וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: מה עומד מאחורי ההצהרה של משה חוגג על הצ'צ'נים?

22.11.2018 / 12:00

הבעלים של המועדון היה מעורה מאוד במתרחש בינואר 2013, כשגאידמק ניסה לגייס את אחד משותפיו לעסקים, קינס רקישב. חוגג היה זה שהמליץ לקזחי לא להיכנס אז למועדון מהבירה

אתר רשמי

ההתבטאות של משה חוגג אתמול (רביעי) בכנס הכלכלי בנצרת, לפיה צירוף שני השחקנים הצ'צ'נים לבית"ר ירושלים בינואר 2013 היה מהלך גזעני, אינה מקרית. המעורבות של חוגג בבית"ר ירושלים ידועה רק מהקיץ האחרון בו הפך לבעלים, אך באותה תקופה סוערת של הגעת זאור סדאייב וג'בראיל קאדייב, הוא היה מעורה היטב ואף היה קרוב להצטרף למועדון בתפקיד ניהולי מוביל.

בקיץ 2013 עמותת האוהדים של בית"ר ירושלים ניצלה סעיף בהסכם עם הבעלים ארקדי גאידמק וחתמה הסכם עם רוכש חדש, אלי טביב. גאידמק התחרט שהסכים לסעיף ורצה להמשיך ולהחזיק במועדון - וכדי שזה יקרה, היה עליו להביא רוכש אחר או שותף שיזרים כסף. אחרי כמה ימים גאידמק הצהיר כי צירף קבוצה של אנשי עסקים בראשות קינס רקישב, הבעלים הקזחי של חברת "מובלי" שעל פי התכנית היה צריך להעביר כ-2.5 מיליון יורו.

השותף של רקישב ב"מובלי" היה משה חוגג. הקזחי רצה שחוגג יהיה זה שיבדוק את הנושא עבורו ובמידת הצורך גם יפקח על הנעשה בבית"ר. חוגג בדק היטב את הפרטים וחזר לרקישב: "זאת תהיה טעות לשים כאן יורו אחד, המהלך של גאידמק הוא לנסות ולרסק את המועדון, לא במקרה הוא הביא את הצ'צ'נים ולא במקרה הוא מנסה לגייס אותך, אל תיפול לפח הזה. לא משנה כמה כסף תשים - הקהל לא ישתף פעולה עם המהלך. אנשים מבינים מה הולך כאן, הם לא טיפשים".

רקישב הקשיב לחוגג, לקח צעד אחורה וגאידמק נאלץ להעביר את המועדון לאלי טביב. כשחוגג חזר אתמול לינואר 2013, הוא ידע היטב על כל פרט ופרט. בשורה התחתונה חוגג מנע את הישארות גאידמק בבית"ר וסידר את הגעת אלי טביב, כאשר חמש שנים לאחר מכן הוא רכש אותה אחרי עוד משבר קשה.


עוד בנושא:

ניר קלינגר זעם על שחקני בית"ר: "מי שלא יעשה שינוי, לא ישחק"
בית"ר ירושלים תבחן את האפשרות להחזיר את חסוס רואדה
"אבא היה גיבור בישראל, אולי אהיה גיבור באמריקה": דניאל שאלוי במסע לצמרת

משה חוגג בעלי בית"ר ירושלים עם הבן שלו. ברני ארדוב
לא היה רחוק מכניסה למועדון ב-2013. חוגג ביציע/ברני ארדוב

האזינו לפרק החדש של "הפודיום": קמפיין הנבחרת, ליגת האומות וסופר קלאסיקו חלק ב'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully