וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר הליברטדורס בין בוקה וריבר נדחה ליום ראשון ב-22:00

בתום ערב מלא דרמות והחלטות שערורייתיות, הוחלט לדחות את הגומלין בפעם השלישית, הפעם ב-24 שעות. בקונמבול נכנעו ללחץ הקבוצות, אוהדי ריבר פצעו את שחקני בוקה, שניים מהם פונו לביה"ח

נתחיל מהסוף: גמר גביע ליברטדורס בין בוקה ג'וניורס וריבר פלייט נדחה למחר (ראשון, 22:00, ספורט1). זה קרה בעקבות בלגן בלתי רגיל באצטדיון מונומנטל לפני שריקת הפתיחה המיועדת של גומלין הגמר. עם הגעת האוטובוס של בוקה ג'וניורס לאצטדיון, אוהדי ריבר פלייט קיבלו את פני היריבה המושבעת עם השלכת אבנים וגרמו לניפוץ שמשת האוטובוס, כשהמשטרה לא הצליחה להשתלט על הסדר וריססה גז פלפל בכמות גדולה.

המשחק בכל מקרה לא התחיל בשעה המיועדת (22:00), ולאחר שנדחה פעמיים, נדחה פעם שלישית ליום ראשון. מאמני שתי הקבוצות לא אישרו לשחקנים לצאת מחדרי ההלבשה, ובסופו של דבר בקונמבול נענו לבקשת המועדונים, על אף הלחץ הענק שהופעל עליהם בשעות שלפני כן.

נשיא בוקה דניאל אנג'ליסי כעס על מה שקרה ("אנחנו לא רוצים לשחק פה") ונראה משוחח עם נשיא ריבר רודולפו ד'אונופריו. כריסטיאן גריבאודו, חבר הנהלת בוקה, אמר ל"קלארין": "השחקנים כולם נפגעו, ככה אי אפשר לשחק".

בתקשורת הארגנטינאית טענו כי נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו התערב והבהיר לראשי בוקה ג'וניורס: "אם לא תעלו לשחק, אתם מפסידים טכנית". מי שהפתיע היה מרסלו גז'ארדו, מאמנה של ריבר פלייט, שאמר למנהל בוקה: "אם תחליטו לא לשחק, נצטרף אליכם בהחלטה". למרות זאת, בקונמבול לחצו לקיים את המשחק הערב בגלל זכויות השידור והודיעו לשתי הקבוצות כי אי הופעה תגרור הרחקה של כמה שנים מהשתתפות במפעלים היבשתיים. רופאי ההתאחדות הוציאו הודעה רשמית בה הבהירו כי מבחינתם: "אין כל סיבה לדחיית המשחק", בעוד קרלוס טבס טען כי "מכריחים אותנו לשחק", אולם בסופו של דבר, התקבלה ההחלטה הבלתי נמנעת.

עוד בנושא:
עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט
מסירים את הכפפות: מאזן הפנדלים של השוערים בגמר הליברטדורס
50 אלף איש באימון המסכם: צפו באוהדי בוקה בטירוף לקראת הגומלין

אוהדי ריבר פלייט שנפגעו מהתזת גז הפלפל. AP
אוהדי ריבר פלייט נפגעו אף הם מהתזת גז הפלפל/AP
אוהדי ריבר פלייט מקבלים טיפול רפואי. רויטרס
והיו שנזקקו לטיפול רפואי/רויטרס

שחקני בוקה נפגעו מהגז בעודם על האוטובוס, שכאמור שמשות החלון שלו נופצו. בין הנפגעים מהגז היו גם אוהדי ריבר שהיו בכניסה לאצטדיון. בתקשורת הארגנטינאית דווח על חמישה שחקנים שמקיאים בחדר ההלבשה, ביניהם קרלוס טבס. הקשר פאבלו פרס נפגע בעיניו משברי זכוכיות ופונה לבית החולים יחד עם גונסאלו למארדו.

נהיטן נאנדס, קשרה האורוגוואי של בוקה, נתפס במצלמות כשהוא מסנן בזעם: "הם כולם בני זונות". הבלם קרלוס איסקיירדוס אמר: "הם זרקו עלינו מכל הבא ליד". חבר ההנהלה ססאר מארטוצ'י הסביר: "הבעיה הייתה שכוחות הביטחון הופתעו מהעוצמה ונאלצו להשתמש בגז פלפל שנכנס גם לאוטובוס ופגע בנו".

טבס אמר לעיתונאים: "המנהלים של בוקה חייבים לזעום על מה שקרה, אין כאן תנאים לשחק. אף אחד משחקני ריבר לא בא לבדוק מה איתנו, הם לא תמכו בנו. מכריחים אותנו לשחק, למרות שאנחנו לא במצב לעלות למגרש".

יש לציין כי אירוע דומה היה לפני שלוש שנים, כאשר השתיים נפגשו בשמינית גמר גביע ליברטדורס ובמחצית המשחק תקפו אוהדי בוקה עם גז פלפל את שחקני ריבר שבדיוק ירדו למנהרה. ריבר קיבלה עלתה אז אוטומטית לרבע הגמר, כשבוקה נזרקה מהתחרות.

כזכור, המשחק הראשון בין השתיים לפני 13 ימים הסתיים ב-2:2 במגרשה של בוקה. בניגוד לשלבים הקודמים במפעל, הפעם לשערי חוץ אין כל חשיבות, כך שכל תוצאת תיקו ב-90 דקות תוביל להארכה ולאחריה יהיו פנדלים. ריבר מקווה להניף את גביע ליברטדורס בפעם הרביעית (הקודמת הייתה ב-2015) ואילו בוקה בפעם השביעית (הקודמת ב-2007).

פרט לתואר היבשתי וליוקרה העירונית, המנצחת תקבל גם מענק זכייה בסך 6 מיליון דולר (בתוספת ל-4.85 מיליון שהרוויחה עד כה) וגם את הכרטיס לחצי גמר אליפות העולם לקבוצות, אולי בדרך לגמר מול ריאל מדריד בעוד כחודש באבו דאבי.

סבסטיאן וייה, שחקנה של בוקה, צילם מהאוטובוס לפני הבלגן

וכך נראו השחקנים בחדר ההלבשה אחרי האירוע

פאבלו פרס וגונסאלו למארדו פונו לבית החולים

הנה השניים אחרי הטיפול: כך אפשר לשחק?

שיטות הברחה חדשות

וגם זה קרה

לפני כן היו חגיגות בשני המחנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully