ישראלי החמישי בפרנקפורט. פישר קיבל את הפרס בזכות ההתנגדות והמאבק שלו נגד אנטישמיות ומפלגת הימין הקיצוני AFD. ארנו לוסטיגר, שעל שמו ניתן הפרס, היה היסטוריון וניצול שואה שחקר את ההיסטוריה של המאבק היהודי נגד הדיקטטורה הנאצית.

ב"בילד" פרסמו במלואו את כל הנאום שנשא ובוא תקף את מפלגות הימין הקיצוני ואת האנטישמיות. "גבירותיי ורבותיי, תנו לי לשכוח מהפרוטוקול", פתח פישר ואמר, "אני עומד כאן גאה מאוד לקבל מכם את הפרס המדהים הזה. זה לא נורמלי ורגיל מבחינתי לעמוד כאן, כך אמרו לי כולם. זה משהו שלא היה קורה בעבר, אבל אני חושב שזה נורמלי לעמוד כאן כנציג מועדון שיצא בהצהרה ברורה. אני עומד כאן בשם מה שהפך לחלק מה-DNA של משפחת איינטרכט עם 63 אלף החברים שלה: תרבות הזיכרון, הורדת המחסומים, המועדון שנקרא איינטרכט פרנקפורט היהודים, המועדון היהודי, המועדון שהתעורר אחרי השנים הנוראיות והרציחות החייתיות והמזוהמות האלה של הנאצים.

אוהדי איינטרכט פרנקפורט. GettyImages
אוהדי איינטרכט פרנקפורט/GettyImages

"אבל מה מדאיג אותי יותר? היום. כי אני חווה דז'ה וו שבלתי ניתן לתיאור ולהבנה. היום זה מגיע עם חליפות ועניבות שלא מתאימות בכלל ולא עם מדים צבאיים. במיוחד במפלגה אחת, AFD, בה בחרו 13 אחוזים מהאנשים במדינה הזו, שלמעשה בחרו בנאצים. הם לא מתחבאים מאחורי הצבע החום, אלא מאחורי הצבע הכחול. אלה אנשים שתומכים בהדרה, שנאה ואנטישמיות. אם זה תלוי בי, אני לא אתן לזה לקרות.

"הדור שלי הוא דור נטול מלחמה, זה אותו דור שהיום דוחף נאציונל סוציאליזם ודעות לאומניות במדינות. אירופה נמצאת על הגבול. שלום זו מילה כל כך פשוטה ותגובה של "לא לשלום" היא כל כך קשה להבנה. ארנו לוסטיגר חווה דברים שאסור שאדם יחווה והם גם לא מובנים לדור שלנו: מחנות מוות, מחנות ריכוז. זה בלתי ניתן לתיאור בשביל אלה שראו את הדברים האלה רק במילים ובתמונות. ואני עומד פה ומבקש את סליחתו של לוסטיגר, אבל אני לא מוכן לחכות שיהיה מאוחר מדי. ב-1933 הרבה אנשים סימנו צלב קרס במפלגה אחת ולא ידעו שאחרי כמה זמן עשרה מיליון יהודים יירצחו בגז, ייטבחו או שיורעבו למוות. הם לא ידעו שהילדים שלהם ימותו במלחמה. הם גם לא ידעו שיהיו הפצצות בדרזדן ובפרנקפורט. אבל עם צלב הקרס הזה הם סללו את הדרך בדיוק לדברים האלה".

פישר המשיך ואמר: "עכשיו, זה לא הזמן לשתוק. אין לי זמן כדי לחכות, אני רק רוצה להגיד דבר אחד: 'אל תוותרו לעולם'. המועדון שאני מייצג, איינטרכט פרנקפורט, ואני לעולם לא נוותר. מי שנגד ישראל, נגד היהודים, מי שמעודד הדרה, שמלבה שנאה בחברה, אין לו שום סיכוי איתנו. בבקשה עזרו לנו ולי. תודה רבה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully