וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל מוכנה: "צריך להחזיר את הטירוף סביב הנבחרת, היום זה הרגע"

נבחרת ישראל השלימה את ההכנות האחרונות למשחק (21:45, רשת 13) בסקוטלנד. הרצוג הזהיר, השחקנים מודים: "יש פה דריכות מסוג אחר"

רויטרס

היום הגורלי הגיע: נבחרת ישראל תפגוש הערב (שלישי, 21:45, רשת 13) את נבחרת סקוטלנד בליגת האומות, במשחק בו הסקוטים מוכרחים לנצח על מנת לסיים במקום הראשון בבית ולהבטיח את מקומם בפלייאוף העלייה ליורו 2020, לישראל תספיק נקודה. הנבחרת סיימה הבוקר אימון שחרור באצטדיון פירהיל בגלזגו במזג אוויר גשום ו-7 מעלות. על פי התרגולים, ההרכב המסתמן הוא זה שפתח מול גוואטמלה. גם בסקוטלנד צפוי להמשיך ההרכב שניצח 0:4 את אלבניה.

בשעה 20:00 (שעון ישראל) אמור אוטובוס הנבחרת לצאת לכיוון איצטדיון האמפדן. מזג האוויר הצפוי בזמן המשחק הוא בין 5 ל-6 מעלות, וגשם במחצית השנייה. "יש אווירה של דריכות מסוג אחר", אמר היום שחקן נבחרת ישראל לפני המשחק, "כולם מבינים את גודל המעמד. הרבה זמן דיברנו על זה שצריך להחזיר את הטירוף סביב הנבחרת והיום זה הרגע שאנחנו סוף סוף יכולים לעשות משהו שיגרום לזה".

עוד בנושא:

הפרס על תוצאה טובה בגלזגו: נבחרת ישראל תהיה בדרג ג' במוקדמות היורו
אלכס מקליש: "השחקנים יודעים כמה המשחק הזה גדול. צריכים ניצחון"
אנדי הרצוג: "יודעים שזה תלוי בנו. נצטרך להפגין ביטחון ולהיות רגועים"

אימון שחרור, נבחרת ישראל לקראת סקוטלנד. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
מבינים שיש פה הזדמנות נדירה. ישראל/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

אחרי שדיבר אתמול במסיבת העיתונאים ערב המשחק, מאמן הנבחרת אנדי הרצוג שוחח עם התקשורת האוסטרית וסיפק מספר ציטוטים מעניינים לקראת ההתמודדות לאתר "לה-אולה1". "כולנו מוכנים לקרב הגדול" אמר הרצוג, שעל פי התקשורת האוסטרית נשמע אופטימי ונראה מחויך מתמיד. באוסטריה הוסיפו שאחרי שהתחיל את הקמפיין עם חששות מהצד הישראלי, מצב הרוח השתנה לקראת המשחק הגורלי נגד סקוטלנד.

הרצוג דיבר על מצב הרוח במחנה הישראלי ואמר: "מצב הרוח בישראל השתנה לחלוטין, וכעת הם באופוריה. אולי ביותר מדי אופוריה". על המשחק מול הסקוטים הוסיף: "אנחנו חייבים להיות רגועים. לשחק על 0:0? רק האיטלקים יודעים לשחק בצורה הזאת, לא אנחנו", מזהיר הרצוג, שסיכם: "יש לנו נבחרת טובה. יהיה עלינו לחץ כבד, בעיקר פיזי, אבל אנחנו מוכנים לזה".

עוד באותו נושא

אלכס מקליש: "השחקנים יודעים כמה המשחק הזה גדול. צריכים ניצחון"

לכתבה המלאה
אצטדיונה הביתי של נבחרת סקוטלנד, האמפדן פארק. GettyImages
בסקוטלנד רוצים לשבור את הקללה. אצטדיון האמפדן פארק/GettyImages

ובינתיים בסקוטלד: אחרי הניצחון המרשים 0:4 על אלבניה, מצב הרוח הירוד של האוהדים המקומיים בגלזגו השתפר, אבל התקשורת מתעסקת בעיקר ב"מנחוס" שמוכרח להישבר: קללת האמפדן פארק.

האצטדיון שיארח את המשחק נפתח בשנת 1903 והוא הבית הבלתי מעורער של הנבחרת הסקוטית, שמעדיפה שלא לנסוע לאצטדיונים של קבוצות, במיוחד של סלטיק וריינג'רס, על מנת שלא "לבחור צד". אבל יחד עם האווירה הביתית המחשמלת, ישנו גם נתון לא מחמיא שמציק מאוד לאוהדים הסקוטים: מאז שזכה לשיפוץ בשנת 1999, סקוטלנד לא הצליחה להעפיל לשום טורניר גדול, ויש המאשימים את האצטדיון הביתי ה"מנחס" בכישלון.

לפני השיפוץ וגם בזמן השיפוץ, אז נדדו הסקוטים לאצטדיונים אחרים, הנבחרת המשיכה לקצור הצלחות ולעלות לטורנירים בינלאומיים, אבל מאז הם בעיקר חווים אכזבות ב"גברת הזקנה" של הכדורגל הסקוטי. למרות זאת, הם מוצאים מקום לאופטימיות: ניצחון על ישראל יעלה את אחוז הניצחונות של הסקוטים במשחקים רשמיים בהאמפדן ל-60% לראשונה מאז השיפוץ, ומבחינתם זה מבשר, אולי, על חזרתו של האצטדיון הלאומי למבצר שהיה בעבר.

אוהדי סלטיק עם דגלי פלסטין. רויטרס
הסקוטים לא יורשו להכניסם ליציע. אוהדי סלטיק עם דגלי פלסטין/רויטרס

בעניין אחר, ההתאחדות הסקוטית הוציאה הודעה לפיה אוהדי הנבחרות, גם הסקוטים וגם הישראלים, לא יורשו להכניס לאצטדיון דגל של כל מדינה אחרת מלבד סקוטלנד או ישראל, וזאת על מנת למנוע הכנסת דגלי פלסטין לאצטדיון במטרה להימנע מפרובוקציות אשר עלולות לגרום לתקריות לא נעימות בין מחנות האוהדים.

מגן וקפטן הנבחרת, אנדי רוברטסון, אמר ל"סאן" הבוקר: "אנחנו בעמדה מצוינת. כולנו היינו חותמים על סיטואציה בה ניצחון ביתי על ישראל במשחק האחרון היה מעלה אותנו לפלייאוף. הניצחון באלבניה נתן לנו ביטחון, אבל אנחנו עדיין מוכרחים לנצח את ישראל, אחרת זה לא שווה. צריך לזכור שישראל היא הנבחרת היחידה שניצחה אותנו עד כה, ואנחנו נשמח לנקום בהם אצלנו. יהיה משחק קשה, אבל אנחנו מוכנים אליו ואנחנו ניתן את הכל. יש לנו איכות ואני מאמין בנו".

אנדי רוברטסון שחקן נבחרת סקוטלנד. רויטרס
מאמין באיכות של נבחרתו. אנדי רוברטסון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully